התיכון צועד על קיבתו: אלי אלפסי, ששימש כשף הצבאי הראשי של צה"ל במשך שני עשורים, יתחיל את שנת הלימודים הקרובה כראש מגמת מלונאות בתיכון אמית ברמלה.
2 צפייה בגלריה
אלי אלפסי
אלי אלפסי
אלי אלפסי: תחושת שליחות
(צילום: יריב כץ)
עם פרישתו מהשירות הצבאי החליט אלפסי להצטרף לחדר המורים בתיכון, במטרה לקחת את תחום המלונאות בבית הספר ולהצעיד אותו קדימה. "אני מגיע עם הרבה מוטיבציה והרבה ידע", מסביר אלפסי, "כבר עכשיו הרחבנו את הסדנה, ארגנו לתלמידים מדים של טבחים שיראו כמו שפים רשמיים, ועוד היד נטויה. יש לנו תוכניות משותפות עם משרד החינוך ומשרד העבודה להוציא את התלמידים לסיורים בבתי מלון, במסעדות ובמפעלי מזון כדי להראות להם את פסגת התעשייה".
אלי אלפסי: "המטרה היא לעצב את התלמידים ולהביא אותם לשירות משמעותי בצה"ל או לשירות לאומי, אני מאמין שכך הם יהיו בעלי משפחות ואזרחים טובים יותר"
אבל תחום החינוך אינו חדש לאלפסי - גם בצבא הוא עסק בחינוך כששימש בתפקיד השף הצבאי הראשי: התפקיד של אלפסי כלל גם פיקוד על הקורסים הצבאיים בנושאי תזונה ומטבחים, תברואה, בטיחות בעבודה ובטיחות במזון, והוא גם הכשיר טבחים להכין מנות גורמה: "כל אחד ביחידה שלו ובשטח, תוך ניצול מירב המשאבים העומדים לרשותו", כך הסביר. אלפסי גם ייסד את תחרות "מאסטר שף" הצה"לית.
יזהר איפגן, מנהל התיכון: "כולנו מצדיעים לאלי שיכול היה להגיע לתפקידים בכירים בשוק הקולינרי אבל החליט שהכיתה היא המקום החשוב ביותר כיום, כי כאן בונים את העתיד של החברה הישראלית"
בתקופתו כשף הצבאי הראשי, אלפסי גם השתתף בהובלת פיתוח אפליקציה בשם "אמנות הבישול" הכוללת מתכונים המותאמים לחומרי הגלם בצבא, שאלות בזמן אמת למומחה התוכן בבה"ד והכנה למבחני רמה לנגדים. "הדגש העיקרי בישומון הוא לספק לטבח מתכון שיהיה נגיש ורלוונטי עבורו ויאפשר הכנה במטבח צבאי, הן מבחינת המצרכים והן מבחינת סביבת העבודה", הוא מסביר. "בזכות האפליקציה הצליח הבה"ד לשמור על קשר עם בוגריו ולהיות רלוונטי עבורם לאורך שירותם הסדיר".
2 צפייה בגלריה
אלי אלפסי
אלי אלפסי
אלי אלפסי: מתכנן להביא לתיכון את השפים הטובים בארץ
(צילום: יריב כץ)
במסגרת התפקיד החדש כראש המגמה, החליט אלפסי להביא שפים בכירים לבית הספר למפגשים עם התלמידים. "הרעיון הוא להביא את השפים הטובים בארץ, שהתחילו גם הם מאפס. חלקם אפילו לא למדו בבית ספר, כדי להראות לתלמידים שהשמיים הם הגבול. המטרה היא לעצב את התלמידים ולהביא אותם לשירות משמעותי בצה"ל או לשירות לאומי, אני מאמין שכך הם יהיו בעלי משפחות ואזרחים טובים יותר. מאב הבית ועד למנהל בית הספר, כולל המדריכים והצוות החינוכי – כולם רואים שליחות בתפקיד שלהם, וזאת זכות בשבילי להיות חלק מזה".
"אלי הוא מקצוען בתחומו ומורה בחסד עליון", אמר יזהר איפגן, מנהל תיכון אמית רמלה, "התלמידים שלנו שואפים למצוינות והוא האיש הנכון לכך. כולנו מצדיעים לאלי שיכול היה להגיע לתפקידים בכירים בשוק הקולינרי אבל החליט שהכיתה היא המקום החשוב ביותר כיום, כי כאן בונים את העתיד של החברה הישראלית".