יש בארץ לא מעט מקומות המגישים סושי טוב, יצירתי ונועז. לפעמים תמצאו רולים שפורצים את גבולות הדמיון ולפעמים הרול הוא פשוט רול - עם דג איכותי, אצה ואורז. בשנים האחרונות עולם הסושי זכה להתמקצעות מבורכת כולל גם סנונית ראשונה של סושי מינימליסטי, כזה שתואם את ההשקפות הקולינריות מיפן.
10 צפייה בגלריה
סושי
סושי
יום הסושי הבינלאומי: סיבה טובה למסיבה
לרגל יום הסושי הבינלאומי בדקנו איפה נמצא את הסושי הכי טוב, את הסושי הכי מעניין ויצירתי וכן, גם את הסושי הכי נאמן למקור - כזה שיש בו גם איפוק וגם דגש על טכניקת העבודה ועל חומר הגלם.
660 כותרת ביניים

יאקימונו

מסעדת יאקימונו פועלת בתל אביב מאז שנות ה-90, ונחשבת למקדש סושי. למסעדה הוותיקה בשדרות רוטשילד (שהייתה בעבר ברחוב הירקון בכניסה לנמל), יש גם שלוחה כשרה במלון הילטון. מקרר התצוגה של יאקימונו מרשים, ויש שם דגים טריים ולפעמים גם דגים נדירים, כאלה שלא פוגשים בכל מקום.
10 צפייה בגלריה
יאקימונו
יאקימונו
יאקימונו: מקדש סושי
(צילום: מיטל סולומון)
מומלץ להגיע לכאן במיוחד כדי לטעום את הסושי מורי - כדורי אורז סושי עטופים טונה ברוטב השף ואת הרול שרימפס עם צבתות סרטן עטוף קוויאר ושרימפס (75 שקלים). רול מיוחד נוסף שכדאי מאוד לטעום הוא אביקו אונאגי ספיישל, יש בו צלופח בפנקו, שרימפס בטמפורה קוויאר ושרימפס (95 שקלים). לרגל יום הסושי, תהיה בשני הסניפים של המסעדה ארוחת טעימות מיוחדת שכוללת קרוב לעשר מנות, מגוון גדול של סושי, סן פלגרינו וסאקה (489 שקלים לזוג בסניף רוטשילד ו-480 שקלים לזוג בסניף הילטון). אל תוותרו על טעימה מתפריט הסאקה, שמכיל מותגים שאין בכל מסעדה יפנית.
שד' רוטשילד 19 תל אביב, 03-5175171, לא כשר
הירקון 205 מלון הילטון תל אביב, 03-5202128, כשר

MOON

המסעדה פועלת מעל 20 שנה, ויש לה גם סניף נוסף - מון דלייט, במרחק נגיעה מסניף האם בבוגרשוב ועוד סניף בהרצליה. התפריט מציע יצירות בלעדיות שיש רק כאן כמו סושי טורו סלמון (61 שקלים), סלסיוס, שהיא קציצת דג עטופה באבוקדו המגיעה עם מזרק עם רוטב יוזו (35 שקלים), סושי מרובע בשם אושי סי סייד, או סושי סרף אנד טרף ,שהוא למעשה ניגירי עם כבד אווז וסלמון צרוב. אם עדיין לא השתכנעתם שזה המקום לטעום סושי ממש מיוחד קבלו את זה: יש כאן גם סושי עם ביצת שליו, עם גבינת גאודה ועם אורז פחם.
בוגרשוב 58 תל אביב, 03-6291155, לא כשר
פנסקר 30 תל אביב, 03-6291155, לא כשר
החושלים 4 הרצליה פיתוח, 03-6291155, לא כשר

