מה יכול להיות מושלם יותר מקציצת בשר עם ירקות ורטבים עטופה בלחמנייה דשנה? לא במקרה בארצות הברית המבורגר נחשב למאכל לאומי, ולמוצר הדגל של רשתות מזון מהיר ענקיות כמו מקדונלד'ס ובורגר קינג. גם הישראלים ידועים בחיבתם להמבורגרים - ובניגוד לעבר הרחוק, הם לא מתייחסים אליו כאל ג'אנק פוד ומוכנים לשלם היטב בעבור המבורגר איכותי ומשובח. אין-ספור מסעדות ברחבי הארץ מציעות מנות המבורגר שונות, עם שלל שדרוגים ותחכומים ובטווחי מחירים משתנים. כדי להפוך את החיפוש שלכם אחרי ההמבורגר המושלם לפשוט ונוח יותר, ריכזנו את המסעדות שמציעות את המנות הטובות ביותר. להשלמת החוויה, לא לשכוח להזמין גם צ'יפס בצד.
כתבות נוספות למנויי +ynet:
לא רוצים לפספס אף כתבה? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

ויטרינה

מוסד סטריט-פוד שכבר הפך לקאלט בקרב קהילת חובבי ההמבורגר בארץ. מתוך המבחר המגוון שמוצע שם, מומלץ ללכת על ארוחת ה-Butler Cheese Burger שכוללת המבורגר בלחמנייה עם איולי, חמוצים שמכינים במקום, ריבת בצל, גבינת גאודה, גבינה כחולה וארוגולה, המוגש לצד צ'יפס ושתייה (62 שקלים).
אגב, מלבד הקציצות המשובחות שמוגשות שם, הוויטרינה מפורסמת גם בזכות הצ'יפס "50-50" שלה, שעשוי משילוב של 50% תפוח אדמה ו-50% בטטה ומוגש עם פטרוזיליה קצוצה וקליפת לימון מגורדת מעל.
כתובת: אבן גבירול 54, תל אביב
שעות פעילות: ראשון-רביעי 12:00–23:00, חמישי 12:00–24:00, בשישי-שבת סגור.
14 צפייה בגלריה
המבורגר של ויטרינה, תל אביב
המבורגר של ויטרינה, תל אביב
אל תוותרו גם על הצ'יפס. הוויטרינה
(צילום: דריה רטינר)

פרוזדור

לא מעט נכתב ונאמר על המקום הזה במהלך השנים, ולמען האמת אין לנו הרבה מה לחדש - מלבד לציין שוב שמדובר בהמבורגר מושחת ושומני בדיוק כמו שאנחנו אוהבים. השומן שנוזל מהקציצה והתוספות המעניינות שמלוות אותה (למשל חזיר צלוי במיץ תפוזים בתוספת האם מעושן וגבינת אמנטל או שילוב של בייקון מטוגן במייפל עם גאודה, ביצת עין ועירית) הופכים את ההמבורגר הזה לאחד הטובים בארץ.
אחת המנות שתפסה את ליבנו (וגם את קיבתנו) היא מנת "המשרד של אבא", שמורכבת מהמבורגר בלחמנייה עם תוספת של ריבת בייקון ובצל, תערובת של גבינה כחולה וגרוייר וארוגולה בשמן זית (64 שקלים).
כתובת: מנדלי מוכר ספרים 6, תל אביב
שעות פעילות: ראשון-שבת, 24:00-12:00

GDB

ההמבורגרייה הבאה התחילה בכלל כפופ-אפ תל-אביבי חד-שבועי לפני כמעט שלוש שנים, ומהר מאוד הצליחה לכבוש את זירת האוכל בעיר הלבנה בזכות ההמבורגר המצוין שלה, שהפך לשם דבר וגרר אחריו תורי ענק. הפופ-אפ הוקם על ידי הקצב ג'ורג' עבדו ושותפו ארתור קושניר מקצביית הבוטיק ג'ורג' דה בף. בזכות ההצלחה הגדולה חברו השניים לקבוצת we like you too, שאחראית על כמה מהלהיטים הקולינריים שפעלו בשנים האחרונות בתל אביב, ויחד הם הקימו את המבורגריית GDB על פינת הרחובות אבן גבירול וקפלן.
סוד ההצלחה של המקום הוא, כאמור, בקציצת ההמבורגר הייחודית שמיוצרת על ידי קצב ותיק ומבוססת על בשר שעובר יישון במשך 21 יום וכמעט שאינו מתובל, כדי לשמור על טעמו הנקי של הבשר. התוצאה היא המבורגרים איכותיים עם טעם חזק ודומיננטי, שמוגשים בתוך לחמניות מיוחדות עם ציפויים שונים או בלחמניות בריוש, שעליהן חתום השף והאופה ערן שוורצברד. מלבד הקציצה מציעים שם גם תוספות בשריות שניכר שהושקעה בהן לא מעט עבודה: פרוסות דנבר קאט מיושנות, סינטה פרוסה ובייקון מאנטרקוט בקר. ואם אתם גם בעניין של גבינה, אל תפספסו את הטאלג'ין האיטלקית שמשתלבת מצוין עם הקציצה.
המלצה שלנו: לכו על מנת הבית, שכוללת המבורגר במשקל 200 גרם בתוך לחמנייה עם תוספות של ארוגולה, חלפיניו, איולי, שום קונפי, רוטב פלפלים, גבינת צ'דר וגאודה (78 שקלים כולל צ'יפס ושתייה).
כתובת: אבן גבירול 22, תל אביב
שעות פעילות: ראשון-חמישי 24:00-12:00, שבת 24:00-18:00, בשישי סגור
14 צפייה בגלריה
המבורגר של GDB, תל אביב
המבורגר של GDB, תל אביב
המבורגר של קצב
(צילום: אנטולי מיכאלו)

