אם גם אתם מוצאים את עצמכם בשעות מסוימות של היום עומדים מול דחף בלתי נשלט לאכול משהו מתוק ומלאים בתשוקה לסוכר הידוע לשמצה, כנראה שתתעניינו במוצר הבא: מסטיק שחוסם את בלוטות הטעם המתוק בלשון שלנו ומביא לביטול הטעם המתוק כפי שאנחנו מכירים אותו.
2 צפייה בגלריה
עוגת שוקולד
עוגת שוקולד
להתראות עוגות שוקולד? המסטיק יבטל את הדחף למתוק
(צילום: Shutterstock)
הסטארט-אפ הישראלי Sweet Victory משיק את "סוויט בלוק" - מסטיק המסייע להפחית את צריכת המזונות המתוקים. המסטיק מכיל את החומר הפעיל שבצמח הג'ימנמה סילבסטר (צמח מטפס שמקורו בהודו, ומשמש ברפואה ההודית כתרופה טבעית לסוכרת), שלאחר לעיסה של שתי דקות חוסם את בלוטות הטעם המתוק ומבטל לפרק זמן של כשעתיים את הטעם המתוק המוכר לנו.
ואיך זה עובד? החומר הפעיל בצמח חוסם את הקולטנים שנמצאים על הלשון ומזהים את הטעם המתוק. לאחר מחקר ופיתוח שארכו כשלוש שנים, הוציא הסטארט-אפ תרכובת שניתנת לצריכה בצורת מסטיק.
"ישראל התברגה במקום הראשון והלא מכובד בדירוג צריכת הסוכר בקרב מדינות ה-OECD ומדובר במגיפה שיש לה השלכות בריאותיות קשות"
שמרית לב גיתית להבשמרית לב וגיתית להבצילום: עידו לביא
"תזונה שמבוססת על צריכה מוגזמת של סוכרים ופחמימות הינה מהגורמים המובילים להשמנת יתר בקרב אוכלוסיית העולם המערבי", מספרות היזמיות שמרית לב וגיתית להב, שעומדות מאחורי המיזם. "ישראל התברגה במקום הראשון והלא מכובד בדירוג צריכת הסוכר בקרב מדינות ה-OECD ומדובר במגיפה שיש לה השלכות בריאותיות קשות. כמי שפועלות מזה שנים למצוא פתרונות טכנולוגיים שתומכים באורח חיים מאוזן ובריא יותר, אנחנו מאמינות שהמפתח הוא בהחזרת השליטה על התזונה לאדם עצמו.
"הפיתוח מציע פתרון זמין ונגיש כדי להתגבר על אותו 'קרייב' שגורם לנו לצרוך מזונות מתוקים גם כשאנחנו לא באמת צריכים או רוצים בכך. היתרון המשמעותי שהוא מבוסס על צמח טבעי שסגולותיו מוכרות מזה מאות שנים, אבל מעולם לא היה זמין באופן הזה לציבור הרחב".
2 צפייה בגלריה
מסטיק
מסטיק
לעיסה של שתי דקות תבטל את הטעם המתוק לשעתיים
(צילום: Shutterstock)
לפי היזמים, מחקרים בארה״ב הוכיחו שצמח הג'ימנמה סילבסטר מפחית את המתיקות של מזונות מתוקים, ובכך הופך את המזון הזה לפחות מושך. במחקר שבוצע על קבוצת אנשים, מחציתם קיבלו תמצית צמח הג'ימנמה סילבסטר -לאנשים שקיבלו את התמצית היה פחות תיאבון למאכלים מתוקים והם גם היו בעלי סיכוי גבוה יותר להגביל את צריכת המזון שלהם, בהשוואה לאלו שלא נטלו את תמצית הצמח.
במחקר אחר שנערך בקרב 60 אנשים הסובלים מהשמנת יתר שנטלו תמצית ג'ימנמה סילבסטר, נמצאה ירידה של 5-6% במשקל הגוף, והם גם צרכו פחות מזון. השפעה זו על המשקל מתרחשת בזכות התמצית מצמח הג'ימנמה, שכאמור חוסמת את קולטני הטעם המתוק ועל ידי כך מובילה לצריכה נמוכה של מזונות מתוקים ולהפחתה בכמות הקלוריות שהאדם צורך.
את סוויט בלוק ניתן לרכוש בסופרפארם במחיר של 24.90 שקלים ועד אז, לכו להתפנק על גלידה או מילקשייק שיצננו לכם את הקיץ.