ניני האצ'י

כאן מגישים סושי כשר ונהדר, ומבחר גדול של דגים לבנים כמו אינטיאס, בס ולוקוס. התפריט מציע בנוסף לסושי גם מנות מהמטבח היפני, ומה שהכי מעניין כאן הוא שיש כמה תפריטים מיוחדים כמו תפריט נטול גלוטן, תפריט מאוזן עם ארוחה מופחתת פחמימות ותפריט טבעוני.
זה גם המקום המושלם לנשים הריוניות מכיוון שכאן מקפידים הקפדה יתרה על עבודה על משטח שלא נגעו בו דגים נאים. בנוסף לכל הטוב הזה יש בניני האצ'י רולים מיוחדים שמשלבים פירות, וגם רול מטוגן בטמפורה עם חמאת בוטנים סלמון אפוי ומלפפון שמוגש עם רוטב טריאקי מעל (42 שקלים).
בן יהודה 228 תל אביב, 03-6249228, כשר

TYO

כאן מכין את הסושי שף יפני בשם יאמה אוימאודה (או פשוט יאמה סאן), והסושי שלו נחשב לאחד הטובים בתל אביב. האווירה במקום החדש בנווה צדק לא פחות ממחשמלת, והיא נעה בין מסעדה לקלאב.
10 צפייה בגלריה
סושי 2020 - TYO
סושי 2020 - TYO
(צילום: יונתן בן חיים )
כשתגיעו לכאן אתם חייבים לטעום את הלובסטר רול (142 שקלים) ואת הרול עם הלוקוס בטמפורה.
מונטיפיורי 7 תל אביב, 03-9300333, לא כשר

מנטנטן

מנטנטן נפתחה אחרי שיריב ברונשטיין, הבעלים, התגורר מספר שנים ביפן וספג את התרבות המקומית, כשקולינריה תופסת חלק מרכזי בחייו. משם, חזר לארץ במטרה להביא את יפן לישראל, וכך עשה. לצד הראמן המהולל, שהוא גאוות המקום, תמצאו מנות סושי ברמה גבוהה מאוד. מלבד ההקפדה על דגים סופר טריים שימו לב גם לאורז, עליו עמלו רבות עד שהגיעו לטעם המדויק - כי אין כמו התרבות היפנית ללמדנו הקפדה על כל פרט. הכי כדאי בסיום הארוחה לעבור לדרינק קינוח באיזקאיה, הבר הקטן והמחתרתי הצמוד למסעדה.
נחלת בנימין 57 תל אביב, 03-672-5318, לא כשר

סוהו

הסוהו זה מוסד ותיק שמגיש מבחר גדול של סושי ב-11 קטגוריות שונות. אם אתם נמנים עם אוהבי הדגים הנאים אתם חייבים לטעום כאן רול בשם ספייסי האץ' שבו את האצה מחליף דג נא (טונה או סלמון) ממולא בדג קצוץ דק (67 שקלים). רול נוסף שכדאי להתעכב עליו בגזרת הקרייזי רולס הוא טייפון רול, רול הנחשב לאחד הבסט סלרים במקום והוא ממולא בספייסי טונה עם הר של שבבי קריספי בטטה מעל (61 שקלים).
משה בקר 15 אזור התעשייה הישן ראשון לציון, 03-9658395, לא כשר

סיטארה

כאן מגישים סושי מעולה - בעיקר בזכות הדגים הטריים שמשתמשים בהם. כדאי לכם לטעום רול סשימי במילוי 180 גר' סשימי (155 שקלים), רול עם שרימפס טמפורה, אבוקדו ומלפפון במעטפת סלמון נא, שקדים קלויים, רוטב יוזו, ספייסי מיונז וטוביקו שחור (78 שקלים) ודרקון רול עם צלופח מעושן, שרימפס טמפורה, אבוקדו ומלפפון, במעטפת סלמון צרוב, נגיעות טריאקי ושבבי פנקו.
10 צפייה בגלריה
סושי 2020 - סיטארה
סושי 2020 - סיטארה
(צילום: יונתן בן חיים)
חוץ מהסושי הטעים והאווירה היוקרתית, גם ים יש כאן, ממש מול המסעדה והמראה הכחול שלו ילווה את הארוחה.
רוזנבלום הרצל 8 סי אנד סאן תל אביב, 03-6996306, לא כשר

Naomi

סושי בר שמגיש סושי פשוט, טוב, מדויק ולא יקר - הרול הכי יקר כאן עולה 56 שקלים. אהבנו כאן את המיקס רול - רול עם טונה, אבוקדו, חסה, נענע, מיקרו כוסברה וגבינת שמנת, מצופה בטונה ובדג בס עם נגיעות עדינות של רוטב סרירצ'ה.
מוהליבר 2 יהוד, 03-6308484‏, לא כשר

