בין אם אתם מעוניינים לנסות מאכלים שטרם טעמתם ובין אם אתם פודיז מקצועיים המחפשים פינות אוכל נסתרות - סיור קולינרי זו ההזדמנות המושלמת להכיר את האנשים, ההיסטוריה והמסורות המקומיות דרך אוכל. חרשנו את הארץ מצפון ועד דרום ומצאנו את הסיורים הכי מעוררי תאבון בישראל, לכם רק נותר לבוא רעבים.

המייקרים של חיפה

סיור בוטיק אורבני באזור העיר התחתית של חיפה. זהו סיור מלא בפחמימות בו תעברו בין בתי קליית קפה, חנויות קפה, קונדיטוריות ומאפיות מיוחדת.
9 צפייה בגלריה
סיורים קולינריים
סיורים קולינריים
(צילום: מאיה לפידות)
בסיור טועמים, איך לא - קפה, כריכים, עוגות ומאפים מהטובים שבעיר התחתית: טארט לימון, בריוש, סברינה, עוגת ספוג וקרואסונים. במהלך הסיור תשמעו את הסיפורים מאחורי השינויים שעבר האזור בשנים האחרונות ואת כל הסודות הקולינריים של המאפים הכי מיוחדים.
מחיר: 169 שקלים לאדם. לפרטים: haifamakers@gmail.com

דתילישס בבני ברק

"ליל שישי בין הסירים בבני ברק" הוא סיור קולינרי שייקח אתכם למסע ברחבי העיר בין המעניינות בארץ. הסיורים מתקיימים בימי חמישי בערב בלבד וזאת בגלל שבזמן הזה הסצנה השבועית מגיעה לשיאה עם ההכנות לארוחת ליל שישי.
9 צפייה בגלריה
סיורים קולינריים
סיורים קולינריים
(צילום: יח"צ)
בסיור תצעדו לאורך מסלול מרתק וטעים בין מקומות האוכל השונים, תחשפו ותטעמו שלל מאכלי שבת מסורתיים כגון: חמין, קישקע, כבד קצוץ, סלט ביצים, קוגל, הרינג, סירי צ'ולנט ועוד.
מחיר: 300-350 שקלים לאדם. לפרטים: 0544-52027

מטוניס ועד פריז בנתניה

אשת הקולינריה הילה סער מעבירה שני סוגי סיורים - אחד בשוק ואחד במרכז העיר. שוק נתניה הוא בין הוותיקים בארץ ורוב המטעמים בו מגיעים מהמטבח הטריפוליטאי והטוניסאי. בסיור תכירו את האנשים שמאחורי הדוכנים שקיימים כבר עשרות שנים ותטעמו בוריקה, סנדוויץ' טוניסאי, דגים מעושנים, תבשילים (טבכות) טריפוליטאים, קינוחים ועוד.
9 צפייה בגלריה
סיורים קולינריים
סיורים קולינריים
(צילום: ליבי לוי)
הסיור מלווה גם בערק בטעמים להרמת מצב הרוח. בסיור שבמרכז העיר, שנקרא "מטוניס עד פריז", תראו איך נתניה הפכה לצרפת הקטנה על ידי מעבר בין בתי עסק צרפתיים שפתחו מקומות באווירה פריזאית: פטיסרי בוטיקי, מעדניות שמוכרות כריכים בבגטים, טעימות גבינות מיובאות, פרומז'רי ועוד. הסיור מלווה בטעימות יין צרפתי.
מחיר: 190 שקלים לאדם. לפרטים: 054-6667774

הסיור הפרכולינרי בפרדס חנה כרכור

סיור קולינרי-תרבותי בפרדס חנה כרכור אותו מעבירה טלי אשחר גוטליב, עורכת תוכן המתמחה בקולינריה. בסיור תכירו את סצינת האוכל בעיירה ואת הנשים והאנשים שמאחורי המנות, אלו שהחליטו בשלב מסוים בחייהם שפרכור (קיצור של פרדס חנה – כרכור) היא המקום המושלם להקמת דוכן האוכל שעליו הם חלמו.
בסיור תבקרו במשאיות אוכל, עגלות קפה, חנויות אוכל ומסעדות מהמטבח התאילנדי, היפני והדרום אמריקאי. תטעמו שוקולד בוטיק, קפה חד-זני בחליטה קרה, תה מאצ'ה יפני, גיוזה, פאו דה קז'ו ובירה מקומית.
מחיר: 250 שקלים לאדם. לפרטים: 054-6499669

הסיור הצרפתי בנווה צדק ויפו

את הסיור מעבירה דנה סתוי, בלוגרית, צלמת ומדריכת טיולים. כבר בתחילת הסיור תעברו בן רגע מתל אביב לפריז הקטנה - תוך הליכה של שלוש שעות בשכונת נווה צדק הציורית. תשמעו סיפורים פיקנטיים ומלאי השראה על המנות והמתכונים בפטיסרי ובבולנז'רי הצרפתיים המקומיים ותטעמו מטעמים צרפתיים כמו לחמי מחמצת, מילפיי, אקלרים, שוקולדים וקרואסונים. מתאים בול למי שרוצה לחוות קצת אמילי בפריז.
מחיר: 250 שקלים לאדם. לפרטים: 050-5418675, danastavi81@gmail.com

