"סיפור עם סוף עצוב": מאפיית מטרלו ברמת הגולן נסגרת. לאחר שנאבק להמשיך ולהפעיל את המקום מאז תחילת המלחמה, פרסם אתמול (ראשון) הבעלים עדי פרץ פוסט ברשתות החברתיות, והודיע שנכון לעכשיו המקום יפסיק לפעול.
"לצערי, במדינה שבה עולם המסעדנות הוא בחשיבות נמוכה (מה ההבדל ביני לבין כפר הנופש הנמצא עשרים מטרים ממני ומקבל פיצוי מלא ואני לא?), אזלו כוחותיי ונגמר האוויר והכסף", כתב. "יום שישי, 5 ביולי, יהיה היום האחרון של מטרלו כבית קפה בקיבוץ עין זיוון לתקופה הקרובה".
2 צפייה בגלריה
yk13943310
yk13943310
עדי פרץ והקרואסונים
(אביהו שפירא)
פרץ כתב עוד כי הוא לא יודע אם יחזור לפתוח את מטרלו - ואיפה. "זו יכולה להיות הפסקה של שבוע, חודש או שנה. אולי נחזור ואולי לא, אולי בתל אביב ואולי בעין זיוון. יש המון שאלות ואין תשובות. גם לא לי. אני כן מתכוון להמשיך את הפעילות בארוחות פתוחות או פרטיות, או בפופ-אפים מיוחדים ובטוח לא אתן למטרלו לגווע, הוסיף והודה ללקוחות: "תודה לכל האורחים האהובים שהגיעו".

מטרלו נחשבת למאפייה מצוינת ושמם של הקרואסונים הממולאים שלה הגיע עד תל אביב. עד המלחמה עמדו אנשים בתור כדי לאכול אותם. לפני כחודש סיפר פרץ כי הלקוחות הפסיקו להגיע, אף שעין זיוון נמצא באזור שלא ספג הפגזות. "למרות שירדנו לשליש ייצור של הקרואסונים והמאפים שלנו, עדיין בסוף יום אנחנו סוגרים את המאפייה עם ויטרינה מלאה במדפים עמוסים במוצרים שאנשים כבר לא ייהנו מהם", אמר אז בצער, "הגולן אף פעם לא היה בתוכנית פינוי או אפילו במחשבה על פינוי. השגרה נמשכת פה, החקלאים עובדים ליד הגדר, הילדים בבתי הספר, אבל המקום הזה נתפס כאזור מלחמה ואנשים שאינם מפה – מפחדים".
2 צפייה בגלריה
מטרלו, קיבוץ עין זיוון
מטרלו, קיבוץ עין זיוון
מטרלו לפני המלחמה
(צילום: אביהו שפירא)
בחודשים פברואר ומארס עבר פרץ לתל אביב והקים דוכן פופ-אפ שבו מכר את הקרואסונים שלו. "זה היה בעיקר בשביל הנפש. לקבל קצת אוויר", סיפר.