קיטו קאטו

המקום נפתח לפני פחות משנה והוא פועל במרכז תל אביב עם כל המשתמע מזה - אווירה במקסימום, עיצוב יפני שובב ועמדת די.ג'י. הכי כיף להתמקם כאן על הבר הפנימי ולהזמין את מנת הצ'יראשי השווה ביותר בעיר: יש בה שרימפס טמפורה, סקאלופ, דג לבן סלמון וטונה, אונאגי טוביקו, טמגו וירקות - המחיר הוא 88 שקלים. אם בכל זאת בא לכם לטעום גם סושי כדאי ללכת על Pussycatto special - רול שיש בו סלמון לוקוס וטונה צרובים ביוזו חם אספרגוס וצ׳ילי וואסאבי (60 שקלים).
דיזינגוף 64 תל אביב, 03-7781101, לא כשר

קמקורה

מסעדה יפנית חדשה שנפתחה לפני מספר חודשים, וכבר נכנסת לרשימה הנחשבת שלנו. התפריט מושתת על טהרת המטבח היפני הבשרי, ותוכלו לטעום כאן רול איצ'י עם כבד אווז צלוי על גחלי אלון יפניים, אספרגוס ועירית עטוף באבוקדו עם סויה מתוקה ואגוזי לוז (92 שקלים) וגם ניגירי פילה בקר עם כבד אווז בטארה ועירית (42 שקלים).
10 צפייה בגלריה
סושי 2020 - קמקורה
סושי 2020 - קמקורה
(צילום: אפיק גבאי)
לרגל יום הסושי משיקים במסעדה תפריט ספיישל עם מנות סושי כמו ניקו - אבוקדו, מלפפון, עירית ובטטה סגולה עטוף בדנוור קאט צרוב בסויה מתוקה וקריספי כרישה (46 שקלים) וטוקיו יוקטן - סלמון, בר ים, מלפפון ועירית. במעטפת טונה, סלסת שישיטו בגריל, איולי חלפניו ושבבי טמפורה (58 שקלים).
אהליאב 5 בחזית מלון אינדיגו רמת גן, 073-2753807, בפיקוח צהר

PAPASAN

מסעדה אסיאתית של השף משה בדישי שבה מוגש תפריט אסייתי הכולל מבחר סוגי סושי. אנחנו ממליצים כאן על כדורי אש - חמש יחידות סושי המוגשות לשולחן עם להבה קטנה להעשרת הטעמים (46 שקלים). יש גם סושי טמפורה מעניין ללא אורז ודאבל סאקה רול, עם סלמון, אבוקדו ואספרגוס עטוף באצת נורי וסלמון טמפורה, איולי מיסו (48 שקלים).
כצנלסון 59 גבעתיים, 03-7506070, לא כשר
660 צפון שרון

קיוטו

אם אתם אוהבים סושי אז את קיוטו בוודאי אין צורך להציג לכם, כי מדובר על מוסד שפועל בהרצליה מאז 1997, ויש בו את אחד מתפריטי הסושי הארוכים והמרשימים.
10 צפייה בגלריה
(צילום: לין לוי)
התמחות מיוחדת של המסעדה היא במגשי אירוח ענקיים בטווח מחירים רחב ובקערות סשימי מפוארות. יש כאן רולים עם סקאלופ, עם עוף, עם לוקוס, עם גבינה, עם קוויאר ועוד. חגיגה אמיתית.
אריה שנקר 7 הרצליה פיתוח, 09-9587770, לא כשר

מינאטו סושי בר

אחת המסעדות היפניות המוערכות בארץ, המציעה מטבח יפני מסורתי כשר, פשוט ומנימליסטי. השף אקי טמורה מכין את הסושי ואפשר לטעום במקום טרטר טורו של טונה שמוגש על קוביות אבוקדו עם ספייסי מיונז, טריאקי, שבבי טמפורה ובצל ירוק (97 שקלים). אחת המנות היפות והטובות בתפריט היא קומבינציית סשימי של שלושה סוגי דגים (סלמון, טונה בשתי וריאציות ודניס) והיא מוגשת בתוך סיר אידוי מבמבוק על מצע קרח כתוש.
המנופים 8 הרצליה פיתוח, 09-7731703, כשר