פאט קאו

מסעדת ההמבורגרים של השף טום אביב הולכת עם הקו המינימליסטי ומתמקדת בבשר ופחות בתוספות, אז אל תופתעו מכך שאת המנה תקבלו בלי ירקות בכלל, ובמקומם תיהנו מתוספת של גבינה ורוטב איולי.
צ'יפס כמובן שתמצאו כאן, אבל הכוכב האמיתי הוא ההמבורגר השמנוני ומלא הטעם שמשתלב נפלא עם הלחמנייה הרכה והטעימה, שמתמודדת בהצלחה רבה עם הקציצה העסיסית ולא גורעת במיל מטעמה. אומנם קוטר ההמבורגר קטן יחסית להמבורגרים במקומות אחרים בעיר, אבל הקציצה עבה במיוחד, אז אל תיתנו למראה הראשוני להטעות אתכם - מכאן תצאו שבעים. וכמה תשלמו כאן? ארוחת צ'יזבורגר בתוספת גבינה ורוטב איולי עם צ'יפס ושתייה תעלה לכם 72 שקלים.
כתובת: דיזנגוף 265, תל אביב
שעות פעילות: ראשון-שבת 24:00-12:00
14 צפייה בגלריה
המבורגר שף
המבורגר שף
המבורגר של שף
(צילום: קהילת ההמבורגרים של ישראל)

אמריקה בורגרס

דיינר אמריקני שנמצא בפינת הרחובות אלנבי ואחד העם, שהמקור שלו נמצא בכלל בעיר רחובות, ושיובא לתל אביב על ידי אנשי האטליז והמסעדה המיתולוגית "מי ומו". אבל רגע לפני שנפרט על האוכל, אנחנו חייבים להתעכב על העיצוב המוקפד של הדיינר שכל כולו צועק אמריקה: החל מהספות המרווחות ושלטי הניאון הסגולים שמאירים את המקום, דרך מוזיקת הקאנטרי המתנגנת ברקע ועד, איך לא, לאוכל עצמו.
ההמבורגרים הקלאסיים של "אמריקה בורגרס" מוגשים עם מיונז אמריקה, קטשופ, עגבנייה, חסה, מלפפון חמוץ, בצל מקורמל ובצל סגול כבוש במקום. הארוחות העסקיות כאן משתלמות, וכוללות המבורגר, צ'יפס או שעועית ירוקה ובירה במחיר של 64 שקלים. אנחנו חיבבנו במיוחד את המבורגר הבקר החריף, שמוגש עם מיונז צ'יפוטלה ורוטב סלופי ג'ו לצד טבעות בצל והמנה הכי אמריקנית שיש - מלפפונים חמוצים מטוגנים.
כתובת: אלנבי 112, תל אביב
שעות פעילות: ראשון-חמישי 24:00-12:00

הדסון ליליינבלום

האחות הקטנה והמגניבה של מסעדת הדסון הוותיקה ברמת החייל. המסעדה, שנפתחה לפני כשנה וחצי, החלה את דרכה כמסעדת שירות עצמי - כלומר מזמינים אוכל ממחשב על הקיר, משלמים הרבה פחות כסף מאשר בסניף המקורי ברמת החייל ואוכלים בכלים חד-פעמיים. לאור ההצלחה שלה זכתה, לפני כמה חודשים הדסון ליליינבלום הפכה למסעדה אמיתית, עם מלצרים וכלים מחרסינה ואותו תפריט קרניבורי שכולל את אחד ההמבורגרים הטובים בעיר - ואולי בארץ בכלל.
מדובר ב-170 גרם של חומרי גלם שארוזים לקציצה מוקפדת ועסיסית, המוגשת בתוך לחמנייה מרובעת ורכה במיוחד. או במילים אחרות: אוכל הרחוב זוכה כאן ליחס של כבוד, ואת זה אפשר להרגיש בכל ביס. בתפריט כמה מנות המבורגר שונות, שאת כולן אפשר לשדרג עם תוספות של גאודה, בצל, צ'דר, ביצת עין, בייקון ולחובבי הבשר האמיתיים שביניכם - אקסטרה קציצת בורגר. המלצה שלנו: לכו על ארוחת ה"ביפבורגר קצבים", הכוללת 250 גרם של קציצה בתוך לחמנייה קריספית עם רוטב צ'יפוטלה חרפרף ותוספת של צ'יפס קריספי מבחוץ ורך מבפנים (69 שקלים).
כתובת: ליליינבלום 41, תל אביב
שעות פעילות: ראשון-חמישי 22:30-12:00, שישי 22:30-13:00, בשבת סגור
14 צפייה בגלריה
המבורגר הדסון
המבורגר הדסון
אחד ההמבורגרים הטובים בארץ
(צילום: אסף קרלה)

