גלידריות בוטיק במרכז

שטפן

שטפן היא אולי גלידריית הבוטיק הכי מיוחדת והכי מדוברת בארץ: היא שייכת לשף גלסייה, שעלה לארץ מוינה בעקבות האהבה, שטפן מאכר. הגלידרייה ממוקמת בלב תל אביב, ממש ליד גן מאיר, ומאכר מציע במקום שלו מלבד גלידת שף, גם קינוחים קלאסיים מהמטבח האוסטרי, שאותם הוא משלב בגלידה שלו.
17 צפייה בגלריה
גלידה 2020 - שטפן
גלידה 2020 - שטפן
(צילום: אנטולי מיכאל )
מלבד טעמי הגלידה הקלאסיים אפשר למצוא במקום גם טעמים ייחודיים כמו שטרודל תפוחים, גלידת לינזר-טארט עם אגוזים וקונפיטורת דומדמניות וזאכר-טורט שוקולדי.
העיצוב של המקום והמבטא של שטפן ישלח אתכם לרגע לאירופה הקלאסית, ואנחנו ממליצים לא תוותרו על הקינוחים האוסטרים שהוא מציע מעת לעת במקום.
מחיר: 17 שקלים למנה; 92 שקלים לקילוגרם
טשרניחובסקי 21 תל אביב
פרויקט גלידה

פינולי

פינולי נפתחה בזמן הקורונה בכיכר דיזנגוף, ואפילו זכתה להמלצה חמה מראש העיר רון חולדאי בחשבון הפייסבוק שלו. בגלידרייה הזאת מכינים את כל בוקר גלידה טרייה בעזרת מחיות טעם מאיטליה וללא חומרים משמרים. הטעם הכי מדליק הוא גלידת צנוברים (פינולי באיטלקית), טעם שלא תוכלו לשכוח אותו ברגע שהוא ינוח לכם על הלשון.
17 צפייה בגלריה
גלידרייה פינולי
גלידרייה פינולי
(צילום: רם שנבל)
חוץ מזה יש גם גלידה בטעם אפרול שפריץ ומלא ספשלים מתחלפים. המקום יפהפה, ומזכיר בית קפה איטלקי. אהבנו.
מחיר: 17 שקלים למנה
כיכר דיזנגוף 6 תל אביב

אוטלו

בלב רחוב דיזנגוף ממוקמת אוטלו, גלידרייה השייכת לכמה בעלי ברים ובתי אוכל בתל אביב, ומציעה גלידת שמנת איטלקית פשוט מעולה. איש הגלידה של המקום הוא בכלל שף שעבד בעבר במסעדות נחשבות, ועכשיו הוא עושה כאן ממש קסמים עם הגלידות שהוא רוקח ועם השילובים המעניינים שלו.
17 צפייה בגלריה
(צילום: רן גולני)
17 צפייה בגלריה
(צילום: רן גולני)
הגלידה כאן מאוכסנת במיכלי ניירוסטה ולא בתצוגה הפתוחה לעיני כל (בדומה לגלידריות אחרות כמו בוזה). הטעמים המומלצים כאן הם פיסטוק, שוקולד לבן עם אגוזי לוז וסורבטים מפירות טריים.
מחיר: 17 שקלים למנה; 120 שקלים לקילוגרם
דיזנגוף 165; סניפים נוספים: לילינבלום 21, קניון רמת אביב

אניטה

כמעט 20 שנה עברו מאז שנפתחה גלידריית אניטה - ומאז כל השאר היסטוריה. את הגלידרייה בנווה צדק פתחו בני משפחה אחת מנתניה, ועם השנים הם התרחבו והקימו את רשת הגלידריות גולדה, זאת שאין ילד אחד בארץ שלא מכיר אבל רחוקה מאוד מהגדרה של "בוטיק".
17 צפייה בגלריה
(צילום: אנטולי מיכאל)
17 צפייה בגלריה
רשת גלידריות אניטה
רשת גלידריות אניטה
(אניטה נווה צדק)
הגלידרייה בנווה צדק היא כבר מזמן לא עוד חנות מתוקה אלא נקודת מפגש לכאלה שהגלידה בשבילם היא רק התירוץ.
מחיר: 108 שקלים לקילוגרם
שבזי 40 (פינת פינס) נווה צדק תל אביב; סניפים נוספים: שרונה מרקט, פלורנטין

