"קמנו לבוקר שחור", אמר השף חיים כהן, שהחליט לסגור את המסעדות שלו הערב (ראשון) לאות הזדהות עם משפחות החטופים, לאחר שנודע על הרצח של שישה חטופים בשבי.
המסעדות דיקסי ויפו תל אביב ייסגרו במקביל למסעדות רבות נוספות, בהן בסטה, משייה, דליקטסן, שרונה מרקט, הלנה, האחים וכן מסעדות השייכות לשפים רותי ברודו, אסף גרניט ואיל שני. עסקים נוספים בישראל הודיעו היום על סגירה לאות הזדהות.
2 צפייה בגלריה
השף חיים כהן
השף חיים כהן
"היום צריך לעצור ולחבק". חיים כהן
(צילום: טל שחר)
"זה לא שבכל התקופה היה הרבה אור, אבל לחשוב שלפני יומיים הם היו בחיים ועכשיו הם לא פה", אמר כהן ל-ynet. "יש עוד נרצחים בפיגועים. זה רגע שכולנו צריכים לעצור. זה לא קשור לימין ושמאל, כולנו צריכים לעזור ולהזדהות עם המשפחות על הרצח הזה. פעם רצח של חטוף ויהודים היה קונצנזוס והוא נקטע, אז צריך להחזיר את הקונצנזוס לשיח, ואני חושב שהיום צריך לעצור ולחבק את המשפחות האלה".
רותי ברודו אמרה ל-ynet כי זוהי "חובה מוסרית של כולנו להילחם על השבת החטופים". בחשבון האינסטגרם של קבוצת R2M בבעלותה נכתב, "עוצרים הכול ויוצאים לרחובות בקריאה לעסקה שלא תפקיר את שאר החטופים".
איל שני העלה לחשבון האינסטגרם הודעה על הסגירה הערב: "נעצור את פעילותנו ונצא להפגין לצד משפחות החטופים בקריאה ברורה - סוף להפקרה, עסקה עכשיו".
2 צפייה בגלריה
מחאה נגד הפקרת החטופים ברחובות
מחאה נגד הפקרת החטופים ברחובות
מחאה היום בעקבות רצח החטופים
(צילום: דנה קופל)
"כאות הזדהות עם משפחות החטופים החלטנו לסגור את מסעדות הקבוצה הערב", נכתב בחשבון האינסטגרם של קבוצת מחניודה של אסף גרניט.
לילך ספיר, מבעלי הבר הפיקוק בתל אביב ומראשי איגוד המסעדנים, אמרה כי המקום לא ייפתח הערב. "אנחנו רוצים לאפשר לנו ולצוותים ללכת להפגין".
תומר מור, מנכ"ל מסעדנים חזקים ביחד, מסר כי "נתבקשנו על ידי משפחות החטופים לקיים פעולה קיצונית ולהשבית את כל העסקים והמסעדות בשעה 18:00 כדי ללכת להפגין בקפלן למען שחרור החטופים".