רק בחודש אפריל האחרון הודיע השף אלברט אדריה, אחד השפים המשפיעים בעולם, המוכר ממסעדת אל בולי, שהוא סוגר כמעט את כל המסעדות שלו בברצלונה - ובהן מסעדת טיקטס, המסעדה המדוברת ביותר בעיר, עם כוכב מישלן, אבל השבוע הסתבר כי השף לא נשאר מובטל: אדריה, הנחשב למוח מאחורי מפעלותיהם של "האחים אדריה", חבר לשף אלן דוקאס, והשניים יפתחו בסתיו הקרוב מסעדה בפריז.
אלברט אדריה (52) נחשב לאחד השפים היצירתיים והמוערכים בעולם, והוא נבחר על ידי מגזין טיים כאחד מתוך 13 האנשים הכי משפיעים בקולינריה בעולם. אלן דוקאס (65) הוא אחד השפים המוכרים בעולם, הוא איש עסקים שבבעלותו מסעדות מישלן ברחבי העולם (טוקיו, לונדון, הונג קונג, ניו יורק ועוד), והוא נשא בתואר השף עם הכי הרבה כוכבי מישלן (יחד עם ז'ואל רובושון).
3 צפייה בגלריה
מגדל אייפל לה ז'ול ורן
מגדל אייפל לה ז'ול ורן
אלן דוקאס לפני שפרש ממסעדת ג'ול ורן במגדל אייפל בפריז
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
אלברט אדריה לפני שסגר את מסעדת טיקטס בברצלונה
אלברט אדריה לפני שסגר את מסעדת טיקטס בברצלונה
אלברט אדריה לפני שסגר את מסעדת טיקטס בברצלונה
המסעדה החדשה היא למעשה מסעדת פופ-אפ, שתפעל במשך 100 ימים, אבל אם המסעדה תזכה לפופולריות גדולה, השניים לא פוסלים על הסף את האפשרות להפוך את הפופ-אפ לפרויקט קבוע, כלומר - מסעדה של שניהם.
המיקום עדיין לא נקבע סופית, אבל הפרויקט המשותף של שניים מהשפים הגדולים, המפורסמים והמוערכים בעולם, כבר מעורר עניין גדול וסקרנות, בקרב פודי'ס, אנשי אוכל וחובבי המטבח העילי ברחבי העולם, והיו כבר שהכתירו אותו כפתיחה הגדולה והמרגשת של השנה.
דוקאס בישר השבוע את החדשות בפוסט בחשבון האינסטגרם שלו, עם תמונה של שניהם, וכתב כי לפני 31 שנה אדריה ביקר באחת ממסעדותיו של דוקאס במונקו שלה שלושה כוכבי מישלן, ועכשיו, הוא שמח לפגוש אותו שוב - בפריז. דוקאס חסך בפרטים אבל הבטיח כי לסועדים תהיה חוויה גסטרונומית מיוחדת במינה.
3 צפייה בגלריה
אלן דוקאס ואלברט אדריה
אלן דוקאס ואלברט אדריה
אלן דוקאס (מימין) ואלברט אדריה (משמאל), מתוך חשבון האינסטגרם של השף אלן דוקאס
(צילום מתוך חשבון האינסטגרם)
בפרק האחרון של הפודקאסט שלו, סיפר אחיו של אלברט, פראן (ומי שהיה שותפו לעסקי המסעדנות), שמאז סגירת המסעדות בברצלונה קיבל אלברט כמות עצומה של הצעות לשיתופי פעולה קולינרים, אבל סירב לכולם, עד שלבסוף החליט להמר על הפרטנר אלן דוקאס.
אלברט אדריה נחשב לאחד השפים היצירתיים והמוערכים בעולם, והוא נבחר על ידי מגזין טיים כאחד מתוך 13 האנשים הכי משפיעים בקולינריה בעולם. בריאיון נדיר ל-ynet אדריה נשאל אם הוא מתכנן לבקר בישראל, וענה: "מעולם לא ביקרתי בישראל, וזה בהחלט משהו נמצא ברשימת הדברים שאני חייב להספיק לעשות בחיי. מה שאני יודע על ישראל, זה שיש לה מספר חומרי גלם ייחודיים שאי אפשר להשיג בשום מקום אחר".
אבל אחרי השנה המטלטלת שעברה על אדריה על דוקאס - במהלכה דוקאס פרש אחרי למעלה מ-20 שנה משותפות וייעוץ למסעדה במלון פלאזה אתנה בפריז, ואדריה שסגר את המסעדות שלו בברצלונה - ההרפתקה החדשה עומדת להיות מאתגרת בשביל שניהם, אבל גם תאפשר להם לבדוק ולבחון בנחת את הדברים ואת ההיתכנות לפתוח יחד מסעדה קבועה בפריז.
ועבור מי שתיכנן בקרוב חופשה בפריז פלוס בידוד, נציין כי מערכת ההזמנות לפופ-אפ תיפתח בסוף אוגוסט.