שרדר, אני צריך כבשים: אולי השם גמליאל אדרי לא אומר הרבה לרובכם, אבל כמעט ואין חובב שווארמה בארץ שלא מכיר את תופעת הרשת הזאת - הספר מאשדוד שמפעיל בית ספר לספרות גברים וחשבונות אינסטגרם וטיקטוק עם מאות אלפי עוקבים.
2 צפייה בגלריה
גמליאל אדרי, שווארמה
גמליאל אדרי, שווארמה
גמליאל אדרי: הכינו את הסטורי
(צילום: אורפז אדרי)
אדרי מסתובב בין דוכני שווארמות ברחבי הארץ ומעלה סרטוני טעימה מהמקום. הודות למשפטים קבועים וסלוגנים שהוא חוזר עליהם בסרטונים - "צמרמורת", "טעיייים" ו"שרדר אני צריך כבשים" - הוא הפך לכוכב רשת שקל לזכור אותו.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם:
אבל עכשיו, אדרי לוקח את ההצלחה ברשתו צעד אחד קדימה, ופותח דוכן שווארמה בשוק הכרמל בתל אביב (יחיא קאפח 4). הדוכן של אדרי יפעל רק בימי שישי וכבר מחר (שישי) יעלה על האש גלגל השווארמה הראשון שלו. כל הפרודוקטים לסלטים יגיעו מדוכנים בתוך השוק והבשר מגיע ממפעל באשקלון שמרכיב לאדרי את הסיח לפי בקשתו וטעמו.
ומה בנוגע למחיר? בגלל שאדרי מסתובב בין לא מעט דוכני שווארמה ברחבי הארץ והוא מודע לשיח שמתנהל ברשתות על מחירי השווארמה בארץ, הוא רצה להציע את השווארמה שלו במחיר שובר שוק - 40 שקל למנת שווארמה הכוללת גם שתייה וגם צ'יפס. בדוכן יימכרו שווארמה מנתחי אנטרקוט, צ'יפס מתנפח כמו פעם ופיתות מאודות. בהמשך מתכוון אדרי להרחיב את הביזנס למסעדה של ממש.
רוב העובדים במקום הם נוער בסיכון שהגיעו לעבודה בשווארמה דרך בית הספר לספרות שהזוג מפעיל, כאמור, באשדוד. "עובדים אצלנו ילדים שאף אחד לא האמין בהם", מספרת אורפז, "אנחנו מלמדים ספרות נוער בסיכון וזה הכי אותנטי שיש. הבאנו צוות של עשרה אנשים בשביל לפנות את גמליאל לצילומים עם הקהל שיגיע".
צילומים? "אנחנו כבר כמה ימים מסתובבים בשוק וכולם צועקים לגמליאל מהדוכנים. כבר אי אפשר לצאת איתו לקניון, ילדים רודפים אחריו וקשה מאוד להסתובב איתו. הוא יעשה מחר הרבה סלפי".

מיליון צפיות בטיקטוק

הכל התחיל בקורונה - אדרי ואשתו, אורפז, היו במודיעין ורצו לאכול שווארמה, אבל בגלל שכל מקומות הישיבה בחוץ היו סגורים ואפשר היה רק לקחת טייק אווי, אשתו חיברה מגש לדש בורד של האוטו, ואדרי ישב באוטו ואכל את המנה. היא העלתה את הסרטון לטיקטוק ולתדהמתם למחרת הסרטון הגיע למיליון צפיות. זה היה הטריגר של אדרי להתחיל לנסוע בארץ ולסקר דוכני שווארמה - מצפון לדרום.
2 צפייה בגלריה
גמליאל אדרי, שווארמה
גמליאל אדרי, שווארמה
אדרי והשווארמה: מחיר שובר שוק
(צילום: אורפז אדרי)
מחירי השווארמה בארץ מרקיעי שחקים, תוכלו להרוויח מהדיל הזה? "אנחנו יודעים שהכל התייקר והכל לוחץ על האנשים. גייסתי לצורך זה את הספקים ואנחנו עושים מחיר כזה מבלי שאף אחד יפסיד. הבטחנו לקהל להיות נגישים במחיר מבל להתפשר על הפרודוקטים ואנחנו מתכוונים לעמוד בזה. אנחנו מודעים ליוקר המחייה ואנחנו רוצים שכל מי שמגיע עם הילדים יוכל לאכול וליהנות גם מהמחיר ולא רק מהטעם".