פריזר

שף ועורך דין נכנסו לגלידרייה - זו לא תחילתה של בדיחה אלא הסיפור שעומד מאחורי פריזר, גלידריית הבוטיק שפתחו שני חברי ילדות מגבעתיים (שבינתיים הספיקו לפתוח סניף נוסף לבייבי הכל כך מתוק שלהם ברמת גן). וכששף נכנס למטבח של גלידרייה, ככה זה גם נראה: בתפריט של פריזר תמצאו טעמים כמו טירמיסו, שמנת ודובדבן, גלידת מסטיק, בננה ואגוזים וגם גלידת שוקולד ללא סוכר.
17 צפייה בגלריה
(צילום: אבישי פינקלשטיין)
מחיר: 18-22 שקלים למנה; 100 שקלים לקילוגרם
פריזר, ויצמן 33, גבעתיים

Arte

את הגלידרייה המדוברת והמוערכת הזאת פתחו מרקו קמורלי וסיסי פגאני, זוג איטלקים ממילאנו, שמייצרים גלידה טבעית מחלב, שמנת, אגוזים שנטחנים במקום, פירות טריים משוק הכרמל ושוקולד בלגי איכותי.
17 צפייה בגלריה
מרקו, תעשה לי בגט עם חמאה
מרקו, תעשה לי בגט עם חמאה
מרקו, תעשה לי בגט עם חמאה
(צילום:דניאל קונטיני)
17 צפייה בגלריה
(צילום:דניאל קונטיני)
השניים למדו באקדמיה לגלידה בטוסקנה, ואת ייצור הגרנטה הם נסעו ללמוד בסיציליה. הטעם הכי מפורסם כאן, זה שכבר שנים גורם לאוהבי הגלידה לחזור שוב ושוב, הוא "העוגה של מרקו" - גלידה שעשויה מגבינת שמנת, פירות יער וקרמבל שקדים נטול גלוטן תוצרת בית. הגלידה הזו זכתה ב-2014 בפרס ראשון בפסטיבל הגלידה האיטלקית Viareggio. גלידה נוספת שתוכלו למצוא רק כאן היא גלידה בטעם לחם וחמאה, שגם היא הפכה לשם דבר בקרב המכורים.
מחיר: 17 שקלים למנה
נחלת בנימין 11 תל אביב

גלידריות בוטיק באזור השרון ובצפון

מימי

את מימי ונונו, אחד ממוסדות הקולינריה השווים והמוערכים באזור השרון, כמעט ואין צורך להציג - מה שהתחיל מקונדיטוריה קטנה בשם מימי הפך לאימפריה, והם רק הולכים וגדלים, ולאחרונה רכשו בעלי הרשת גם את רשת ג'ירף האסייתית הוותיקה, ונראה שלא מתכוונים לעצור שם.
אבל אנחנו כאן בשביל הגלידה: לצד הקונדיטוריה פועלת גם גלידריית בוטיק משגעת, שהשתכפלה כמעט לכל הסניפים של המותג. את הגלידה הם מייצרים במקום ויש שם גלידה בטעם טארט לימון, קרמל עם אורז תפוח וגם סורבה מפתיע בטעם שוקולד.
מחיר: 18 שקלים למנה; 98 שקלים לקילוגרם
נונו, מימי, ז'בוטינסקי 2, הוד השרון

טוני אייס

זאת ללא ספק הגלידרייה האהובה של נתניה, שקיימת בעיר מאז סוף שנות ה-90. היא שוכנת ברחבה מוצלת בטיילת שבה פזורים ספסלים וכיסאות, והיא כבר הרבה יותר מגלידרייה, אולי מתנ"ס שכונתי תהיה הגדרה מתאימה. המקום אולי לא מעוצב בפאר והדר אבל הגלידה מעולה, וזה הכי חשוב. המקום שייך לאיטלקיה וישראלי והם מציעים במקום עשרות טעמים (כ-40) לבחירה. אל תוותרו על הוופל המצופה שוקולד.
מחיר: 18 שקלים לכדור; 98 שקלים לקילוגרם
הרצל 5 כיכר העצמאות נתניה

