השבוע התקיימה בטוקיו שביפן התחרות השנתית של מגזין הפיצה האיטלקי Top 50 Pizza, המדרגת פיצריות מאיטליה ומרחבי העולם. ברשימה המכובדת של הפיצריות באסיה, התברגה למקום ה-38 (מתוך 50) פיצרייה כשרה למהדרין מירושלים בשם "לה פיאדרה".
2 צפייה בגלריה
לה פיאדרה
לה פיאדרה
לה פיאדרה: מקום 38 באסיה
זו הפעם הראשונה שמצליחה להיכנס לרשימה פיצרייה ישראלית כשרה. עם השנים זכתה התחרות גם לכינוי "המישלן של הפיצות".
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
דירוג הפיצה השנתי של המגזין נחשב למקיף ולרציני ביותר בתחום. מדי שנה יוצאים אלפי סוקריו האנונימיים, שפים וגסטרונומים, למסעות ברחבי העולם במטרה לטעום ולדרג את מסעדות הפיצה המשובחות ביותר. הדירוג לוקח בחשבון גם אווירה, שירות ללקוח, יין ותפריט משקאות, אבל עיקר תשומת הלב מופנה לפיצה עצמה.
2 צפייה בגלריה
לה פיאדרה
לה פיאדרה
טאבון האבן של הפיצרייה לה פיאדרה
לאירוע ההכרזה בטוקיו הגיעו מאות פיציולים ואנשי פיצה מרחבי העולם, וגם השף אבי סינקלר, מבעלי הפיצרייה הירושלמית. לפיצרייה הזוכה יש שני סניפים בירושלים - הראשון שפועל כבר שבע שנים ברחוב אגרון, וסניף נוסף בשכונת ארנונה. את הפיצה שלהם מכינים במקום בשיטה הנאפוליטנית, מה שאומר שהיא נאפית בתוך טאבון אבן מיוחד הפועל על בעירה של גזעי עצים. השף, לה פיאדרה משמעותו "האבן" של הטאבון.
למקום הראשון באסיה התברג בר פיצה מטוקיו בשם The Pizza Bar On 38th; ולמקום הראשון באירופה הגיעה פיצרייה מברצלונה בשם Sartoria Panatieri.