פיצה עם אננס? לא באיטליה. בן ריד הפך לכוכב רשת אחרי שעצבן את האיטלקים כשהתעסק להם עם האוכל.
ריד, בריטי בן 22 המתגורר בלוס אנג'לס, החל להעלות סרטונים מחופשה שלו באיטליה לפני שנה, והתמקד בארוחות שלו ובעיקר בהשפעה שלהן על הסביבה. במילים אחרות: הוא הטריל מלא איטלקים שיש להם כבוד לאוכל ולמסורת. בין היתר הוא הוסיף קטשופ לפיצה ולפסטה, שם קרח בתוך כוס יין אדום וגזר את הספגטי שלו במספריים. התגובות שהוא צילם מסביב נעו בין הלם לזעם.

@itsbenreid Put ice in the wine and everything is fine! #fyp #reaction #funny ♬ original sound - Ben Reid

"התגובה הגרועה ביותר שקיבלתי הייתה כשהבאתי אננס למסעדה, וכשהשף הזהיר את המלצר, הוא הביא אלה. לא יכולתי להבין אם זו הייתה בדיחה או לא, אבל הסרתי את האננס ואכלתי את הפיצה שלי כרגיל", סיפר ריד ל"ניוזוויק".
אננס על פיצה, אגב, זו תוספת שנויה במחלוקת שכיכבה לא רק אצל ריד. בטיקטוק הוקדשו לה לא מעט סרטונים, בעיקר על היחס של האיטלקים אליה.
@live_thedash Can you get pineapple on pizza in Naples? We’re searching for a pineapple pizza in Italy. Where is the best pizza in Naples? 👀 🍍 🍕 #NaplesPizza #PineapplePizza #NaplesFood #ItalyTravel #ItalyFood ♬ original sound - Live_TheDash

התגובות בסרטונים של ריד לעיתים נראות קיצוניות ולא ממש אמינות. "כמה קטעים שצילמתי היו תגובות אמיתיות, אבל הרבה מהן קרו מחוץ למצלמה במצבים אמיתיים - וצילמתי מחדש לווידאו", הודה.
הכול התחיל בגלל השותף האיטלקי של ריד, שמככב גם הוא בחלק מסרטי הווידאו שהוא מעלה. אחרי שהתרגז מהרגלי האכילה של ריד (ואפילו מצורת הבישול שלו - למשל שבירת הספגטי לפני ההכנסה לסיר המים), הוא הבין עד כמה האיטלקים רגישים לנושא - והחליט לנסוע ולבדוק את העניין מקרוב.
התוצאה, כאמור, הייתה שורת סרטונים ויראליים שכיכבו בטיקטוק עם מיליוני צפיות. כעבור שנה הוא אפילו טס לטיול נוסף, והמשיך להרגיז את המקומיים ולתעד הכול. ברשתות היו הרבה מגיבים שאהבו את הבדיחות, אבל היו גם מגיבים רבים שהבינו למה מגרשים אותו ממסעדות. "אני לא איטלקי, אבל זה ממש הכעיס אותי", הוא משפט שחזר על עצמו בתגובות.
הסרטונים של ריד מצחיקים, אבל הם גם מספרים סיפור מסוים - הכבוד שאיטלקים מייחסים לאוכל שלהם, שנשען על שנים של מסורת. המטבח האיטלקי הוא אחד האהובים בעולם, וריד, אם הוא מודע לזה או לא, שם זרקור על ההבדל בינם לבין עמים אחרים. גם במסירות שלהם למזון וגם באי נכונות להתגמש. במקרה של קטשופ על פיצה זה ממש מוצדק.