אמיליה

כמו לא מעט מגלידריות הבוטיק בארץ, גם אמיליה היא גלידרייה משפחתית חמה ומחבקת. בין הטעמים שמציעים כאן יש שילובים מאוד "קולינרים" שנשמעים כמו קינוח במסעדה, כמו גלידת גבינת מסקרפונה ותאנים, גלידת שוקולד ורוד (רובי), גלידת מרציפן וגלידת מרנג פיסטוק.
17 צפייה בגלריה
גלידריית 'אמיליה'
גלידריית 'אמיליה'
(צילום: נמרוד גליקמן)
חוץ מהגלידה האיטלקית המעולה שתמצאו כאן יש גם שלגונים בעבודת יד שמכינים במקום. שווה טעימה.
מחיר: 17 שקלים לכדור; 95 שקלים לקילוגרם
שדרות מוריה 120 חיפה

דולצ'ה

גלידרייה שצבועה כולה בוורוד מסטיק, ובה מכינים גלידה תאילנדית. תהליך ההכנה הוא שואו מטורף שחייבים לראות: הגלידה מקופלת בתנועות מהירות על גבי משטח קפוא, ולאחר שהיא מוכנה היא מגולגלת לגלילים שנכנסים לתוך גביע בעמידה.
17 צפייה בגלריה
בתי אוכל בנהריה
בתי אוכל בנהריה
(צילום: לין לוי)
מטרת תנועת הקיפול היא לערבב את הגלידה עם התוספות, שנבחרו מתוך ויטרינה עמוסה בכל טוב. בסופו של דבר תקבלו מנה אחת ענקית עמוסה בתוספות, מה שיכול להיות גן עדן לחובבי הז'אנר.
מחיר: 25 שקלים למנה
הגעתון 42 נהריה, כשר

אייססלון

סלון הגלידה הזה נראה יותר קונדיטוריה מאשר גלידרייה, ולגלידות כאן נותנים תשומת לב מיוחדת, משל היו קינוחי שף במסעדה יוקרתית. הגלידרייה ממוקמת על פסגת הכרמל בשכונת דניה, ובעלת המקום, אדוה ברק ליאני, אופה, מבשלת, סוחטת, מערבבת, קוצצת ולמעשה עושה את כל התהליכים שיוצרים את טעמי הגלידה המיוחדים במקום.
17 צפייה בגלריה
גלידות
גלידות
(צילום: יח"צ)
תרכיזים, תמציות ואבקות לא תמצאו כאן. הטעמים של הגלידה משתנים מדי יום ויש גם אופציות של סורבטים לטבעונים. משלוחים לכל רחבי הארץ בהזמנה מראש באתר.
מחיר: 7 שקלים לכדור
אוסקר שינדלר 7 סביוני דניה חיפה (במהלך הקורונה נסגר הסניף בפרדס-חנה כרכור)

גלידת שפרעם

כאן מייצרים את הגלידה על פי מתכונים משפחתיים שנשמרו מאז 1939, ובהם השתמשה הסבתא של משפחת זייתון כדי להכין גלידה לילדי המשפחה. הסניף של גלידה שפרעם שממוקם בכפר יאסיף הוא בגודל של מסעדה, ויש בו מלבד הגלידות הקלאסיות גם גלידת מסטיקה טורקית (שבוודאי יצא לכם לטעום על אחת ממנות הכנאפה שכה פופולריות כיום).
17 צפייה בגלריה
גלידות
גלידות
(צילום: לין לוי)
מבחר הטעמים המיוחדים כולל גלידה בטעם חלווה, גלידה בטעם מסטיקה, גלידה בטעם כנאפה עם שערות קדאיף, בטעם קינוח "לילות ביירות" (קינוח לבנוני עתיק יומין שמורכב משכבות של פודינג סולת מתובל, שכבת קרם, פיסטוקים קלויים וסירופ) ובטעם בקלאווה "בורמה". שלוש האחרונות מיוצרות בתבניות מרובעות ומוגשות בצלחת, כקינוח. אפשר גם לקחת טייק אאווי.
מחיר: 13 שקלים למנה
גלידת שפרעם כפר יאסיף, 04-9077751

