מצוקת עולם המסעדנות ממשיכה לתת אותותיה: בתוך גל סגירות של מסעדות גם שפים זזים ומשנים כיוון – אחרי שש שנים במסעדת ג'ורג' וג'ון ואחרי לא מעט פרסים, יעזוב בקרוב השף תומר טל את מסעדת גורג' וג'ון המוערכת, הנמצאת במלון דריסקו במושבה האמריקנית ביפו.
"ג'ורג' וג'ון התברגה בפסגת הקולינריה המקומית ואף חצתה יבשות, הגעתי איתה לשיאים יוצאי דופן, היינו יחד על במות מכובדות וחווינו רגעי אושר וסיפוק אינסופיים. הגשמתי את החלום שלי", כתב טל היום (ד') בחשבון האינסטגרם שלו. בעקבות החלטה משותפת שקיבל עם המסעדה, הוא יעזוב אותה ב-1 בדצמבר, ועד אז ימשיך להוביל אותה.
2 צפייה בגלריה
עוזב אחרי שש שנים. תומר טל
עוזב אחרי שש שנים. תומר טל
עוזב אחרי שש שנים. תומר טל
(צילום: אבי זק)
במהלך השנים זכתה המסעדה בניהולו של טל (38) לביקורות מהללות – הן מצד מבקרי המסעדות והן מצד הקהל. המסעדה אף נכנסה לרשימת 50 המסעדות הטובות במזרח התיכון, במשך שלוש שנים ברציפות.
טל התחיל את דרכו במסעדת יפו תל אביב של חיים כהן, ומשם המשיך לתפקיד השף של ג'ורג' וג'ון. המסעדה חברה בארגון הבינלאומי היוקרתי "רלא א-שטו", שבו כלולים מאות מסעדות ומלונות בעולם, כולל כמה מאות מסעדות מעוטרות מישלן. טל אף זכה בתואר "השף המבטיח" של מדריך גו-מיו. הוא הגיש בג'ורג' וג'ון מנות שף מקומיות, ישראליות, ים תיכוניות ועדכניות, בפרשנות אישית שלו.
2 צפייה בגלריה
ג'ורג' וג'ון פסח
ג'ורג' וג'ון פסח
אוכל מקומי ועדכני. מנה במסעדה
(צילום: חיים יוסף)
ל-ynet נמסר מגורמים המעורים בדברים, כי ההוצאות של המסעדה היו גבוהות: חומרי הגלם המשובחים, עליית המחירים הדרסטית, מצוקת כוח האדם בתחום, ריבוי הטבחים המועסקים במטבח בכל משמרת וכמובן המלחמה, השפיעו על המספרים, וזה כנראה גם הוביל לשינוי שמתרחש במקום. העזיבה הפתיעה אפילו את עובדי המקום - "זה הגיע משום מקום", אמרו היום.
גורמים בענף המסעדנות מדווחים על ירידה משמעותית בהכנסות - כ-30 אחוז בממוצע מאז חזרו לפעול אחרי 7 באוקטובר. מסעדות היוקרה, כדוגמת אנימאר, הן בדרך כלל הראשונות להיפגע, אך כלל עולם המסעדנות, כולל מסעדות קז׳ואל ומסעדות אוכל רחוב, נמצא בתקופה זו במשבר הגדול ביותר שידע התחום.
מג'ורג' וג'ון נמסר: "עד הפרידה ג'ורג' וג'ון תמשיך לפעול בניצוחו הקולינרי של תומר ובמהלך חודש נובמבר נקיים ארוחות מיוחדות ואירוע פרידה. אנחנו מבקשים להודות לתומר על 6 שנים מרתקות וטעימות ובטוחים בהצלחתו העתידית".