בנץ בראדרס

ה-המבורגרייה של פלורנטין ודרום העיר, שמלבד המבורגרים מעולים מציעה גם אווירה שהיא מאה אחוז פלורנטין: תמונות של אריק ובנץ וגיבורי קולנוע סטלנים אחרים מעטרות את הקירות, וקהל צעיר ובעיקר רועש.
ההמבורגר של בנץ עשוי מבשר שעובר יישון בקצביית "בוצ'ר שופ" משוק הכרמל, שאליו מוסיפים גם תיבול סודי שעושה לו רק טוב. בתפריט יש ארבע אופציות: המבורגר קלאסי (44 שקלים), חזה עוף בלחמנייה (39 שקלים), כריך סלופי ג'ו (39 שקלים) והמבורגר צמחוני עם גבינת חלומי (39 שקלים). לכל אחת מהמנות אפשר להוסיף גבינות, ריבת בצל, בצל מקורמל ובייקון.
כתובת: הרב יצחק ידידיה פרנקל 4, תל אביב
שעות פעילות: ראשון-רביעי 23:30-12:00, חמישי 24:00-12:00, שישי 18:00-12:00, שבת 24:00-12:00

הולשטיין

המבורגריית הולשטיין ממוקמת בשוק הכרמל, ונמצאת בבעלותו של בשארה חינאווי (נצר למשפחת קצבים יפואית מוכרת העוסקת בבשר כבר למעלה ממאה שנים). בדומה למסעדת GDB המוזכרת למעלה, חינאווי גייס לשורותיו את השף-קונדיטור ערן שוורצברד, שמייצר עבורו לחמניות מיוחדות העוטפות את הקציצה (בריוש שחורה מצופה בשום שחור, בריוש ירוקה מצופה בסלרי ועשבי תיבול, בריוש אדומה במעטפת של צ'יפוטלה ועגבניות מיובשות ועוד).
קציצת ההמבורגר של הולשטיין עשויה מבקר הולשטיין, ומכאן גם שמו של המקום. המלצה שלנו: לכו על מנת "הולשטיין צ'יז" - המבורגר בלחמניית בריוש שמן זית עם גבינת צ'דר, ירקות טריים, מלפפון חמוץ ורוטב איולי פיקנטי (63 שקלים).
כתובת: יום טוב 17, תל אביב
שעות פעילות: ראשון-חמישי 24:00-12:00, שישי 17:00-11:30, שבת 24:00-18:00

דיקסי

זה שלושה עשורים שהמסעדה של השף חיים כהן מספקת תחליף תל-אביבי ראוי לאווירת "הסטייק האוס הניו-יורקי". יש כאן מגוון מנות טעימות ומיתולוגיות, אבל מכיוון שבהמבורגר עסקינן בחרנו להתמקד הפעם במנת ה"ביפבורגר", שמקבלת שדרוג טעים בדמות ריבת בצל, שום קונפי, גבינת צאן ורוטב יין אדום ומוגשת לצד סלט ארוגולה ובצל סגול (79 שקלים). וכדי להתפנק ולהיות מושחתים עד הסוף, מומלץ להזמין גם את תוספת ההום פרייז האהוב והממכר (21 שקלים).
כתובת: יגאל אלון 120, תל אביב
שעות פעילות: ראשון-רביעי 24:00-12:00, חמישי 01:00-12:00, שישי 01:00-09:00, שבת 24:00-09:00
14 צפייה בגלריה
המבורגר של דיקסי, תל אביב
המבורגר של דיקסי, תל אביב
בטעם של אמריקה. דיקסי
(צילום: ירון ברנר)

פריז טקסס

מסעדת המבורגרים מושחתת בגבעתיים שמציעה מנות פתיחה מגוונות של טרטר בקר, מק אנד צ'יז, צ'יפס עם צ'דר ובייקון טלה, מוצרלה סטיקס ועוד. בגזרת ההמבורגרים מומלץ להזמין כאן את מנת ה"אולטימייט בורגר" המורכבת מקציצת בקר של 220 גרם עטופה בלחמנייה עם דאבל צ'דר, קורנדביף, רוטב ברביקיו מעושן שמכינים במקום וטבעת בצל מטוגנת ועטופה בבלילת בירה (74 שקלים).
כתובת: כצנלסון 59, גבעתיים
שעות פעילות: ראשון-חמישי 23:00-11:30, שבת 23:00-16:00

טל בורגר

זה 20 שנה שהמסעדה הבת-ימית הזאת מייצרת קציצות המבורגר משובחות העשויות מבשר בגידול מקומי מזן הולשטיין. התפריט במקום מבוסס על עקרון הבחירה המשולשת: בוחרים את סוג הבשר (אנטרקוט, טלה או אסאדו מפורק), בוחרים את גודל הקציצה (קרניבורים אמיתיים ודאי ישמחו לדעת שישנה אפשרות לקציצה במשקל של 880 גרם ואף יותר), ולבסוף בוחרים תוספות ורטבים מתוך מבחר מגוון למדי.
המלצת השף היא מנה של המבורגר בלחמנייה עם קרם רוקפור, קרם קליפת תפוזים, איולי, עלי ארוגולה ושברי פקאן מסוכר (62 שקלים).
כתובת: דרך בן גוריון 141, טיילת בת ים
שעות פעילות: ראשון-רביעי 02:00-13:00, חמישי 03:00-13:00, שישי 04:00-13:00, שבת 02:00-13:00
14 צפייה בגלריה
המבורגר מבשר בגידול מקומי. טל המבורגר
המבורגר מבשר בגידול מקומי. טל המבורגר
המבורגר מבשר בגידול מקומי. טל המבורגר
(צילום: אייל גוטמן)

