השף אסף גרניט יהיה השף החדש של חברת התעופה אל-על, כך פרסמה הבוקר (ב') החברה. גרניט, המחזיק במסעדת מישלן בפריז, הוא לא השם הגדול הראשון שחברת אל-על מגייסת לשורותיה: קדמו לו בתפקיד השף שגב משה (2010-2017), השף שחף שבתאי (2018-2022) ולתקופה קצרה גם השף ירון שלו (2017-2018) ממסעדת טוטו בתל אביב.
1 צפייה בגלריה
אסף  גרניט אל על
אסף  גרניט אל על
אסף גרניט: עכשיו גם באוויר
(צילום: תמי בר שי)
גרניט (44) נחשב לאחד השפים העסוקים בתעשייה, הוא מחזיק יחד עם קבוצת "מחניודה" והשף אורי נבון במסעדות בירושלים ובחו"ל (ברלין, פריז, לונדון) ואחראי גם למערך ההסעדה של חברת wix וראפיד. לגרניט גם כוכב מישלן למסעדת "שבור" בפריז, כוכב שבו הוא זכה לפני כשנתיים.
גרניט זוכה בשנים האחרונות לעדנה בינלאומית עם מסעדותיו באירופה - בלונדון ובפריז, ולאחרונה גם בברלין עם מסעדת ברטה, מסעדה הנקראת על שם סבתא שלו שהתגוררה בעיר. בריאיון לעיתון "לה פיגארו" בצרפת, אמר גרניט עם הפתיחה של "שבור" כי יחד עם השותפים שלו הוא דמיין מסעדה שתחקה את המטבח של סבתא שלו. כבר בחודשים הראשונים לפעילות המסעדה, נרשמה התלהבות גדולה מצד המבקרים והאורחים, ורשימת ההזמנות הייתה מלאה חודשיים מראש.
באוקטובר 2019 הילל המגזין "פורבס" את המסעדה. מבין עשרות המסעדות ובתי האוכל שנפתחו בעיר, נבחרה המסעדה של גרניט במקום הראשון, ופתחה את רשימת 13 המסעדות הטרנדיות בפריז (רשימה אותה הם עורכים מדי שנה בשנים האחרונות בבירת צרפת).
השף אסף גרניט מסר בתגובה: "זה כבוד גדול עבורי, הראש מתמלא ברעיונות איך להפוך את צי המטוסים של אל-על למסעדות מעופפות. יחד עם הצוות שלי ננסה להמשיך את העשייה הקולינרית שלנו ולהוביל את התחום בישראל, בדיוק כמו אל-על אנחנו שואפים להביא הקסם והיופי של ישראל לכל העולם".