צפו: המונה טועם בספיישל מיוחד לראש השנה
(צילום: אבי חי)
הזמנו לאולפן ynet את נהג המונית עם הג'וב הכי טוב במדינה - מבקר אוכל רחוב - וביקשנו ממנו לבחור את המקומות הכי טובים שעשו לו את השנה. וזה לא היה קל - מתוך כמעט 50 ביקורות אוכל רחוב שהיו לו בשנה, הוא צריך היה לבחור רק כמה מהם.
הראשון הוא תגלית השנה - המונה טועם מצא מקום שקיים 50 שנה, אף אחד לא כתב עליו והוא לא היה מוזכר בשום מקום: המקום של מוטי בנתניה; השני הוא שרי'ס בחולון; והשלישי הוא הטאבון של אמא בחיפה.
3 צפייה בגלריה
הטאבון של אמא
הטאבון של אמא
הטאבון של אמא, חיפה
(צילום: קובי רובין)
"המקום של מוטי נמצא במרכז נתניה והוא עושה אוכל יהודי", סיפר קובי רובין המונה טועם. אתה נכנס מהרחוב שבו מדברים עברית וצרפתית לתוך מקום שמדברים יידיש וגרמנית. ההיסטוריה של נתניה היא היסטוריה של היהלומים של פעם, והמקום המדהים שלו קיים 50 שנה מאז שהוא השתחרר מהצבא. במקום שלו הוא עושה לביבות לטקעס בארבעה שקלים וזה הדהים אותי שהוא עושה גם קציצות הודו יש לו שם גם סלמון כוסמת ואורז. אנשים נכנסים למקום ממלאים קופסאות וממשיכים הלאה. זו התגלית של השנה מבחינתי, למצוא מקום שאף אחד עוד לא כתב עליו ושהוא לא מוזכר באינטרנט בשום מקום ואין לו אפילו פייסבוק".
3 צפייה בגלריה
המקום של מוטי אוכל יהודי
המקום של מוטי אוכל יהודי
המקום של מוטי, נתניה
(צילום: קובי רובין)
וזה טעים? "מאוד טעים, מאוד זול וזו המטרה כמובן של הטור של המונה טועם".
ומה עוד ברשימה שלך? "יש לי ברשימה גם את הקציצות בקר עם סופריטו אצל נירו במישור אדומים באזור תעשייה. יש לו שם את אחת המנות הכי טעימות שיש והיא עולה 30 שקלים לפיתה. אם אתם לא בעניין של ללכת לשבת במקום אתם יכולים לקחת פיתה לדרך. אגב, מצאתי עוד מקום של אוכל תימני שעושה את המנה בתוך פיתה, אבל זה יהיה בהמשך אחרי החגים. ברשימה שלי יש גם את אדי, שהוא עושה צ'יבורקי בעשרה שקלים באשדוד.
"יש לו מקום קטן הוא מכין אותם במקום. זה מקום של פעם והוא עושה שם גם את המנטו הגיאורגיים, הוא מכין אותם במקום וזה פשוט מדהים. הוא לא מדבר עברית, אני לא מדבר רוסית והיה מפגש שהתנהל בפנטומימה, והצלחנו. בסוף צילמתי והוא לא הבין למה צילמתי, אבל אחרי זה הוא הבין למה צילמתי. אחרי כמה חודשים הגעתי לשם שוב והוא זיהה אותי. יש לנו את שרי'ס בחולון, אידה מכינה שם את כל המאפים הטורקיים. זה סוג של חנות מכולת של מוצרים טורקיים והיא בעצמה מכינה אותם כל יום על הבוקר, לפעמים ב-8:00 לפעמים ב-9:00, והמאפים שלה מעולים".
3 צפייה בגלריה
שווארמה הנסיך רמת גן
שווארמה הנסיך רמת גן
שווארמה הנסיך, רמת גן
(צילום: קובי רובין)
איזה מקומות מרגש אותך למצוא? "האייטם הראשוני מבחינתי הכי מרגש, זה אומר למצוא את המקומות שאף אחד לא כתב עליהם, המקומות שאין להם יחסי ציבור. עוד מקום מעולה שמצאתי זה הטאבון של אמא בחיפה, שם קיבלתי בתוך קופסה קטנה 60 יחידות - 30 עלי גפן ו-30 עלי כרוב ב-30 שקלים שזה יותר מזול. זו מנה נהדרת והמקום שייך לזוג מקסים מעוספיה. כל בוקר הם באים עם סירים גדולים של עלי גפן.
"שמתם לב שעכשיו כולם מדברים על שווארמה? ברשימה שלי יש את שווארמה הנסיך ברחוב העלייה ברמת גן שמוכר ב-38 שקלים מנה שווארמה בפיתה גדולה. זה מקום כשר ומתוקתק ואתה מקבל צ'יפס חינם, לא גובים על הצ'יפס כלום. אלה המומלצים שלי".