רק בתחילת ספטמבר האחרון זכתה מסעדת נומה הדנית בכוכב מישלן השלישי שלה, וכבר עכשיו יש לשף רנה רדזפי ולצוות שלו סיבה נוספת לחגיגה: המסעדה, עטורת השבחים, הגיעה שוב לראש רשימת 50 המסעדות הטובות בעולם (הפיפטי בסט) לשנת 2021. התחרות נערכה אמש (ג') באנטוורפן, בלגיה. במקום השני זכתה מסעדה נוספת מקופנהגן - גרניום.
מסעדת נומה נפתחה לפני 18 שנה ומאז רשומה לה ההצלחה הגדולה ביותר - העלאת המטבח הנורדי על המפה הקולינרית בעולם.
5 צפייה בגלריה
המסעדות הטובות בעולם
המסעדות הטובות בעולם
נומה, המסעדה הטובה בעולם
(צילום: יח"צ)
נומה הפכה במהלך השנים למודל לחיקוי והשראה למסעדות רבות ברחבי העולם, ואחרי שבמשך 13 שנה החזיקה בשני כוכבים בלבד, היא זכתה, כאמור, לפני כחודש סוף סוף גם בכוכב שלישי, ומצטרפת לעוד 26 מסעדות דניות מעוטרות כוכבי מישלן.
מסעדת נומה בגרסתה הנוכחי היא למעשה נומה חדשה יחסית, שנפתחה במיקומה הנוכחי בפברואר 2018 (אחרי שנתיים שבהן לא פעלה כלל) עם תפריט טעימות המתחלף מספר פעמים בשנה. בשנת הקורונה המסעדה נסגרה יחד עם כל המסעדות ברחבי העולם, ופעלה במתכונת של המבורגריה וכך פעלה במשך מספר חודשים.
5 צפייה בגלריה
השף רנה רדזפי (משמאל)
השף רנה רדזפי (משמאל)
השף רנה רדזפי (משמאל)
(צילום: רויטרס)
"אלו זמנים משוגעים ולא בטוחים", כתב אז השף רדזפי בחשבון האינסטגרם שלו בהתייחסו למשבר הקורונה, "קופנהגן עומדת לפתוח את המסעדות. וכך גם מסעדת נומה. אולם לפני שנפתח את נומה כפי שאנו מכירים אותה - אנו נהפוך אותה למסעדה שלא יצטרכו להזמין בה מקום מראש, מסעדה בהגעה בלבד, ובה יהיה בר המבורגרים ויין".
המסעדה כבר כיכבה במקומות הראשונים באותה רשימה, כולל במקום הראשון, וגם השף רדזפי החזיק בתואר השף הטוב ביותר בעולם. נכון להיום, מסעדת נומה נמצאת בשורה אחת עם מסעדת אל בולי האגדית של האחים אדריה, כמסעדה עם מספר הזכיות הרב ביותר אי פעם.
5 צפייה בגלריה
אלברט אדריה
אלברט אדריה
השף הספרדי אלברט אדריה
בין המסעדות שזכו במקום הראשון בשנים האחרונות ברשימה היוקרתית הזאת, אפשר למצוא את "מיראזור" הצרפתייה (2019), "אוסטריה פרנצ'סקנה" האיטלקית (2016 ו-2018), "אילבן מדיסון פארק" האמריקנית (2017), "אל סלר דה קאן רוקה" הספרדית (2013 ו-2015), "אל בולי" הספרדית (2002, 2006, 2007, 2008 ו-2009), "דה פאט דאק" הבריטית (2005) ו"דה פרנץ' לונדרי" האמריקנית (2003 ו-2004).
מעניין לראות כי כמעט כל המסעדות שזכו בפרס המסעדה הטובה בעולם ממוקמות באירופה, ואלה שאינן באירופה מגישות תפריטים בסגנון אירופי (כדוגמת דה פרנץ' לונדרי). פרט נוסף מעניין הוא שאת כל המסעדות מובילים שפים גברים.

1,428 שקל לארוחה לא כולל יין

רדזפי ידוע בזכות מסעות החיפוש שלו אחר חומרי גלם מקוריים ובטכניקות הבישול המיוחדות שלו. הוא הגדיר מחדש את המשמעות של ליקוט, והוא זה שאחראי במידה רבה להפיכתה של קופנהגן ליעד קולינרי מבוקש בקרב שפים ואנשי אוכל.
5 צפייה בגלריה
רנה רדזפי, נומה
רנה רדזפי, נומה
רנה רדזפי, נומה
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
מסעדת נומה, קופנהגן
מסעדת נומה, קופנהגן
(צילום: Shutterstock)
אם תרצו לסעוד בנומה אז כדאי שתדעו שמחיר ארוחה בת כ-20 מנות עומד על כ-380 יורו (1,428 שקלים). מחיר זה אינו כולל התאמה של יינות לארוחה - תוספת שתעלה לכם 245 יורו (918 שקלים) נוספים. ולפני שאתם אורזים מזוודה כדאי שתזמינו קודם כל מקום, משום שמספר המקומות במסעדה מצומצם ולאחר הזכייה הזאת יש צורך להזמין מקום כשנה מראש.
ואיזה מסעדות נוספות נכנסו לרשימה היוקרתית? למקום השלישי הגיעה מסעדת "אסדור אטקסברי" מספרד, במקום הרביעי מסעדת "סנטרל" בפרו, במקום החמישי מסעדת "דיפרוטר" בספרד, במקום השישי מסעדת "פרנצן" בשוודיה, במקום השביעי מסעדת "מאידו" בפרו, במקום השמיני מסעדת "אודטה" בסינגפור, במקום התשיעי מסעדת "פוג'ול" במקסיקו ובמקום העשירי מסעדת "דה צ'יירמן" בסין.
אף שף ישראלי שמפעיל מסעדות ברחבי העולם, לא הצליח להשתחל לרשימה המבוקשת.