דובאי הופכת לאט לאט לבירת הקולינריה של העולם, עם מסעדות מכוכבות מישלן ומסעדות מפוארות של שפים מוכרים ומוערכים בעלי שם עולמי כמו גורדון רמזי, נובו מאטסוהישה, מאסימו בוטורה, ז'ואל רובושון, דניאל בולוד, נוסראת, פייר גאנייר ועוד.
3 צפייה בגלריה
איל שני
איל שני
איל שני: "דובאי היא עיר שאוהבת לאכול"
(צילום: ירון ברנר)
לנבחרת השפים המכובדת הזאת הצטרף עכשיו גם השף איל שני עם המסעדה החדשה שלו בדובאי, "מזנון נורת'" - מסעדה שהיא שילוב בין הקונספט של מסעדות המזנון של שני (המציעות מנות בפיתה), הפזורות כבר כמעט בכל העולם, לבין הקונספט של הבר-מסעדה צפון אברקסס. המסעדה ממוקמת במלון הילטון ג'ומיירה ביץ'.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
רק לפני פחות משנה קיבלה דובאי הכרה ממדריך מישלן הצרפתי, ונכנסה להיסטוריה כעיר הראשונה במזרח התיכון שקיבלה כוכבי מישלן - שתיים קיבלו שני כוכבים ועוד תשע מסעדות קיבלו כוכב אחד.
3 צפייה בגלריה
מזנון נורת' דובאי
מזנון נורת' דובאי
מזנון נורת', דובאי
(צילום: יח"צ)
המסעדה, רק נפתחה וכבר פגשה את הרמדאן: לכבוד החג המוסלמי, מציע השף במסעדה שלו תפריט מיוחד לשבירת הצום. בין המנות בתפריט של שני יש במיה זהובה על ענן של קצף עגבניות ויוגורט; פסי חצילים לבנים מרופדים בטחינה; כרובית שלמה צלויה בתנור; וסוגים שונים של סלטים לצד מנות המשלבות בשר כמו כבש שנצלה כל הלילה בתנור ועוד.
תפריט האיפטאר כולל מגוון של מעדנים מסורתיים של הרמדאן, ובהם תמרים, מרק עגבניות ותבשילים בבישול ארוך של לילה שלם בתנור. לקינוח יש שם קרם קרמל ומלבי בסגנון איל שני.
"אנחנו נרגשים להציע ללקוחותינו תפריט איפטאר מיוחד ברמדאן", אמר רולנד, המנהל של המסעדה. "רמדאן הוא זמן להרהור, זמן למשפחה ולקהילה, ואנחנו רוצים להבטיח שלסועדים שלנו תהיה חווית אוכל בלתי נשכחת".
"נדהמתי מסצנת האוכל של דובאי - מהתוצרת הביתית ועד החום של האנשים", אמר השף שני, "דובאי היא עיר שאוהבת לאכול וחיה בשביל לאכול - זה אחד מהמוקדים הקולינריים הדינמיים בעולם, ואני באמת גאה שהתקבלתי אליו".
3 צפייה בגלריה
מזנון נורת' דובאי, איל שני
מזנון נורת' דובאי, איל שני
פסי חצילים לבנים מרופדים בטחינה: מזנון נורת' דובאי
(צילום: יח"צ)
שני, חסיד נלהב של תוצרת מקומית - נכון שדובאי שוכנת באמצע המדבר אבל זה לא מפריע לחקלאים לגדל שם תוצרת אורגנית - גזר, עשבי תיבול, עגבניות שרי וצ'ילי. בין המנות ששני מגיש במסעדה החדשה שלו תמצאו שווארמה סרטנים, ממנות הדגל של שני בצפון אברקסס; חומוס עם שרימפס שהוצפו בחמאה; ועוד מנות מוצלחות בתפריט מגוון שמבוסס ברובו על ירקות, דגים ופירות ים.
בפתיחת המסעדה אמרה לירון זסלנסקי, הקונסול הכללי של ישראל בדובאי, ש"לאוכל יש את הכוח לחבר בין אנשים. הפתיחה של מזנון-נורת על ידי השף הישראלי איל שני, שף ישראלי במפרץ הערבי, חוגגת את התשוקה המשותפת הזו בינינו ובתקווה תהיה ההתחלה של רבים נוספים שיבואו".
אחרי תקרית העגבנייה ב-24 דולר במסעדה של שני במנהטן, ציפינו שגם כאן השף יתפרע, אבל לא: תפריט האיפטאר הזה במסעדה של שני בדובאי מוגש במחיר ידידותי של 149 דירהם לאדם, והוא מוצע לסועדים לאורך כל חודש הרמדאן.