שף בא לשוק בוואדי ניסנאס

כמה סוגי בורגול יש בחנות האפיטייזר, מה ההבדל בין חציל בלאדי לחציל רגיל, מה זה מנקיש ולמה חלבה איכותית לא נדבקת לשיניים? תשובות לשאלות אלו תשמעו בסיור עשיר בטעימות של השף והשחקן רני אמיר.
9 צפייה בגלריה
סיורים קולינריים
סיורים קולינריים
(צילום: רן אמיר)
הסיור אורך כשעתיים וחצי והוא כולל טעימות של פיתות מהטאבון, חומוס, פטאייר, בקלאווה, תמרהינדי, פלאפל, חלבה, קפה, זיתים כנאפה ועוד. בנוסף, אמיר יספר לכם על ההיסטוריה של הוואדי משלהי השלטון הטורקי דרך המנדט הבריטי והקמת המדינה ועד ימינו אנו והשוק שהוא היום.
מחיר: 225 שקלים לאדם. לפרטים: 050-8801163

הסיור בבני ברק

המדריכה שלומית רוטנברג, אימא לשני בחורי ישיבה, מגדירה את עצמה כחרדית-חילונית והיא תיקח אתכם להצצה הישר לתוך עולמם של החרדים דרך אוכל ואנקדוטות מקומיות בעיר בני ברק.
9 צפייה בגלריה
סיורים קולינריים
סיורים קולינריים
(צילום: שלומית רוטנברג)
בסיור תחשפו לפולקלור ולתרבות האוכל דרך מסע בין סירים ומגשים מהם תוכלו לטעום מגוון מאכלים מסצינת הקולינריה המקומית היהודית המזרח-אירופאית - מקיגל ועד לצלחת צ'ולנט מהביל, דרך כבד קצוץ על חלות ויז'ניץ ועד לממולאים, קציצות, סוגי אורז שונים ושטרודל תפוחים.
מחיר: 150 שקלים לאדם. לפרטים: 054-3235511

בין הסאלוף לספוליאטלה: סיור בשוק הכרמל וכרם התימנים

שפרה נחום, מפתחת מתכונים ויוצרת תוכן קולינרי, מעבירה סיור טעימות שמלווה בסיפורי שוק פיקנטיים, תוך הכרת בעלי הדוכנים הצבעוניים בשוק הכרמל והסברים על חומרי הגלם וההיסטוריה של השוק.
9 צפייה בגלריה
סיורים קולינריים
סיורים קולינריים
(צילום: שפרה נחום)
בדוכנים תטעמו מפירות העונה ותכירו תבלינים מיוחדים, תאכלו סביח אסייתי, מלבי וותיק, תכירו את החומוסיה הכי שווה בעיר ותלגמו בירה בוטיק ישראלית.
מחיר: 220 שקלים לאדם. שפרה: 052-7703327

גליל eat בכפר ירכא

את הסיור מעביר פול ניירנס אשר עלה מאוסטרליה לפני 40 שנה, התאהב והשתקע בגליל. לפני כעשור הוא הקים את הבייבי שלו – מיזם סיורי אוכל בגליל. מלבד האוכל, לומדים גם על אורך החיים הדרוזי הכפרי תוך אירוח אינטימי בתוך הבתים הכפריים.
9 צפייה בגלריה
סיורים קולינריים
סיורים קולינריים
(צילום: פול ניירנס)
בסיור תטעמו אוכל נוצרי, דרוזי ומוסלמי, תבקרו בבית מלאכה לקליית קפה ערבי, תטעמו קפה עם הל שנטחן באותו הרגע, וקפה סדה מר ומרוכז מאוד, תבקרו בחנות שיש בה את כל המצרכים להכנת סמבוסק, ותסיימו בארוחת צהריים באירוח ביתי דרוזי עם סיום מתוק של הכנאפה הכי טובה בצפון.
מחיר: 300-550 שקלים לאדם. לפרטים: 072-3957568

סיפור קולינרי באשדוד

עדי רוזן תושבת נתיב העשרה יצרה סיורים קולינריים ברחבי הדרום ובפרט באשדוד כדי להראות חלקיק מהטוב הקולינרי שקיים באיזור. הסיור מורכב מקינוחים ומאפים מלוחים בוטיקים מיוחדים במינם. במהלך הסיור תשמעו סיפורים של יזמים צרפתים שעשו הסבה מקצועית ופתחו מאפיית בוטיק גורמה, תגלו כיצד חקלאית תימנייה המציאה קרואסון פיסטוק נדיר, תשתו קפה פרימיום שנחשב מהטובים בעולם ותכירו את הפיצוחים הייחודיים שהמציאו באשדוד.
9 צפייה בגלריה
סיורים קולינריים
סיורים קולינריים
(צילום: עודד עובדיה)
בין הטעימות: חצ'פורי גאורגי, סופגניה גיאורגית - פונצ'יקי עם קרם פטיסייר, גלידת גורמה בעבודת יד ועוד.
מחיר: 250 שקלים לאדם. לפרטים: 054-2212646