דליקטו

גלידרייה איטלקית אמיתית בכניסה לחיפה, שהיא אולי לא מהוותיקות בארץ אבל בשנים המעטות שהיא קיימת היא כבר הצליחה לאגד סביבה עדת מעריצים לא קטנה. הגלידות עשויות מפירות טריים ורכיבים טבעיים בלבד. השילובים הנועזים יכולים להרתיע קצת בהתחלה אבל אנחנו מבטיחים לכם שזה טעים - גלידת מוצרלה ובזיליקום וגלידת אבוקדו וקוקוס אולי לא תתאים לכל אחד, אבל יש כאן גם טעמים פשוטים יותר כמו גלידת פיסטוק משגעת. המקום פתוח גם בשבת.
מחיר: 10 שקלים לכדור; 95 שקלים לליטר
דליקטו, מרכז קסטרא, פלימן משה 8, חיפה

בוזה

בוזה היא אולי הגלידרייה הכי מתוקשרת בארץ, אבל זה לא מפריע לה גם להיות בין הגלידות הטעימות ביותר שתאכלו בחיים שלכם. בבוזה מייצרים גלידה טרייה מחומרי גלם טובים - וזה כל הסוד שלה.
17 צפייה בגלריה
(צילום: לין לוי)
בין הטעמים המיוחדים תמצאו כאן מנטה שוקולד, כנאפה, פרג ולימון, קשיופאה, קפה שחור והל, ליאלי ביירות, קראקפאי וחלווה.
מחיר: 14 שקלים למנה; 100 שקלים לקילוגרם
השוק 1, תרשיחא; סניפים נוספים: קיבוץ סאסא, החשמונאים 91, תל אביב; צומת הגומא, עמק החולה; כיכר בן גוריון, טבעון

Dida

כבר עשר שנים שהקונדיטורית והג'ליסיירית, ורד בן יקר, מכינה גלידה משובחת בטעמים נוסטלגים (אבל לא רק) כמו קרמבו, עוגת יומולדת, מרשמלו קרם שניט ומלבי. השירות במקום ביתי ומחבק, וגם תפריט הסורבטים מרשים לא פחות מתפריט גלידות השמנת - סורבה מנגו, סורבה אננס, סורבה פסיפלורה ויש גם גלידות ללא תוספת סוכר.
מחיר: 17 שקלים למנה; 88 שקלים לקילוגרם
דידה, תחנת דלק "פז", צומת רופין

הגלידה

גלידרייה איטלקית משובחת המציעה גם גלידת יוגורט. את חומרי הגלם מיובאים לכאן מאיטליה, וההתייחסות לגלידה כאן היא רצינית במיוחד. המקום מרווח, יש משחקייה קטנה לילדים והשירות אישי ומפנק. לצד הגלידה מציעים כאן גם עוגיות אמסטרדם מעולות, אבל רוב הטעמים פה לא מתוקים מדי, כך שכדור גלידה הולך ממש בסדר יחד עם העוגייה. לטבעונים מציעים כאן גם גלידת יוגורט טבעונית. אל תוותרו על לק מגלידת השוקולד עם השקדים והקרמל. זה בהחלט המקום המושלם לחובבי גלידה ואווירה טובה.
מחיר: 18-30 שקלים למנה; 100 שקלים לקילוגרם
צפצפה, רמת ישי