Roku

סושי בר קטן וצנוע בעיר התחתית של חיפה. אין במקום מטבח חם וכל המנות מוכנות מאחורי הבר. ההתמקדות כאן היא על סושי מינימליסטי, כמו ביפן - התפריט קטן ויש בו בעיקר ניגירי וסשימי. לכל מנה מתאימים כאן את סוג הסאקה המתאים לה והדגים הם דגי טריים בלבד.
10 צפייה בגלריה
רוקו
רוקו
(צילום: roshianu and moloko)
בתצוגה של הדגים הטריים תמצאו פלמידות, אדומה, לבנה ובוניטו, אינטיאס, טרחון' יילוטייל, פרידה, בקלה, סקומברי, אנשובי, צלופח, סבידה ואלבקור, שמגיעים מהדייגים בחיפה. לאחרונה השיקו במקום ארוחת טעימות יפנית - אומסקה - שכוללת כעשר מנות סושי ומחירה 550 שקלים לזוג (לא כולל שתייה ואלכוהול).
הנמל 10 חיפה, 050-6852860, לא כשר

4sea

לכאן כדאי להגיע לא רק בשביל השקיעות המטורפות מהמרפסת, אלא גם בשביל הסושי המעולה והמקורי סושי מן לב יוסף.
10 צפייה בגלריה
סושי 2020 - 4SEA
סושי 2020 - 4SEA
(צילום: גיל אבירם)
אהבנו כאן את המנה של הניגירי טונה כבד אווז עם טונה צרובה וכבד אווז צלוי בטריאקי, איולי כמהין ופרח בזיליקום (59 שקלים), טטאקי טונה סשימי של טונה צרובה ואיקורה על פונזו הדרים יפני ומנתגם הסשימי המפוארת שמכילה דגים נאים טריים חתוכים בטכניקה יפנית מדויקת.
רמת ים 60 סמוך למלון דניאל הרצליה,09-7898181, לא כשר

ני-שי

סושי בר עם תפריט אסיאתי גדול, עיצוב דרמטי בצבעי שחור ואדום, מטבח פתוח ובר ענקי במרכז. התפריט מציע מגוון גדול של סושי ואנחנו ממליצים לכם לטעום טוויסטר מאקי עם צלופח ואבוקדו בציפוי סשימי סלמון, טוביקו ובצל ירוק (58 שקלים) או את המיזומי רול המועלה שיש בו אספרגוס, אבוקדו ושיטאקי, עטופים בסשימי בס, טונה, אבוקדו וסלמון עם קישוט של איולי ווסאבי מעל (56 שקלים).
עובד בן עמי 11 נתניה, 09-8788888, לא כשר
660 כותרת ביניים

ג'קו סאן

האח היפני הצעיר של מסעדת ג'קו סטריט, וכדי להגיע אליו תצטרכו להיכנס בדלת סתרים המוחבאת בתוך מסעדת האם. מדובר על בר קוקטיילים אסיאתי עם מנות נשנוש שבכל אחת מסתתר טוויסט מיוחד. בגזרת הרולים של סושי, תמצאו כאן דברים משוגעים כמו למשל רול דניס בטמפורה ואבוקדו עטוף סומאק ושומשום עם רוטב מיסו עדין (62 שקלים). אז אם אתם אמיצים ובא לכם לחוות סושי כחוויה כוללת, זה המקום להגיע אליו.
אגריפס 74 ירושלים, 02-5817178, כשר

Na-ya

מסעדה אסיאתית עם תפריט שמכיל מאכלים מכל קצוות של מזרח אסיה. הסושי כאן מצוין ולא רק בגלל הדגים הטריים אלא גם בגלל הביצוע המדויק. לא תמצאו מקום שמגיש סושי טוב יותר באזור ירושלים. המבחר אינו פורץ את גבולות הדמיון אך מדובר על סושי לא יקר שעשוי בצורה מקצועית מאוד. הרול הכי יקר עולה 56 שקלים.
שביל הלולים 154 בית נקופה, 02-9900070‏, כשר
660 כותרת ביניים