לה קרנה

ההמבורגרייה הבאה ממוקמת במרכז הישן של פתח תקווה, אזור די אפרורי ולא מאוד מזמין, אבל אל תיתנו למיקום הפחות אטרקטיבי להטעות אתכם. ב"לה קרנה" מצאנו את אחד ההמבורגרים הכשרים הטובים ביותר בארץ, ויש כאן גם צ'יזבורגר עם גבינה טבעונית - אבל הכוכבת האמיתית של המסעדה היא מנת ה"הונולולו" - קציצת בקר בלחמנייה מתוקה עם אננס צלוי בצ'ילי מתוק וחלפיניו (61 שקלים).
כתובת: חיים עוזר 1, פתח תקווה
שעות פעילות: ראשון-חמישי 24:00-12:00, במוצ"ש משעה אחרי צאת שבת ועד חצות

המקום של אבא

המסעדה הבאה פועלת כבר עשור, אולם בשנים האחרונות היא עברה מהפך, ומפאב שכונתי קטן הפכה ללא פחות מאשר מעצמת ההמבורגרים של אריאל והסביבה.
בין היתר תוכלו למצוא כאן מנות מושחתות למדי כמו מנת "אבא וואכבר" שכוללת קציצה העשויה מבשר אנגוס, אנטרקוט ובייקון טלה ומוגשת בתוספת גבינת צ'דר וגאודה (83 שקלים); מנת "סלופי מאיה" - כריך של קורנדביף קצוץ, רצועות בייקון, גאודה וביצת עין בתוך לחמניית המבורגר (69 שקלים) - ומנת ה"דוד סם" - המבורגר מבשר אנגוס עם בייקון, בצל מטוגן, אננס ורוטב חמאת בוטנים בלחמנייה (87 שקלים).
כתובת: מצדה 2, אריאל
שעות פעילות: בראשון סגור, שני-חמישי 24:00-18:00, שישי 24:00-16:00, שבת 24:00-14:00
14 צפייה בגלריה
המבורגר של במקום של אבא, אריאל
המבורגר של במקום של אבא, אריאל
הלהיט של אריאל והסביבה
(צילום: ודיק ברגין, קהילת המבורגרים ישראל)

טרומן אנד קו

במרחק קצר מנתב"ג מסתתר לו דיינר אמריקני שיגרום לכם להרגיש, לפחות לזמן קצר, באמריקה. נתחיל מהעיצוב המשעשע שכולל קירות מעוטרים בציורי קומיקס מגניבים ובפרטי אספנות נדירים משנות ה-50, קצת כמו במזללת המבורגרים בעיירה אמריקנית שכוחת אל.
ומה בתפריט? כיאה לדיינר אמריקני גם כאן מציעים מגוון מנות מושחתות, בהן טבעות בצל, נאגטס עוף, פרעצל שמכינים במקום ועוד מאכלים שעלולים לגרום לצנתור, בהם גם קינוחים מוגזמים ומתוקים במיוחד. בגזרת ההמבורגר, ההמלצה שלנו היא ללכת על המנה שכוללת תוספת של כבד אווז עם ריבת בצל ביתית ורוטב גבינות ממכר (119 שקלים). הצרבת אחרי היא על אחריותכם.
כתובת: ערבה 4, קריית שדה התעופה (איירפורט סיטי)
שעות פעילות: ראשון-חמישי 23:00-11:50, שישי-שבת 23:00-18:00

אהרוני'ס בורגר

השף ישראל אהרוני, שכבר מזמן הפך לאייקון קולינרי שממציא את עצמו בכל פעם מחדש ותמיד בהצלחה רבה, בנה אימפריית קצביות עלית, שנכון לעכשיו מונה שני סניפים ברחובות אופנהיימר ושינקין בתל אביב, משם הוא מוכר בשר מעדנייה ברמה יוצאת דופן לצד עוף רוטיסרי מצטיין ושני כריכי עוף נהדרים. לאחרונה הוא נכנס גם לעסקי ההמבורגר וממש לא מזמן פתח מקום חדש, משהו בין קצבייה להמבורגרייה ולרוטסירי, הממוקם במתחם "צים אורבן" שבגני תקווה.
בין היתר אהרוני מוכר כאן מוצרי בשר קפואים כמו קציצות, נקניקיות ועוד שלל מעדנים, אבל הכוכב האמיתי כאן הוא ההמבורגר שמגישים בדוכן עצמו. הקציצה עשויה מבשר בקר מקומי מיושן שנטחן במקום, והלחמנייה טרייה ומתוקה. על ההמבורגר אפשר להוסיף גם רטבים וגבינה, אך לא יותר מכך כדי שלא להאפיל על טעם הבשר האיכותי. לצד ההמבורגר תוכלו ליהנות כאן גם מתוספות כמו אורז פרסי, כרוב צלוי ביתי ותפוחי אדמה. וכמה זה יעלה לכם? על עסקית של המבורגר עם תוספת אחת ושתייה תשלמו 69 שקלים. שווה כל אגורה.
כתובת: מתחם צים אורבן, גני תקווה
שעות פעילות: ראשון-חמישי 22:00-09:00, שישי 16:00-08:00, שבת 22:00-11:00
14 צפייה בגלריה
אהרוניס גני תקווה ישראל אהרוני
אהרוניס גני תקווה ישראל אהרוני
המבורגר של שף. אהרוני'ס בורגר
(צילום: אסף קרלה)

