צפו: דחפורי הרכבת מטר מהמסעדה
(קרדיט: לי מלילי)
עבודות הרכבת הקלה בתל אביב נמצאות בעיצומן, ובעלי העסקים מנסים להתרגל לחיים לצידן במהלך השנים הקרובות, אבל שום דבר לא הכין את הסועדים שהגיעו שלשום (א') בערב למסעדת בית תאילנדי, למה שהתרחש במרחק מטר אחד מהם, ממש בזמן הארוחה.
"קצת לפני השעה 23:00 בלילה עלה דחפור של נת"ע על המדרכה, והחל לחפור במרץ", מספרת ענבר טוגנדהפט, מנהלת המסעדה. "בערך שעה לפני כן הם התחילו לחפור במקום אחר בצומת ועשו הרבה רעש, אבל הם היו רחוקים מהלקוחות, אז המשכנו לעבוד כרגיל. כשהרעש היה בלתי נסבל העברנו פנימה את הלקוחות שישבו על הפאה של רחוב בן יהודה. אבל אז הדחפורים עברו לרחוב בוגרשוב איפה שהכניסה למסעדה ואזור ההושבה החיצוני העיקרי שלנו.
"פתאום ראיתי אנשים בורחים עם הצלחות ביד ולא הבנתי מה קרה, ואז אני רואה שהדחפורים חופרים במדרכה במרחק מטר מהם. אם היינו יודעים על זה מראש היינו נערכים לזה אבל לא הספקנו להתארגן. חתיכות של חצץ ואבק עפו על הלקוחות ואנשים השאירו את הצלחות והלכו. חלק מהסועדים הצלחנו להכניס פנימה ונתנו להם פיצוי על מה שקרה".
3 צפייה בגלריה
דחפורים של הרכבת, בית תאילנדי
דחפורים של הרכבת, בית תאילנדי
(צילום: לי מלילי)
3 צפייה בגלריה
דחפורים של הרכבת, בית תאילנדי
דחפורים של הרכבת, בית תאילנדי
(צילום: לי מלילי)
3 צפייה בגלריה
דחפורים של הרכבת, בית תאילנדי
דחפורים של הרכבת, בית תאילנדי
הדחפור בפעולה בצומת הרחובות בוגרשוב ובן יהודה
(צילום: לי מלילי)
המסעדה המדוברת שוכנת בצומת הרחובות בוגרשוב ובן יהודה, שם מתוכנן הקו הסגול לא רק לעבור אלא גם לעצור - ממש בצומת, על הפאה המזרחית של בן יהודה נבנית תחנה של הרכבת, והעבודות שמתבצעות באזור כוללות גם שינויים בהסדרי התנועה.
יריב מלילי, הבעלים של המסעדה, שלא היה נוכח באירוע, סיפר: "פתאום משום מקום התחילו לקדוח באמצע הרחוב. אנשים ישבו לאכול בחוץ ומטר מהם הדחפורים חפרו. חוץ מרעש בלתי נסבל יש פה גם סכנה ליושבי המסעדה. המנהלת פנתה אליהם, ביקשה שיפסיקו והם עצרו לשתי דקות כדי לתת לאנשים זמן להיכנס למסעדה. מבחינתנו מדובר בנזק של אלפי שקלים וכמובן נזק תדמיתי. לא ידענו על העבודות האלה ואני אפילו לא יודע למי שיכת העבודה. אף אחד לא עדכן אותי בכלום. אחר כך אמרו ששלחו מייל למנהל".
מחברת נת"ע נמסר בתגובה: "מנהל המסעדה עודכן אודות העבודות, אשר נקבעו לשעה 23:00 בלילה, שעת הסגירה הרשמית. יחד עם זאת, לאור העובדה שעדיין היו סועדים בשעה זו, ומתוך רצון שלא לפגוע במסעדה, נדחו העבודות לשעה 24:00. נת"ע מתנצלת על ההפרעה וחוסר הנעימות במהלך העבודות להקמת קווי הרכבת הקלה - המהפכה התחבורתית בגוש דן".