אחרי עשור: מסעדת סנטה קתרינה של השף תומר אגאי נסגרה. המסעדה שכנה ברחבת בית הכנסת הר סיני באלנבי. מקורבים למסעדה מוסרים כי בשנה האחרונה המסעדה הפסידה הרבה מאוד כסף, מה שגרם לסחרור כלכלי. עוד מסרו כי אגאי חשב לסגור כבר לפני כמה חודשים, אבל האמין שיוכל להציל את המסעדה.
בריאיון שנתן אגאי ל"ידיעות אחרונות" לפני כשלושה חודשים, היה אגאי במירוץ להצלת המסעדה, וסיפר אז: "הייתה ירידה תלולה בהכנסות. ימי חמישי ומוצ"ש כבר לא עבדו טוב, כנראה בגלל המחאה נגד ההפיכה המשפטית. אווירה לא מובנת שהתבטאה בקופה. כשיש ירידה תלולה בעסק שהוא מוסד, זה אומר שמשהו גלובלי קורה. רק בדיעבד הבנתי שזה היה בעצם מיתון. אז המיתון הזה הביא אותנו ל-7 באוקטובר 'רזים' מאוד, ואז המסעדה נסגרה לחודשיים. נאלצתי להביא כסף מהבית. עד היום אני מנסה לברר בדיוק כמה הבאתי, אבל זה משהו בעולמות של 700 אלף שקל".
1 צפייה בגלריה
שף תומר אגאי
שף תומר אגאי
שף תומר אגאי
(צילום: איליה מלניקוב)
אגאי (48) עבד בעבר בכמה מהמסעדות הנחשבות בארץ ובעולם: הוא עשה סטאז' במסעדות עטורות הכוכבים של אלן דוקאס וז'ואל רובושון, ובארץ בישל במשך שנים ביפו תל אביב של חיים כהן, בהרברט סמואל של יהונתן רושפלד, בטוטו של ירון שלו וברפאל של רפי כהן.
מאז תחילת עבודות הרכבת הקלה ברחוב אלנבי וחסימת הגישה לאזור, מתחם בית הכנסת הגדול, שהיה אחד המתחמים הכי תוססים בתל אביב, נפגע, ותנועת האנשים בו הצטמצמה. רק לפני חודשים ספורים נסגר בדיוק שם בסמוך לסנטה קתרינה של אגאי, בר שישקו, שעבר דירה לרחוב אחר, וזאת אחרי 14 שנים של פעילות במתחם בית הכנסת הגדול. בעוד כשנה מהיום בית הכנסת יעבור שיפוץ והחניה הגדולה תהפוך לפיאצה, מה שאמור להפוך את האזור לאטרקטיבי לקהל.
מאז פרוץ המלחמה נמצא ענף המסעדנות בשפל חסר תקדים. סנטה קתרינה מצטרפת לרשימה ארוכה של מסעדות שנסגרו בשנה האחרונה, ובהן אנימאר, ברוט, מסעדת ל'אופוק רובושון, טופולופומפו, אבן עזרא, אולה של השף אורן אסידו ועוד.