מסעדה ישראלית-פלסטינית הושחתה בגרמניה. שלשום (ראשון) בלילה נכנסו אלמונים למסעדת כנען בברלין, והותירו אחריהם הרס. בקבוקים וכוסות נשברו, ויין נשפך על הרצפה.
לא ברור אם המניע פוליטי, אך המקום לא נשדד. המשטרה אישרה שאנשיה הגיעו למקום והם חוקרים את ההשחתה.
החקירה הראשונית מבוססת על חשד לפריצה, אך בעלי המסעדה כתבו בחשבון האינסטגרם שלהם כי השוטר במקום כבר הטיל ספק בכך - כיוון ששום דבר לא נגנב. "המקום שלנו חולל במעשים שפלים והשנאה הופצה בכל המסעדה", כתבו.
מסעדת כנען מנוהלת על ידי עוז בן דוד וג'ליל דביט - יהודי ופלסטיני מישראל. השניים פועלים בפומבי למען השלום, ורק בשבוע שעבר אירחה המסעדה אירוע יהודי-מוסלמי. "למרות המתקפה הפחדנית יש להבהיר: כנען לא תיכנע לאיומים ולשנאה", כתבו. "יחד נתגבר על השנאה ונמשיך ליצור מרחב שבו כולם מוזמנים לחגוג".
בריאיון לעיתון היהודי הגרמני Jüdische Allgemeine סיפר בן דוד על התקיפה: "כולנו בהלם. קיבלתי טלפון ביום ראשון בבוקר ממנהל המסעדה, שהסביר בדמעות שכוסות נשברו, בקבוקי יין מנופצים וכיסאות ניזוקו. התקשרנו מיד למשטרה, וכשהיא עזבה התחלנו לנקות הכול. הבאנו כיסאות חדשים מהמרתף שלנו וכעבור חמש שעות שוב היינו פתוחים".
כשנשאל אם המסעדה ספגה איומים או נפרצה בעבר, השיב: "כמו כל מסעדה בברלין, היו לנו פריצות בעבר, אבל לא מהסוג הזה - הפעם שום דבר לא נגנב. זה היה הרס טהור. אני לא רוצה להפנות אצבע מאשימה לאף אחד, נראה שאנחנו מעוררים הרבה דברים אצל אנשים. זה לא משנה אם זה הגיע מהפינה השמאלנית הקיצונית או הימנית הקיצונית".
1 צפייה בגלריה
מסעדת כנען
מסעדת כנען
מסעדת כנען. "הרס טהור"
בעלי המסעדה פתחו בקמפיין גיוס המונים לשפץ את הנזקים, ועד כה נתרמו 21,118 אירו, מתוך יעד של 25,000 אירו.
"מה שחשוב לג'ליל ולי זה שנפעל, שנהיה פעילים עוד יותר, שנישאר ביחד", אמר עוד בן דוד באותו ריאיון, "כולנו עובדים כאן יחד, פלסטינים, מוסלמים, יהודים, נוצרים, בודהיסטים, כולם. יש לנו חזון ואנחנו מאמינים בעבודה משותפת, שמה שאנחנו עושים הוא הדרך הנכונה. למרות זאת, כמובן כולנו בהלם".