צפו בהכנות: השף שחף שבתאי מבשל בכנסת לכבוד ההשבעה
(צילום: משה מזרחי)
השף שחף שבתאי, מי שהיה עד לאחרונה השף של חברת התעופה הלאומית אל-על ובמשך למעלה משני עשורים דילג ממדינה למדינה וממסעדה למסעדה– מהודו, תאילנד וקמבודיה, דרך ברלין, אמסטרדם ופראג ועד למקסיקו ולסינגפור – יהיה אחראי לקבלת הפנים של חברי הכנסת והאישים המכובדים שיגיעו לטקס השבעת הכנסת ה-25 שיתקיים במשכן הכנסת.
3 צפייה בגלריה
השף שחף שבתאי ממסעדת פופ אנד פופ מבשל בכנסת לכבוד ההשבעה
השף שחף שבתאי ממסעדת פופ אנד פופ מבשל בכנסת לכבוד ההשבעה
השף שחף שבתאי ממסעדת פופ אנד פופ מבשל בכנסת לכבוד ההשבעה
(צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)
שף שחף שבתאי, שף מסעדת פופ אנד פופ בתל אביב קיבל לאחריותו את הזוית הקולינרית של האירוע, והוא אחראי על תפריט קבלת הפנים. שבתאי הקים מסעדות בשלל מדינות ברחבי העולם, הוכתר כשף השנה בצ'כיה וגם זכה להכרה ממגזין מישלן.
"נציג לכם את עולם הקולינריה הישראלי על כל גווניו" אמר השף, "בנינו מסלול של טעמים במחוזות ארצנו ובהם הגליל העליון והגולן שבו בנינו מנות מחומרי גלם מקומיים ושדות עמק החולה. נבשל עם יינות מיקבי רמת הגולן וגם בגדי המלצרים והצלחות יותאמו לכל חבל ארץ". בתפריט של שבתאי אפשר יהיה למצוא מנות כמו פריקסה עם חביתת ציון וחציל עיראקי, פרגית עם קישואי מרווה וסומק ירושלמי, דים סאם פלפלים ובזיליקום מהנגב ובייגל ירושלמי עם זעתר וזיתים.
מנכ"ל הכנסת: "ביקשנו מהשף לחשוב מחוץ למטבח ולשלב מוצרים טריים, מקומיים, בריאים וכאלה שיתנו ייצוג ראוי למטבח הישראלי ולסיפורה של הקולינריה הישראלית ב-74 שנותיה של המדינה"
"אנחנו הולכים להעביר את חברי הכנסת הנבחרים חוויה קולינרית יוצאת דופן", אמר השף שבתאי, שנשכר על ידי חברת ההסעדה של הכנסת לטובת האירוע. את הטקס מפיק, כמדי השבעה, אגף הטקסים והאירועים של הכנסת.
3 צפייה בגלריה
שחף שבתאי פופ אנד פופ
שחף שבתאי פופ אנד פופ
"דה בסט": שחף שבתאי
(צלם: טל שחר)
"בתפריט ניתן ייצוג גם לחומרי גלם מעמק יזרעאל ומעמק הירדן, וגם מהרי ירושלים ועד לנגב, שישתלבו במנות פורצות דרך. אנחנו ניתן במה גם לחדשנות הישראלית עם בשר מודפס שמביא כבוד לישראל בזירת הפודטק העולמית. הכנסת משקפת מבחינתי את הפסיפס החברתי והתרבותי של מדינת ישראל ובפעם הראשונה אני רוצה שהוא גם יבוא לידי ביטוי בצורה מושלמת גם במנות קבלת הפנים בתקווה שזאת תשרה על הנבחרים החדשים המון רוח של אחדות וסובלנות".
לשף שבתאי הוצבו מספר אתגרים בהכנת הארוחה המסורתית לאחר שהוגברו הדרישות: "בכל כנסת חדשה אנחנו מעדכנים ומצמצמים את השימוש בנתרן, בסוכר ובתוספים לא טבעיים באוכל", הדגישה ענבר שמילוביץ, רכזת במערך ההסעדה של הכנסת ודיאטנית קלינית בהכשרתה, "הכנסת ה-25 הולכת להיות בריאה במיוחד אפילו בדיוני הלילה הסוערים אנחנו רוצים שהח"כים יאכלו בריא ולא ג'אנק ולכן נמשיך להגיש בפיליבסטרים הליליים ירקות ופירות חתוכים וסנדביצ'וני בריאות במתחם הפרסה כאשר במזנון הח"כים החלבי יוכלו חברי הכנסת לרכוש לאורך כל הלילה יוגורטים, סלטים, מוזלי ומרקי קטניות שיהיו לדעתי פופולאריים עם החורף שמגיע אלינו".
מנכ"ל הכנסת, גיל סגל, מסר: "חשבנו איך להפתיע ולחדש באירוע שכבר הפך למסורת בכנסת. ביקשנו מהשף לחשוב מחוץ למטבח ולשלב מוצרים טריים, מקומיים, בריאים וכאלה שיתנו ייצוג ראוי למטבח הישראלי ולסיפורה של הקולינריה הישראלית ב-74 שנותיה של המדינה".