Ma אסיה בר

מסעדה אסייתית צעירה ומדליקה עם וויב של בר ושולחנות גבוהים מהם אפשר לראות את השקיעה מכיוון שהמסעדה ממוקמת מול הטיילת של אשדוד.
10 צפייה בגלריה
סושי 2020 - מה
סושי 2020 - מה
(צילום: שירן כהן שי)
מאחורי המטבח הפתוח עומדים אנשים שיודעים מה הם עושים - והתוצאה בהתאם. הסושי במקום מעולה ואנחנו ממליצים לטעום כאן סמוראי רול אספרגוס ספייסי טונה ומנגו (בעונה) שעולה 48 שקלים או עלמה רול עם מלפפון, אננס, ילו טייל ופלפל שאטה (56 שקלים). את מבחר הקומבינציות שמציעים במסעדה חילקו בתפריט לפי צבעים - יש קומבינציה אדומה, לבנה, ורודה וגם זהובה.
מרטין בובר 1 אשדוד, 053-4899880‏, לא כשר

SushiMoto

המקום האהוב על תושבי אזור שדרות. התפריט במקום מציע מבחר גדול של מנות מהמטבח האסיאתי וגם סושי שנחשב לטוב ביותר בסביבה. חוץ מזה שתוכלו להרכיב לבד את הרולים, תוכלו גם לבחור את אחד הרולים המובנים. אין כאן זיקוקי דינור ודברים פורצים דרך, אבל הסושי ממש טוב ועשוי בצורה מקצועית, האורז מבושל נכון והדגים תמיד טריים.
דרך מנחם בגין מול 7‏, ‏שדרות‏, ‏077-5605342‏, כשר

קמפאי

מסעדה אסיאתית ומקום בילוי פופולרי ואהוב בבאר שבע, עם אווירה שמתאימה גם למשפחות וגם לבילוי לילה רווי אלכוהול - תלוי בשעה שהגעתם.
10 צפייה בגלריה
סושי
סושי
(צילום: גליה אבירם)
הסושי במקום משוגע והכי כדאי לזלול אותו על הבר הארוך. לכל מנה פרזנטציה מרשימה ובמיוחד למנות הסשימי הצבעוניות. מומלץ לטעום כאן וולקנו רול עם סלמון צלוי בעישון חם (56 שקלים) ואת הרול נרוטו - סשימי רול עם טונה סלמון, יילוטייל, טוביקו ואספרגוס עטוף במלפפון (38 שקלים).
מתחם ביג באר שבע, רחוב חיל ההנדסה, 08-665-5999, לא כשר
660 אצלכם בבית

שף מתן בלחסן (מתן בל)

מתן בלחסן מתמחה במטבח יפני ועוסק באירועים פרטיים. הוא מתמחה במיוחד בחיתוכים מיוחדים של דגים לניגירי, טאטאקי וסשימי ואת הווסאבי הוא מכין בעצמו. במהלך הכנת המנות הוא משתמש בג'ינג'ר שהוא כובש בעצמו, בקוויאר שחור ובחומץ אורז חום ובאורז יפני ביבוא אישי. בבחירת הדגים לסושי מתן שם דגש על דגה מקומית עונתית וצורת ההגשה שהוא מעצב למנות שלו ברמה אסתטית שפוגשים רק במסעדות עלית. האירועים שמתן עושה מיועדים למינימום עשרה אנשים. המחיר לאדם החל מ-650 שקלים.
להזמנות: 052-4882987

Sushitay

איתי לוי מכין סושי בהזמנה והוא אורז אותו במגשי ענק של 128 יחידות. אפשר להזמין מאיתי גם עוגת סושי שתהיה השוס של המסיבה וגם רולים בודדים (מינימום הזמנה חמישה רולים והמחיר הוא 55 שקלים לרול עם דגים). את ההזמנה אוספים מבית דגן או מקבלים במשלוח ומדובר על סושי שמתאים במיוחד לאירועים קטנים בבית.
להזמנות: 0544468518