הסיור בכפר עג'ר ברמת הגולן

אם אתם חובבי הרפתקאות וסקרנים לחקור ולפרוץ גבולות – הסיור הזה הוא בשבילכם ויתן לכם הצצה קולינרית לכפר הכי מיוחד ומסקרן בארץ - הכפר עג'ר. עג'ר הוא כפר סורי יפייפה בן למעלה מ-500 שנה השוכן בגבול לבנון. התושבים כאן הם סורים עלאווים בעלי אזרחות ישראלית והאדמה היא חלקה לבנונית וחלקה ישראלית.
בסיור תחשפו לסיפור ההיסטורי, הפוליטי והגיאוגרפי המורכב של הכפר וכמובן תטעמו מאכלים מסורתיים כמו שאנקליש – כדורי גבינה סורית קשה מתובלת ומצופה בעלי זעתר, מאפה פטאייר – כיסוני בצק ממולאים בירקות ירוקים עם בצל מטוגן, זעתר, גבינות וסומאק. תקנחו בקינוח לילות ביירות - קינוח לבנוני עם זרעי כוסברה וקרם וניל, וחילוואת אל-ג'בן (בערבית: מתיקות הגבינה) - קינוח סורי מסורתי העשוי מבצק סולת וגבינה עם סירופ מי זהר.
מחיר: 420 שקלים. לפרטים: 054-7467071

צ'יינהטאון במסעדות המהגרים בנווה שאנן

שכונת נווה שאנן הצבעונית מזוהה היום עם מהגרי עבודה פיליפינים, תאילנדים, אריתראים וסודנים שהפכו כבר לחלק מהנוף המקומי. כתוצאה מהאוכלוסייה המגוונת, התפתחה גם סצינת אוכל מרתקת שמציעה ניחוחות וטעמים מאסיה ועד אפריקה.
9 צפייה בגלריה
סיורים קולינריים
סיורים קולינריים
(צילום: רונן והב)
בסיור תעברו בבתי אוכל גלויים ומחתרתיים, תטעמו באו עם בשר, דים סאם סיני, צ'יקן באטר נפאלי, מלאי כופתה הודי, מומו נפאלי ממולא עוף, שיפוד חלקי פנים יפני, אינג'ירה אריתראית אוורירית, תלגמו בירה סודנית מקומית ועוד.
מחיר: 155 שקלים לאדם. לפרטים: יאללה באסטה 076-5398000

סיור קולינרי בנצרת

נצרת היא העיר הערבית הגדולה בישראל בה חיים נוצרים ומוסלמים והתושבים שימרו במהלך השנים מסורות קולינריות ערביות שאליהן תחשפו במהלך הסיור. תזכו לבקר בממלכת הממתקים של נצרת ובחנות תבלינים עתיקה, תטעמו ותשמעו את הסיפור מאחורי הָרִיסָה בַּסְבּוּסָה - מאפה סולת מתוק עם פרפה תמרים ותשתו משקה מלכות טורקי בבית הקפה העתיק בישראל.
מחיר: 150 שקלים לאדם. לפרטים: 02-5477770

היקב בבית יצחק

לגימת יין לצד גבינות איכות היא עונג צרוף הידוע לכל. תוסיפו לזה נופים כפריים והסבר מרתק על היין ותקבלו חוויה של ממש. ביקב הבוטיק אלכסנדר תלמדו על אומנות הכנת היין, סוגי הענבים, התסיסה ותהליכי הייצור. תבקר במרתף יינות עתיק ותלמדו כיצד מיישנים יין משובח לפי בחירת סוגי החביות וזמני היישון. כמובן שתלגמו סוגים שונים של יינות לצד גבינות, לחמים כפרים, קרקרים, ירקות טריים, זיתים, וקונפיטורות תוצרת בית.
מחיר: 110 שקלים לאדם. לפרטים: 072-3927621

טעימות ביקב טורא

ביקב טורא שביישוב רחלים שבשומרון תכירו את אזור גידול היין העתיק בישראל. הסיור נפתח בתצפית אל הכרמים תוך סיפור על הקמת היקב הייחודי באזור וביקב תשמעו על תהליכי הייצור השונים לפי סוגי היין, בחדר החביות תראו את תהליך היישון והשפעתו על היין, תלמדו כיצד מייצרים שמן זית משובח הלכה למעשה על ידי ריסוק, כבישה, סחיטה והפרדה. כל זה בליווי טעימות של מגוון סוגי יינות, שמן זית, לחם מחמצת וגבינות קשות איכותיות.
מחיר: 79 שקלים לאדם. לפרטים: 02-6508882