אחרי למעלה מ-19 שנה נסגרה בפתאומיות אחת המסעדות היוקרתיות והוותיקות בארץ, מסעדת מסה. המסעדה הוקמה ברחוב הארבעה בתל אביב בתחילת שנות האלפיים על ידי ארבעה שותפים (מור אשכנזי, גבי ארבוב, איציק המל ואביב משה), והייתה המסעדה הראשונה שהושקע בפתיחתה סכום של מיליון דולר - מה שנחשב להשקעה אסטרונומית במונחים של אז.
1 צפייה בגלריה
מסעדת מסה, הסוף
מסעדת מסה, הסוף
מסעדת מסה, הסוף
(צילום: דניאל לילה)
השף הראשון של המסעדה, שהיה מזוהה איתה והוביל את המטבח שלה כמעט עד שהתחילה הקורונה היה השף אביב משה. בסוף 2019, אחרי 15 שנים של פעילות, התגלעו מחלוקות בין השותפים, מה שהוביל לפרישתם של איציק המל והשף משה מהשותפות במסעדה. שלושה חודשים לאחר עזיבתו הרשמית של משה את המטבח, נסגרה מסה יחד עם שאר המסעדות בארץ ובעולם בשל הקורונה, ונשארה סגורה גם אחרי שהתחילו להיפתח המסעדות.
רק בקיץ 2021 מסה נפתחה שוב עם שף חדש - השף אסף שטרן, בן טיפוחיו של השף מאיר אדוני, שעבד גם אצל השף מושיק רוט באמסטרדם.
"כולנו בהלם", אמר ל-ynet אחד מהעובדים במקום. "בגלל ההפגנות סגרו את כל הכבישים ולאט-לאט התחלנו לדעוך. עד חודש דצמבר הכל היה מעולה, אבל מאז שהתחילו לחסום את הכבישים פעמיים בשבוע - בגלל השיבושים ובגלל ההפגנות - אנשים פשוט לא יכלו להגיע למקום - לא הגיעו לבר ולא הגיעו למסעדה, והמקום גדול אז זו בעיה. ההפגנות באיילון ממש על הראש שלנו, בכל פעם שיש שם שיבושים גם במסעדה הכל משתבש. אף אחד לא צפה את זה מגיע, זה היה בפתאומיות מעכשיו לעכשיו".
תגובה רשמית מבעלי המסעדה לא הגיעה למערכת.