המבורגר ברלין

ממש מול חומות העיר העתיקה, למרגלות שדרות ממילא היוקרתיות, שוכנת לה המבורגרייה צבעונית עם עיצוב מיוחד, שכולל קירות המעוטרים באוסף פחיות צבעוני מהניינטיז. לא משהו שנתקלים בו בכל מקום.
התפריט כאן פשוט והמבחר לא גדול, אבל כשההמבורגר טוב לא באמת צריך מגוון רחב, שלפעמים עלול רק לבלבל. אז מה מציעים כאן? המבורגר אמריקני קלאסי (58 שקלים), המבורגר צרפתי בתוספת בריסקט (חזה) עם ריבת בצל (64 שקלים), המבורגר מקסיקני עם סלופי ג'ו וטבעות בצל (62 שקלים) והמבורגר ארגנטינאי עם תוספת אסאדו מתובל בצ'ימיצ'ורי ואיולי חלפיניו (66 שקלים). ממש גמר מונדיאל.
כתובת: שדרות ממילא 13, ירושלים
שעות פעילות: ראשון-חמישי 23:00-12:00, שישי 17:00-12:00, מוצ"ש 24:00-21:30

שגב

מסעדת "ההמבורגר של שגב" מציעה את מנות ההמבורגר היותר טעימות ואיכותיות בבירה. אחת הסיבות לכך היא העובדה שהבשר שממנו מייצרים את הקציצה מגיע למסעדה מ"הקצבייה של שגב", שפועלת אף היא בשכונת תלפיות במרחק צעדים ספורים מהמסעדה, מה שגורם לקציצת ההמבורגר להיות טרייה במיוחד. בנוסף, במסעדה עצמה מתמחים בטכניקת הפירוק והיישון ובקיצוב מדויק של הקציצה.
מתוך התפריט אנחנו אהבנו במיוחד את מנת "שגב 32" - המבורגר במשקל של 200 גרם בתוספת פייקון צלעות בקר, איולי ורוטב שום (59 שקלים). לצד זה מומלץ לנשנש גם את כדורי הפירה הנימוחים שמכינים במקום (20 שקלים).
כתובת: יד חרוצים 4, ירושלים
שעות פעילות: ראשון-רביעי 24:00-11:00, חמישי 01:00-11:00, בשישי סגור, שבת 01:00-19:00.
14 צפייה בגלריה
ההמבורגר של שגב, ירושלים
ההמבורגר של שגב, ירושלים
הטריות היא שם המשחק
(צילום: לין לוי)

HARVEY'S BURGER SHACK

השף חיים (הרווי) סנדלר נולד בקנדה ועלה לארץ לפני 12 שנים מוונקובר, לא לפני שסיים את לימודיו כשף ואף זכה בעיטור הקנדי המכובד RED SEAL (המישלן הקנדי). הוא התמקם בבירה, ולפני כמה שנים פתח את מעשנת העץ הראשונה בעיר, HARVEY'S, שזכתה להצלחה רבה. זמן לא רב לאחר מכן נפתחה בעיר גם האחות הקטנה והלא פחות מוצלחת שלה, HARVEY'S BURGER SHACK , שגם היא זוכה לתהודה רבה.
ההמבורגרים כאן מצוינים, אבל יש אחד שאותו חיבבנו במיוחד - מנת ה"המבורגר הארגנטינאי", שמורכבת מצ'יז סטייק, בורגר צ'וריסוס עם גבינת מוצרלה, ביצת עין, בצל מקורמל, עגבנייה, חלפיניו כבוש, תבלין סטייק ורוטב צ'ימיצ'ורי בשביל האותנטיות (82 שקלים).
כתובת: שלומציון המלכה 1, ירושלים
שעות פעילות: ראשון-חמישי 24:00-12:00, מוצ"ש משעה לאחר צאת שבת ועד חצות

בורגר רום

ברחוב עזה הירושלמי פועלת מזללת המבורגר קטנה ומגניבה. את הקירות מעטרים ציורים של בוגרי בצלאל, ויש גם חדר פלייסטיישן ומקרר עם קוקטיילים מוכנים לשליפה ב-20 שקלים בלבד.
התפריט כאן כולל כמה מנות המבורגר במחירים נוחים למדי: המבורגר בקר עם גבינת צ'דר עולה 38 שקלים, על המבורגר מרגז וכבש עם צזיקי, מיונז ולימון כבוש תשלמו 44 שקלים, ומחירו של המבורגר בקר עם תבשיל מעושן של בריסקט ופולד ביף ברביקיו הוא 46 שקלים. בגזרת התוספות תוכלו לבחור בין צ'יפס בטטה, פוטייטוס, צ'יפס מתובל בשום ועשבי תיבול, כדורי פירה וגם סלט ברוטב חרדל ותפוחים.
כתובת: עזה 18, ירושלים
שעות פתיחה: ראשון-חמישי 02:00-12:00, שישי 16:00-12:00

שמבז

בר-מסעדה השוכן באופן אירוני על שפת הבריכה בקאנטרי קלאב של מודיעין-מכבים-רעות, ומציע חוויה שמשלבת בין סטריט-פוד לדיינר, וכל זה בינות לעצי הדקל ואחרי אימון ספורט.
התפריט מציע אפשרות בחירה של גודל הקציצה (600 גרם, 440 גרם או 220 גרם) ומבחר תוספות כמו חלת בצל בצ'ילי מתוק, גבינת צ'דר, מוצרלה ואיולי פרמזן. המלצה שלנו: לכו על מנת "הסטאפד האיטלקי'" - קציצה שעשויה מבשר אנגוס במילוי גבינת פקורינו וחמאה, המוגשת בלחמנייה עם מוצרלה בטמפורה וארוגולה (98 שקלים).
כתובת: דרך ד"ר ישראל פלד 100, מודיעין-מכבים-רעות
שעות פעילות: ראשון-שישי 01:00-19:00, שבת 01:00-13:00

