נשיא המדינה, יצחק הרצוג, קיבל השבוע כתבי אמנה משגרירים חדשים בישראל - אתיופיה, פורטוגל, סרי לנקה, גוואטמלה, אקוואדור ואורוגוואי. המנון התקווה נוגן אחרי כל אחד מהטקסים. את ההצגה גנבה מלכה ניגטו, טבחית בבית הנשיא ובת העדה האתיופית: לפני טקס קבלת הפנים המיוחד של שגריר אתיופיה בישראל, טספיאה יטיאה אנטנה, ניגש הנשיא למטבח המשכן וקרא לניגטו לבוא ולעמוד בשורת מקבלי הפנים.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם:
בעת הצגת צוות יועצי הנשיא, נשיא המדינה הציג בפני השגריר את ניגטו, אם לחמישה ילדים וסבתא לתשעה נכדים, שהגיעה לישראל והתמקמה עם ומשפחתה בטירת הכרמל, ומשם עברו לנתניה. לפני 23 הם הגשימו חלום ועברו לגור בירושלים, העיר בה שאפו לגור כל חייהם, והעיר שהייתה הסיבה למסע עלייתם ארצה. אחרי השנים השנים הרבות והמסע המפרך, הם זכו לגור בבירת ישראל.
2 צפייה בגלריה
מלכה ניגטו בטקס קבלת האמנה משגריר אתיופיה עם נשיא המדינה
מלכה ניגטו בטקס קבלת האמנה משגריר אתיופיה עם נשיא המדינה
מלכה ניגטו בטקס קבלת האמנה משגריר אתיופיה עם נשיא המדינה
(צילום: חיים צח לע"מ)
ניגטו סיפרה, כי ההחלטה לעלות ארצה היא הההחלטה הטובה ביותר שעשתה בחייה, וסיפרה כמה היא אוהבת לעבוד בבית הנשיא. "המעמד היה מרגש מאוד עבורי, הרגשתי סגירת מעגל מיוחדת בשבילי - דווקא בבית הנשיא בירושלים פגשתי את השגריר. זה הזכיר לי את העבר שלי ומאיפה הגעתי".

דורו ווט (Doro Wot)

דורו ווט הוא מהתבשילים המוכרים והמכובדים באתיופיה, כשלרוב הוא נאכל בחגים ובאירועים מיוחדים. באופן מסורתי, מלאכת חלוקת העוף היא חשובה ומדויקת; נהוג לחלק את העוף ל-12 חלקים ספציפיים, כאשר לכל חלק שם שונה. את החלקים ה"הנחשבים" יקבלו המבוגרים ואורחי הכבוד, העור נחשב למעדן וכלל הסועדים חולקים בו. במתכון זה משתמשים בנתחים המוכרים והעסיסיים של העוף.
המצרכים (ל-4 אנשים):
4 כרעי עוף, מחולקות לשוק וירך 4 יחידות כנפיים 1 ק"ג בצל יבש, קצוץ לקוביות קטנות 3/4 כוס שמן חמניות 1 ראש שום, כתוש דק (למרקם של משחה) 3 כפות משחת ג'ינג'ר טרי, כתוש דק 1.5 כפות ממרח זרעי חמנייה 1 כף טיקור קימם (tikur kimem) - תערובת קצח, אבקת שום, אבקת גי'נג'ר והל 5 כפות אבקת ברברה (Berbere) - פלפל קאיין אתיופי (ניתן להשתמש במשחת ברברה אתיופית, השתמשו ב- 4 כפות גדושות). 1.5 כפות מלח 4 ביצים קשות
2 צפייה בגלריה
דורו ווט, אוכל אתיופי
דורו ווט, אוכל אתיופי
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. במחבת רחבה ועמוקה עם תחתית עבה, מחממים את השמן על להבה בינונית. מוסיפים חצי מכמות משחת השום והג'ינג'ר, ומבשלים למשך שתי דקות.
  2. מוסיפים את הבצל, ומבשלים עד שנוזלי הבצל מתאדים ומתקבל גוון זהוב (כחצי שעה בישול). היזהרו משרפת הבצל בשולי הסיר.
  3. מוסיפים אבקת/משחת ברברה, וממשיכים לבשל על להבה נמוכה-בינונית. שימו לב: אבקת הברברה נשרפת בקלות, ועל כן חשוב לבחוש באופן תמידי. יש להוסיף 1/4 כוס מים חמים בכל פעם שאתם מרגישים שהתערובת עומדת להידבק לתחתית הסיר. ממשיכים כך עד שהתערובת הופכת אחידה ומבריקה (הבצל ואבקת הברברה הופכים לתערובת הומוגנית, והשמן נפרד או מתחיל להופיע על פני התערובות).
  4. מוסיפים את חלקי העוף השטופים, מערבבים היטב ומכסים. מניחים לעוף להתבשל בנוזלים של עצמו למשך כחצי שעה על להבה נמוכה. אחרי 1/2 שעה מוסיפים כוס מים חמים.מוסיפים את משחות השום והג'ינג'ר שנותרו: טיקור קימם ומלח.
  5. משאירים את התבשיל לרתוח במשך 15-20 דקות נוספות, טועמים ומכבים את הלהבה. חורצים את הביצים הקשות ומוסיפים בעדינות לרוטב.
  6. מניחים לתבשיל לנוח במשך כ-10-15 דקות, בכדי שהביצים יספגו את הטעמים. מגישים.