עשר שנים בדיוק עברו מאז שהאחים יורם וארי ירזין פתחו יחד עם השותף שלהם, טל שטרן, את מסעדת מגזינו בתל אביב. תוך זמן קצר היא הצליחה להשתלב בקולינריה ולהפוך לאחת המסעדות הפופולריות והמבוקשות בעיר, גם במשלוחים. למרות האוכל המעולה שמגישים שם, איכשהו תפריט הקינוחים של המקום הפך להיות הדבר המרכזי במסעדה - הקהל התחיל למצב את העוגות של מגזינו בראש סדר העדיפויות והן הפכו עם השנים לאחת החוזקות המרכזיות של המקום. לפני כשלוש שנים הם פתחו חנות מפעל בסמוך למסעדה (חנות למכירה בלבד) ועכשיו, הם לקחו את זה צעד אחד קדימה - ופתחו סניף ראשון תחת המותג מגזינו, המוקדש כל כולו לעוגות. בחנות מוכרים את כל הקינוחים המוכרים של המסעדה - קראק פאי, פאי לימון, עוגת גזר עגולה, וגם בריוש, קרואסונים וכריכי בריאות.
החנות, שהיא למעשה בהגדרה בית קפה שכונתי, ממוקמת בשכונת רמת אביב ג׳, בהמשך למרכז המסחרי של שוסטר לכיוון מערב. יש מעט מקומות ישיבה בפנים ועוד קצת בחוץ, והיא נמצאת בקומת המסחר של מגדל חדש וגבוה שמתאכלס בתושבים ממש בימים אלה - כולל קוונטין טרנטינו.
2 צפייה בגלריה
מגזינו ברמת אביב ג'
מגזינו ברמת אביב ג'
הסניף החדש של מגזינו
(מתוך אלבום פרטי)
"פנו אלינו לאורך הדרך עם הרבה הצעות למכור למסעדות את הקינוחים שלנו, אבל אנחנו לא מוכרים לאף אחד, ובשלב זה אנחנו מייצרים רק לעצמנו", אומר טל שטרן.
איך זה לפתוח מקום חדש בעיצומה של מלחמה? "שכרנו את המקום לפני שנתיים, ולא ידענו אז מה יהיה עכשיו במדינה. שכרנו את זה כשהבניין בכלל לא היה גמור, ויצא שעכשיו הפתיחה. אבל ישראלים אוהבים מתוק מוגזם וקיצוני, וזה בדיוק העוגות של מגזינו - מתוקות ומשוגעות, וזה מרענן ומגניב. אין פה שום דבר שהוא רגיל או בייסיק, כל דבר כאן זו יציאה. למשל, הפאי לימון הוא הבסט סלר שלנו והוא אחד מעמודי התווך של מגזינו, על זה יושב העסק".
2 צפייה בגלריה
פאי לימון של מגזינו
פאי לימון של מגזינו
מעמודי התווך. פאי לימון
(צילום: כרמל קוך)
כמה כאלה אתם מוכרים בחודש? "המון, יותר מדי. מוכרים פאי לימון פי שלושה מהקראק פאי".
גם אתה שמת לב שנהייתה פריחה משוגעת של בייקריז בשנים האחרונות? "חזרתי עכשיו מלונדון ושם כל חנות שלישית היא בייקרי. אצלנו בארץ תמיד אהבו פחמימות, אז גם פה זה תפס. אנחנו בייקרי עם דגש על עוגות, אין הרבה כאלה. בינתיים אנחנו מופתעים לטובה מההתעניינות".
עכשיו רק צריך לוודא שלשכן הבמאי המפורסם גם יהיה מתוק וטעים ואולי התסריט הבא שלו ייכתב מבית הקפה החדש בבניין והגיבורה תהיה מכורה לקראק פאי.
אבא אחימאיר 1 רמת אביב ג׳, תל אביב