טקסס

במרכז העיר אשדוד, דקות ספורות של הליכה מחוף הים, מצאנו את מסעדת "טקסס" - דיינר אמריקני שמציע מבחר של מנות בשר, המבורגרים וסטייקים. העיצוב כאן חמים והבר עשוי מעץ עתיק עם כיסאות בר נוחים - אווירה חורפית מושלמת.
אבל עם כל הכבוד לסטייקים ולעיצוב, אנחנו כאן בשביל ההמבורגר: בתפריט יש מגוון רחב של מנות, החל מסלופי ג'ו וצ'יזבורגר, דרך מנת "ביג ג'ו בורגר" ו"בלאק ג'ק בורגר", ועד ל"סמוקי בורגר" ול"שריף בורגר". חיבבנו במיוחד את מנת הבית המופיעה בתפריט כ"טקסס בורגר", ומורכבת מקציצת בקר במשקל של 240 גרם בתוספת בייקון או סינטה בקר מעושנת, לבחירתכם, ופטריות פורטובלו ברוטב שמנת-פטריות (79 שקלים).
כתובת: תש"ח 11, אשדוד
שעות פעילות: ראשון-שבת 01:00-12:00

פאב הג'ק

פאב אירי מסורתי הפועל בתוך מבנה האונייה המפורסם על שפת הים באשקלון. התפריט כאן מציע מבחר של מנות המבורגר שוות במיוחד, בגדלים שונים לבחירתכם: בין היתר תוכלו להזמין את ה"קומבו בורגרים" - ארוחה משפחתית שכוללת תשעה מיני-בורגרים מבשר בקר (189 שקלים), או שלישיית "ג'קפוט" - שלושה בורגרים מבשר בקר. בגזרת התוספות מציעים כאן חמאת בוטנים, גבינת בושה, חזה אווז ועוד.
כתובת: מרכז מסחרי חוף דלילה, יפה נוף 15, אשקלון
שעות פעילות: ראשון-שבת 04:00-12:00

הפסאז'

דיינר אמריקני שנפתח בעיר שדרות לפני חמש שנים, ומתמחה בהכנת המבורגרים וכריכי בשר איכותיים, וגם המבורגר טבעוני טעים מאוד המיוצר מביונד מיט. המלצה שלנו: לכו על המבורגר האנטרקוט - קציצה במשקל 220 גרם עם תוספת של מייפל, בטטה קריספית, פורטובלו ובצל מטוגן (53 שקלים + תוספות בתשלום).
כתובת: הנשיא 11, שדרות
שעות פעילות: ראשון-חמישי 23:00-11:30, חמישי 23:45-11:30, בשישי סגור, שבת 23:45-18:15
14 צפייה בגלריה
מה אוכלים בשדרות
מה אוכלים בשדרות
לאכול בשדרות, להרגיש אמריקה
(צילום: יח"צ)

הספרייה

על פניו מדובר בבר סטודנטיאלי באר-שבעי סטנדרטי, אבל ברגע שטועמים את ההמבורגר המופלא שמגישים כאן מבינים שמדובר בהרבה יותר מזה. ההמבורגר שאנחנו הכי אהבנו היה ה"אסאדו מוצ'ו" - קציצת בקר (120 גרם) עם נתחי אסאדו מפורק, בצלים מקורמלים, איולי שום ומלפפון כבוש ברוטב ברביקיו, מכורבלים בתוך לחמנייה פריכה (85 שקלים).
כתובת: יצחק נפחא 25, באר שבע
שעות פעילות: ראשון-חמישי 24:00-12:00
14 צפייה בגלריה
המבורגר עד 59 שקלים
המבורגר עד 59 שקלים
כאן מסתתר המבורגר מושלם
(צילום: יח"צ)

החבית

מסעדת החבית הוותיקה במצפה רמון הוקמה כבר לפני שלושה עשורים. מלבד מנות ההמבורגר המפנקות, יש כאן מבחר גדול של בירות מהחבית ובירות בוטיק מהארץ ומהעולם. מתוך מבחר מנות ההמבורגר שמוצעות כאן, מומלצת במיוחד מנת ה"מיקסבורגר אנגוס" (300 גרם) שמחירה 75 שקלים, או "מיקסבורגר אנטרקוט" (300 גרם) עם תוספת של אננס וריבת בצל, שעליה תשלמו 85 שקלים.
כתובת: נחל ציחור 10 (מרכז יעלים), מצפה רמון
שעות פעילות: ראשון-חמישי 22:30-13:00, בשישי-שבת סגור

מוזה

בר-מסעדה ותיק שנפתח לפני כ-40 שנה בערד, ועד היום משמש נקודת עצירה אטרקטיבית למטיילים שעושים את דרכם לאילת או לים המלח. בשעות היום המקום משמש מסעדה, ובשעות הלילה הוא משנה את עורו והופך לפאב.
התפריט במקום כולל חמישה סוגי המבורגרים, ולמרות המבחר ההמלצה שלנו היא ללכת דווקא על ההמבורגר הקלאסי שמוגש עם איולי, בצל מטוגן וירקות (59 שקלים). כדי לשדרג את המנה ולהוסיף לה טוויסט מעניין, מומלץ להוסיף גם גבינת עיזים (14 שקלים).
כתובת: מתחם תחנת דלק אלון, ערד
שעות פעילות: ראשון-שבת, 24:00-11:00

