יעקב (ג'ינה) אגמון, הבעלים והמייסד של פלאפל ג'ינה ברחוב שוקן בתל אביב, הלך לעולמו. ביום חמישי האחרון עבר אירוע מוחי, והתמוטט ברחוב בשעה שערך קניות. ג'ינה, שהיה בן 74 במותו, היה חתום על כרטיס אדי ובימים האחרונים נבדקה התאמתו לתרומה. לבסוף נתרמה רקמת העור שלו. הלווייתו תתקיים היום (ב').
לפני שפתח את הפלאפל שלו, ג'ינה היה הבעלים של מאפייה לפיתות בכרם התימנים, ושם נולד במוחו הרעיון לפתוח פלאפלייה שבה יאפו את הפיתות במקום והן יימכרו חמות עם פלאפל חם בפנים, מה שנחשב ייחודי בזמנו. באמצע שנות ה-90 פתח את הסניף הראשון של פלאפל ג'ינה, שאותו הקים כמעט במו ידיו. הסניף הנוסף של הרשת ברחוב מנחם בגין בתל אביב נסגר לאחרונה, וסניף נוסף אינו בבעלות המשפחה.
1 צפייה בגלריה
יעקב אגמון מפלאפל ג'ינה עם הבן אורן והנכד שי
יעקב אגמון מפלאפל ג'ינה עם הבן אורן והנכד שי
אגמון עם הבן אורן והנכד שי בפלאפל ג'ינה
(מתוך אלבום פרטי)
את הכינוי "ג'ינה" הצמידו ליעקב החברים בשכונת שבזי בתל אביב (היום שכונת נווה צדק), שם נולד וגדל. משפחתו של יעקב, שעלתה לארץ מחאלב שבסוריה, עקרה למקסיקו כשהיה ילד, וחזרה חזרה לישראל אחרי שנה. כשחזר, החברים בשכונת שבזי בתל אביב, שרוב רובם הגיעו מארצות ערב ודיברו ערבית מבית, הדביקו לו את השם "ג'ינה", שפירושו בערבית "באנו" (וגם "חזרנו"). מאותו רגע הכינוי דבק בו ולא עזב אותו עד יום מותו.
לפני 14 שנה עבר ג'ינה אירוע לבבי, ומאז צמצם את נוכחותו בפלאפל, לא עמד יותר לטגן פלאפל בחום הלוהט ליד הצ'יפסרים, ושני בניו לקחו את העסק לידיים. למרות זאת, גם בשנים האחרונות ג'ינה המשיך והגיע מדי יום לפלאפל.
"הפלאפל היה בשבילו מפעל חיים", סיפר בנו, אורן אגמון, "הוא התייחס לפלאפל כמו לאומנות הוא בנה מערך שלם שבסופו האנשים קיבלו פיתה חמה ופלאפל שנכנס לתוכה רק כשהוא חם, כולל סלט שנחתך על המקום. זה היה לו חשוב. אבל יותר מזה הנכדים היו כל עולמו, ובשנים האחרונות הוא הקדיש עצמו לנכדים. הבן שלי אמר שהוא איבד את החבר הכי טוב שלו. אבא לימד אותי שאם באים לפלאפל אנשים שאין להם כסף, אז צריך לתת להם לאכול בחינם. בתור בחור צעיר הייתי רואה אותו מהצד עושה את זה, וזה נשאר אצלי עד היום. הסניף בשוקן זה הבית השני שלנו ושם כל הזיכרונות שלנו".
ג'ינה, תושב חולון, השאיר אחריו אישה, שלושה ילדים ועשרה נכדים. הלווייתו תתקיים בבית העלמין בחולון, וחנות הפלאפל בשוקן תהיה סגורה היום.