רב-סמל מתקדם במיל' איתי פרי ז"ל קיבל מבנו עידו בן ה-6 ציור של לב צבעוני, לצידו כתב הילד: "אני אוהב אותך אני מתגעגע אבא מקווה שלא תיפצע". אבל הבשורה הקשה מכל הגיעה, ואיתי נהרג החודש בחאן יונס. ממש השבוע, הציור המרגש שקיבל מבנו, שאיתו הצטלם עם חיוך מאוזן לאוזן – חזר למשפחתו האבלה של איתי.
2 צפייה בגלריה
איתי פרי ז"ל, תבניות עוגה
איתי פרי ז"ל, תבניות עוגה
איתי פרי ז"ל, תבניות העוגיות שנוצרו מהדמייה של הלב שצייר בנו
(צילום: באדיבות המשפחה)
אבל אז, התמונה של איתי ז"ל אוחז בציור הלב שקיבל מבנו ריגשה במיוחד את המעצבת מרינה רודינסקי קפלן, שהחליטה לעצב וליצור בהשראתו תבנית עוגה מסיליקון וחותכני עוגיות. "לא הפסקתי לחשוב על הציור הזה", היא מספרת, "הלב הלא סימטרי נגע לליבי. הרעיון ליצור את התבנית והחותכנים נבע מהניסיון להמתיק מעט את האסון שנפל על המשפחה. יצרתי באמצעות AI הדמיה של העוגה שאני רוצה שתצא, ופרסמתי פוסט בקבוצה בפייסבוק שקורא לאנשים נוספים שרוצים להירתם ליוזמה".
2 צפייה בגלריה
איתי פרי ז"ל, תבניות עוגה
איתי פרי ז"ל, תבניות עוגה
איתי פרי ז"ל עם הציור של בנו, ומולו - תבניות השוקולד
(צילום: צילום מסך מחשבון הפייסבוק)
נדב ישי ומירי אוחיון אברהם היו הראשונים להירתם, הגיבו לפנייתה והחליטו ליצור יחד את הקבוצה. "רבים שיתפו את הפנייה שלי ופנו אליי בבקשה לקחת חלק ולסייע– ממש מחמם את הלב. כבר יצרנו סקיצה כדי ליצור את התבנית האידיאלית של הלב הלא סימטרי וזה בשלבים מתקדמים. אנחנו מחפשים ספקים שייקחו חלק ביוזמה במחיר עלות – במטרה שכל ההכנסות מהמכירות של התבניות והחותכנים יועברו למשפחת האלמנה. התבניות הרב פעמיות יאפשרו שימוש חוזר ואני כולי תקווה שההורים יוכלי יחד עם ילדיהם בבית להכין את העוגות והעוגיות בהשראת הציור המרגש שצייר עידו", מספרת מרינה.
עכשיו מחכים שם לספקים ולמתנדבים שישמחו לקחת חלק, ולייצר תבניות כאלה במחירי עלות, בשביל שאפשר יהיה למכור אותם בכל חנות בשקלים בודדים, שיועברו למשפחה האבלה.