חשבתם ששכר הדירה בישראל מטורף? חכו עד שתשמעו את זה: אם שקלתם לפתוח בית קפה או מסעדה וחיכיתם למצוא את הלוקיישן המושלם, בטח תשמחו לגלות שלאחרונה פורסם להשכרה נכס מלכותי במיוחד, הנמצא במבנה היסטורי, טובל בגנים ירוקים ושייך ללא אחרת מאשר למלכת אנגליה, בכבודה ובעצמה.
כתבות נוספות שיכולו לעניין אותך:
הנכס נמצא בשטח של אחד מבתי המגורים של המלכה באחוזה משפחתית היסטורית - בית סנדריגהם. המקום, ששימש בעבר כמועדון חברים, הוקם בסוף המאה ה-19 באחוזת סנדריגהם, אחוזה ששטחה כ-32 קמ"ר במחוז נורפולק באנגליה ונמצא בבעלות המלכה אליזבת' השנייה שירשה אותו לאחר מות המלכה האם ב-2002.
3 צפייה בגלריה
אחוזת סנדריגהם אנגליה
אחוזת סנדריגהם אנגליה
מבנה היסטורי וגנים ירוקים. אחוזת סנדריגהם
(צילום: Shutterstock)
בשונה מאחוזות אחרות שנמצאות בבעלות הממלכה המאוחדת, בית סנדרינגהם הוא מעון פרטי של משפחת המלוכה. כעת, כפי שפורסם במגזין Food and Wine, המלכה מחפשת מפעיל שישכור את החלל הזה ויפתח בו פאב-מסעדה.
האחוזה, שנחשבת כ"מפלט הכפרי האהוב על הוד מלכותה", שימשה כבית מגורים פרטי במשך ארבעה דורות של מלכים בריטיים מאז 1862. מאז מותו של אביה, המלך ג'ורג' השישי, נוהגת המלכה להתגורר במבנה בכל שנה בסמוך ליום השנה למותו. כמו כן, נוהגת משפחת המלוכה לחגוג באחוזה את השנה האזרחית החדשה והמלכה שוהה בה מדי שנה עד פברואר.
3 צפייה בגלריה
יובל הפלטיניום המלכה אליזבת
יובל הפלטיניום המלכה אליזבת
בעלת בית שמטפלת בכל מה שצריך. המלכה אליזבת' השנייה
(צילום: Gettyimage)
לאחרונה יצאו מהאחוזה מספר מוצרים חדשים הכוללים את "סנדריגהם ג'ין" - משקה ג'ין שמיוצר מצמחים שגדלים בנכס, בירות סנדריגהם הנמכרות בחנות המתנות ואפילו תבלינים. כעת, מחפשים להרחיב את שימושיה של האחוזה עוד יותר ומחפשים מישהו שיפתח ויפעיל במקום פאב-מסעדה לרשות הציבור.
על פי רישום של סוכנות הנדל"ן האנגלית לנדל'ס, כפי שפורסם במגזין האוכל, מדובר ב"הזדמנות נדירה למפעיל הנכון" להפעיל את הנכס, שהיה במקור מועדון חברים שפעל תחת שלטונו של המלך אדוארד השביעי, ולהפוך אותו למבנה ציבורי הכולל מסעדה. המועדון נסגר ב-2020 במהלך תקופת הקורונה ועם ירידה במספר החברים, החליטו שלא לפתוח אותו מחדש, והוא עמד סגור מאז.
3 צפייה בגלריה
אחוזת סנדריגהם אנגליה
אחוזת סנדריגהם אנגליה
לשתות כוס בירה בחצר. אחוזת סנדריגהם
(צילום: Shutterstock)
כעת התקווה היא שהבעלים החדשים ישקיעו זמן וכסף כדי להפוך את המקום למקום ציבורי הכולל מסעדה וכמו כן התוכנית חייבת לכלול מעורבות קהילתית עם הקהילה המקומית.
המסעדה שתקום תהנה מפוטנציאל רב: מעבר לאזור הבר הראשי יש גם אזור קבלה, חדר גן, אולם אחורי, חדר כניסה, חדר אירועים פרטי וחדר סנוקר, ושפע של שטחים חיצוניים הכוללים גנים רבים. בקומה העליונה יש שלושה חדרי שינה שיכולים לשמש למגורים או לאירוח ולמקום מגיעים למעלה מחצי מיליון מבקרים מדי שנה.
המודעה מציינת כי המבנה כולל "נופים פנורמיים אדירים של השטח החקלאי הסמוך ושמיים כחולים רחבים של צפון מערב נורפולק". אם תבקרו במסעדה, תוכלו לקוות שהנופים כוללים גם הצצה קטנה אל עבר בני משפחת המלוכה.