המבורגר בלווייתן

מלבד הנופש השנתי בים האדום, אחת הסיבות המרכזיות להגיע לאילת היא העובדה שמסתתר כאן אחד ההמבורגרים המושחתים והטובים בארץ. לווייתן היא מסעדה שעברה טרנספורמציה בתקופת הקורונה ממסעדת שף להמבורגריית פאסט-פוד. את ההזמנה עושים באופן עצמאי במסך דיגיטלי הנמצא במקום, והאוכל מגיע יחסית מהר.
14 צפייה בגלריה
המבורגר של לוויתן, אילת
המבורגר של לוויתן, אילת
עוד סיבה לרדת לעיר הדרומית
(צילום: ליאור רפאל)
ומה בנוגע להמבורגרים? אז ככה - כל המנות מוגשות בליווי של רוטב "ביג מס" המורכב ממיונז, קורנישונים, צלפים, בצל כבוש ותערובת סודית שמוסיפה לו קסם ייחודי. אנחנו אהבנו במיוחד את ה"שרימפבורגר" - המבורגר שרימפ עטוף בפנקו ומטוגן המוגש בלחמנייה עם רוטב טרטר וחסה (90 שקלים).
כתובת: קרדו, אילת
שעות פתיחה: ראשון-שבת 22:00-13:00

מר באן בורגר

ההמבורגרייה החיפאית מציעה מנות מושחתות וייחודיות כמו "ניו קפרזה" - המבורגר בלחמניית פרעצל עם שניצל מוצרלה וריבת שרי חריפה מעל; "המבורגר פרנץ'" - לחמניית בריוש עם גבינת פרמזן ועליה בייקון טלה, ריבת בצל וגבינת בושה, ויש כאן אפילו ספיישל בריוש כבד אווז שמוגש עם תוספת של איולי כמהין, רוקט ופורטובלו צלויה.
אנחנו אהבנו במיוחד את מנת ה"סרף אנד טרף" - המבורגר עטוף בלחמניית פרעצל עם שרימפס ורוטב צ'ילי (81 שקלים). ועוד משהו שחשוב לדעת: את תוספת הצ'יפס תקבלו כאן בליווי של רוטב המורכב מחמאת בוטנים ומרוטב קארי.
כתובת: נתיב האור 1, חיפה
שעות פעילות: ראשון-שבת 23:00-11:00

DUKE

"הדיוק" הוא פאב-מסעדה שהוקם לפני 20 שנה במרכז הכרמל ונמצא שם עד היום. האווירה במקום כיפית במיוחד, וגם ההמבורגר לא רע בכלל. המלצה שלנו: לכו על מנת ה"דיוק בורגר" הפופולרית, שמורכבת מקציצת בקר שמגיעה ארוזה בתוך לחמנייה טרייה ומתקתקה, עם גבינת סנט מור וריבת תאנים מעל (88 שקלים).
כתובת: רחוב מוריה 107, חיפה
שעות פעילות: ראשון-שבת מ-12:00 בצהריים ועד אחרון הלקוחות
14 צפייה בגלריה
שומר על האיכות ועל הטעם
שומר על האיכות ועל הטעם
שומר על האיכות ועל הטעם
(צילום: לין לוי)

KISS

מסעדת דיינר אמריקנית שקירותיה צבועים בגוון ורדרד, והיא מעוצבת בסגנון שיגרום לכם להרגיש כאילו נכנסתם למנהרת הזמן וחזרתם לשנות ה-80 העליזות. בין המנות הראשונות בתפריט: מלפפונים חמוצים, נאגטס, סלט קיסר, כנפיים ומינוט סטייק בזיגוג קרמל וויסקי. בגזרת ההמבורגרים אנחנו אהבנו במיוחד את מנת הדגל של המקום - המבורגר בחמאה עם בצל בציר בקר ויין (69 שקלים).
כתובת: שד' משה גושן 1, קריית מוצקין
שעות פעילות: שני-שבת 01:00-12:00

צ'נטרו

במועצה המקומית הערבית כפר קרע מצאנו המבורגר טעים במיוחד שלא נופל מהרמה של ההמבורגרים שמגישים בהמבורגריות התל-אביביות המפונפנות. התפריט במקום מציע חמישה סוגי המבורגרים שונים: המבורגר מעושן, המבורגר מבשר ואגיו, המבורגר קלאסי מבשר בקר, המבורגר שעשוי ממיקס של בקר וטלה והמבורגר בריאות מפרגית ושיבולת שועל. את כל אחת מהמנות אפשר לבקש להגדיל למשקל של 240 גרם ואף יותר. המנה שאותה חיבבנו במיוחד היא ה"בורגר אלערב" - קציצת בקר במשקל של 720 גרם המוגשת עם רוטב הבית, גבינת צ'דר, גאודה ומוצרלה (99 שקלים).
ואם כבר, אז גם בגזרת המנות הראשונות מציעים כאן מבחר לא רע בכלל: אסאדו מפורק בלחמניית באן, בקר מפורק שמורכב מנתח אסאדו, סושי בורגר, אצבעות מוצרלה ועוד.
כתובת: רחוב קובאא א-דאיירי, כפר קרע
שעות פעילות: ראשון-חמישי 24:00-12:00, שישי 01:00-14:00, שבת 24:00-14:00