סרמיונה יוגורט

גלידה בטעם מלפפון כבר טעמתם? עד לפני ארבע שנים יוסרי ואויה היה אח סיעודי בבית חולים. עשור שלם הוא טיפל בחולים שנמצאים בתהליך שיקום, עד שהחליט לעזוב הכל ולהגשים חלום: לפתוח גלידרייה.
17 צפייה בגלריה
גלידה קלנסווה סירמיונה
גלידה קלנסווה סירמיונה
(צילום: מתוך הסרטון)
עם תמיכה גדולה מהמשפחה וחששות מהלא נודע, הוא עזב את המטופלים בבית החולים, נסע לאיטליה ללמוד להכין גלידה ופתח את סירמיונה יוגורט, גלידריית בוטיק השוכנת בלב קלנסווה, שם הוא מייצר גלידות בטעמים מוזרים. קינדר בואנו ולואקר? הצחקתם אותו: ואויה מתמחה בגלידה מירקות טריים, והוא מאמין בלב שלם שזה הדבר החם הבא.
מחיר: 10 שקלים לכדור; 45 שקלים ל-6 כדורים
סירמיונה יוגורט, אבן סינא קלנסווה

גלידריות בוטיק בירושלים

ג'ליטנו וריגטו

בשיא מגפת הקורונה פתחה קבוצת טלביה (האחראית על לא מעט מסעדות ובתי אוכל בירושלים ובהם מסעדת טלביה, בר יין ובורגר רום) גלידריה בעיר. העיצוב צנוע ולא דומה לכל הפאר וההדר שאנחנו מכירים מגלידריות אחרות, אבל שלא תתנו לזה לבלבל אתכם: הגלידה כאן היא לא פחות מוואוו: טעימה, רכה ומיוחדת. כמה מיוחדת? הנה כמה מחומרי הגלם - פרמזן, זעתר, שמן זית, בלסמי, מלח ים ועוד, והשילובים מטריפים את החיך.
מחיר: 16 שקלים לכדור, 83 שקלים לקילוגרם
עזה 29, ירושלים

מוסולין

גלידריית בוטיק שעברה משכונת הקטמונים לשוק מחנה יהודה ומאז התפתחה לעוד סניפים בעיר. את הסורבטים מייצרים כאן מפרי טרי, המקולף, נחתך, נסחט, נטחן ומסונן במקום, והם גם הגאווה של הגלידרייה הזאת.
17 צפייה בגלריה
גלידריית מוסלין
גלידריית מוסלין
(צילום: אביב טישלר, הגר עמיבר)
יש סורבה אשכוליות עם קמפרי ובזיליקום, גלידת קלבדוס, גלידת הל, ועוד כל מיני צירופים שאולי לא מתאימים לכל חיך אבל לחובבי גלידה אמיצים הם לא פחות מחוויה קולינרית משובחת. לא משתמשים פה בצבעי מאכל וגם לא בתמציות מלאכותיות.
מחיר: 13-25 שקלים למנה; 84 שקלים לקילוגרם
הערמונים 2, שוק מחנה יהודה, ירושלים; סניפים נוספים: הנשיא 10, יד חרוצים 4, שדרות הרצל 103, ירושלים

גלידריות בוטיק בדרום

גלידה באר שבע

הרבה לפני שגלידה באר שבע הפכה למותג, היא הייתה גלידרייה קטנה בקומת כניסה של ביתה של המייסדת, יוליה רוטנברג, שהגישה גלידה משמנת אמיתית, מה שלא היה מקובל באותם הימים. מאז עברו עשרות שנים - 70 אם רוצים לדייק - ועכשיו הנכדים של בעלת המקום מנהלים את הביזנס המשפחתי. אין ספק שהסניף הראשון של העסק המשפחתי הוא הגאווה של תושבי העיר. בין עושר הטעמים המשגעים תמצאו כאן וניל עם אגוזים וצימיקום, יוגורט עם גזר, וניל דובדבנים ועוד.
17 צפייה בגלריה
יוליה רוטנברג, מייסדת גלידה באר שבע בשנת 2005
יוליה רוטנברג, מייסדת גלידה באר שבע בשנת 2005
יוליה רוטנברג, מייסדת גלידה באר שבע (תמונת ארכיון משנת 2005)
(צילום: חיים הורנשטיין)
מחיר: 12 שקלים לכדור; 75 שקלים לקילוגרם
הדסה 50 העיר העתיקה, באר שבע