היוזמה של קבוצת צעירים מבית שמש, התחילה מחלום. החבר'ה פשוט רצו מקום שבו יוכלו לבלות עם בני גילם, וכשלא מצאו כזה בעיר, החליטו לפתוח בעצמם. כך נפתח השבוע בבית שמש פאב בשם "העצלן", שבו כל הרווחים מוקדשים לטובת פעילות צעירים בעיר. היזמים הם קבוצה של צעירים שחלקם גדלו בעיר וחלקם צעירים שהגיעו לבית שמש לשנת שירות בגרעין צמר"ת. הם חברו יחד למען המטרה המשותפת: הקמת הפאב הראשון בעיר, שיהי מקום בילוי ראוי לצעירים, שעד היום נסעו לברים בירושלים כשרצו לבלות ערב עם חברים על כוס בירה.
2 צפייה בגלריה
פאב העצלן בית שמש
פאב העצלן בית שמש
פאב העצלן בית שמש
(צילום: אלכס קולומויסקי)
עוד עומדים מאחורי היוזמה המועצה הציונית בישראל, עיריית בית־שמש ועמותת שעלים, שסייעו לחבר'ה הצעירים להוציא לפועל את מיזם הפאב הראשון בעיר. "העצלן" הוא למעשה פאב חברתי שנועד לייצר נקודת מפגש לצעירים מהעיר ומהסביבה כולה וכל הרווחים הולכים לטובת פעילות הצעירים בעיר. בשיפוץ המקום נעזרו הצעירים במימון של העירייה וקרן לשיקום שכונות בית שמש.
בתפריט תמצאו פיצה, נאצ'וס, פוקאצ'ה ואדממה, והמחירים של המנות נעים בין 35-20 שקלים, בהחלט מחירים שנלחמים ביוקר המחייה. הפאב כשר ואינו פתוח במהלך השבת, אבל כן פתוח במוצ"ש.
2 צפייה בגלריה
פאב העצלן בית שמש
פאב העצלן בית שמש
כבר לא צריך לנסוע לבלות בירושלים: פאב העצלן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
נועה נגרי, 29, חיפאית במקור, שהייתה בשנת שירות בבית־שמש וחזרה אליה, סיפרה: "הפאב התחיל מחלום שהיה לאחת מחברות הקהילה. זה התחיל חצי בצחוק, האם נעז לעשות משהו כזה בעיר שיש בה רוב של אוכלוסייה חרדית. היו עוד כמה בקהילה שהתלהבו מהרעיון והתחילו להריץ אותו. בעצם אין אף פאב או מקום יציאה כלשהוא בבית־שמש עבור צעירים. כדי לצאת לשתות בירה עם חברים צריך לנסוע שעה לירושלים, רצינו שיהיה עבורנו ועבור כל הצעירים בעיר מקום שיהיה כיף לבלות בו".
"אנחנו ממשיכים לקדם יחד את עולם הצעירים בבית־שמש", מסרה ראש עיריית בית־שמש, ד"ר עליזה בלוך. "מעבר לזה שזהו הפאב הראשון שנפתח בעיר, הדרך שבה הוא נפתח היא הסיפור האמיתי - קבוצה של צעירים, שהשתקעו בעיר והחליטו לקחת אחריות ולקדם את תחום הצעירים באופן מעשי. בעיניי הם מעוררים השראה והם כולם הצטרפו אלינו ללקיחת אחריות על עתידה של בית־שמש. אני גאה בהם מאוד".
מנכ"ל המועצה הציונית בישראל, עו"ד עוז חיים, אמר: "זה יום מרגש שהתחיל מחלום של חבורת צעירים נפלאה שהציונות והישראליות היא נר לרגליהם. צעירים שהגיעו ממקום של עשייה חברתית וחלמו על מיזם הפאב החברתי הראשון".