סטרלינג דיינר

המסעדה נפתחה לפני כשלוש שנים בכניסה ליישוב הבדואי זרזיר, ובשונה משאר המסעדות האותנטיות שפועלות באזור (רובן מציעות תפריט בסגנון ים-תיכוני), כאן מדובר בדיינר אמריקני שמזכיר מאוד את המקור. בין המנות בתפריט: מנה עצומה בגודלה שמורכבת משלוש קומות של המבורגר (סך הכול 500 גרם) עם שלוש גבינות צ'דר שונות. כל השחיתות הזאת תעלה לכם 90 שקלים.
כתובת: זרזיר (תרשמו את שם המסעדה בווייז והוא כבר יוביל אתכם לשם).
שעות פתיחה: ראשון-שבת 22:00-11:00

ריצ'רד בורגר בר

המבורגרייה קטנה הפועלת תחת ניצוחו של בעל הבית, אברהים חלאיה, שאת דרכו בעולם ההמבורגרים התחיל כתחביב שהיה שמור לפגישות עם חבריו. ההתלהבות הרבה שהללו הפגינו עוררה בו את החשק להפוך את התחביב למקצוע, ומכאן הדרך לפתיחת בר-מסעדה במרכז נצרת הייתה קצרה.
כיאה למקום שמבקש לשמור על אווירה ביתית ומשפחתית, אין במקום תפריט, אולם ישנה אפשרות לבחור את משקל הקציצה ואת התוספות שיוגשו מעליה ולצידה. ההמלצה של בעל הבית היא להזמין מנת המבורגר במשקל של 220 גרם עם תוספת של בצל מטוגן, גבינת צ'דר ופטריות (55 שקלים).
כתובת: הגליל 19, נצרת
שעות פעילות: רביעי-שבת 17:30-12:00

קציצה עגלגלה

המסעדה ממוקמת בין כפר מעיליא למעלות תרשיחא, במושב מעונה הצפוני. ההמבורגר כאן הוא בעל מרקם "ג'וסי", ומוגש עם תוספות טעימות כמו ביצת עין הפוכה וגואקמולי. אלי פלדמן, בעל המקום, הוא דור שלישי למשפחת קצבים, ואת הקריירה הקולינרית שלו הוא התחיל כשהסתובב עם עגלה נגררת באזור הצפון ומכר המבורגרים פשוטים. הלקוחות הרבים שחזרו לפקוד את עגלת ההמבורגרים גרמו לו להבין שכדאי לו לפתוח מסעדה, וכמה שיותר מהר.
ומה מומלץ? אנחנו אהבנו במיוחד את מנת "שר הטבעות", שכוללת המבורגר עם בצל מטוגן ופטריות צרובות על הפלנצ'ה (70 שקלים).
כתובת: הזית 167, מושב מעונה
שעות פעילות: ראשון-חמישי 22:00-12:00, שישי 15:30-12:00

כביש 90

אחת ההמבורגריות המוכרות והאהובות בארץ, שכמעט כל מי שנמצא בדרכו לחופשה בצפון עוצר בה בדרך. המסעדה, שנמצאת בצומת מחניים שבגליל העליון, הפכה למוקד עלייה לרגל בעיקר בזכות הבשר המשובח, הלחמניות הטריות והתוספות המיוחדות שמגישים בה. בשל מספרם הרב של המטיילים שפוקדים את האזור לאורך כל השנה, זמני ההמתנה בה ארוכים במיוחד וחשוב להתאזר בסבלנות. הבטחה שלנו: לא תתחרטו אחרי שתטעמו את ההמבורגר המושלם שמציעים שם.
14 צפייה בגלריה
מסעדות במונדיאל
מסעדות במונדיאל
ההמתנה משתלמת
(צילום: דן פרץ)
מתוך המבחר שבתפריט מומלצת במיוחד מנה בשם "המרושל של הכביש", שהיא למעשה סוג של סלופי ג'ו - תערובת של בשר טחון בתוך ג'בטה עם גבינת גאודה, בצל מטוגן, שום קונפי ורוטב ברביקיו מעושן בטעם מתקתק (76 שקלים).
כתובת: צומת מחניים
שעות פעילות: ראשון-רביעי 23:00-12:00, חמישי-שבת 23:30-12:00

טרומפלדור 20

מזללת המבורגרים גורמה עם תפריט שכולל מנות ששמותיהן נבחרו בהשראת יוסף טרומפלדור, שהאנדרטה לזכרו נמצאת לא רחוק משם. בין היתר תוכלו לבחור כאן מנות כמו "הכנפיים של טרומפלדור", המבורגר "האריה השואג", המבורגר "טרומפלדור בעצם היה צמחוני" ועוד.
בין כל המנות הצליחה להתחבב עלינו מנת "טוב לחיות בעד ארצנו" - המבורגר בקר במשקל 212 גרם עם אסאדו מפורק, צ'ימיצ'ורי מפולפל ושום קונפי עטופים בלחמנייה עם ירקות טריים, חמוצים ואיולי נענע (77 שקלים).
כתובת: מתחם נופית חרמון, קריית שמונה
שעות פעילות: ראשון-שישי 23:00-18:00, שבת 23:00-12:00