רוסטרס (ROASTERS) הוא בית קלייה ובית קפה מחלוצי הקפה האיכותי בירושלים, שנפתח בסמוך לשוק מחנה יהודה לפני כעשור, ולפני כשנתיים נפתח סניף נוסף במדרחוב בצלאל (בצלאל 2 ירושלים) תחת ניהולו של יואב בקרמן, איש קולינריה ותיק. רוסטרס החדש הפך למקום מפגש נחשק, ולעוגן בחיי הקהילה של האזור. איתן מור, צעיר שנחטף מהמסיבה ברעים, עבד בסניף במדרחוב כבריסטה, והתחבב מאוד על יושבי המקום. עכשיו, כולם שם מתגייסים למאמץ לשמר את רוחו, עד שיחזור הביתה.
וזה האבסורד ברוסטרס: מתוך 14 העובדים של המקום, שמונה נמצאים במילואים ואחד חטוף. למרות הכל, בקרמן מקפיד כבר מתחילת המלחמה לפתוח את המקום כרגיל, כדי להיות בעשייה ולאפשר ליתר העובדים להתפרנס.
4 צפייה בגלריה
yk13720569
yk13720569
זוכרים את הבריסטה האהוב
(צילום: דוד קישקה)
בבוקר יש כאן קפה טוב וגם שלל מאפים שמכינה אחותו של בקרמן, הקונדיטורית מרב בקרמן. תמצאו כאן מאפה קינמון עם הל, עוגת גזר, קרמבל קפה או עוגיות שוקולד צ'יפס גדולות וטעימות וגם כריכים טובים. בערב, החל בשש, המקום הופך לבר יין ומציע יינות בכוסות במחיר נגיש לצד צלחת גבינות של ברקנית, קממבר חם, ומנות שמתאימות ליין באווירה הירושלמית של המקום. חומת האבן מול הקפה היא של מבנה בצלאל הישן, ובו עדיין נמצאת מחלקת האדריכלות, שתלמידיה מקפידים לפקוד את המקום, כמו גם אלו של ניסן נתיב שנמצא לא הרחק.
4 צפייה בגלריה
yk13720570
yk13720570
מחכים לבריסטה שיחזור
האווירה כאן סטודנטיאלית ונעימה, ויחד עם דיירי האזור, חובבי קפה ואוהבי מוזיקה נוצר פה תמהיל ירושלמי מעניין של אנשים שמחפשים מקום של מפגש ושיח. אני מזמין כריך סלט ביצים שמגיע בתוך לחמניית פרעצל שאופים כאן במקום - זה היה אחד הכריכים האהובים על איתן. סלט הביצים מצוין וכולל גם שום קונפי, חרדל, בצל ירוק ומוגש עם צנוניות.
4 צפייה בגלריה
yk13720568
yk13720568
איתן מור: אהב לבשל
איתן מור נולד וגדל בקריית ארבע ועבר לירושלים בגפו כדי לחיות את חייו. הוא חלם להקים בית קפה משלו ועבד הן בתור בריסטה והן באבטחה כדי להרוויח כסף. החברים מספרים עליו שהוא אדם של נתינה ואהב לדאוג לזולת ולהביע את חסדו ואת אהבתו גם דרך האוכל. כשסבתא שלו עברה ניתוח הוא הגיע אליה ובישל דג טעים, וכשטיגן בבית שניצלים, גם השכנים זכו לטעום, פשוט כי איתן אהב לארח חברים ומשפחה ולבשל עבורם.
4 צפייה בגלריה
yk13720566
yk13720566
סלט ביצים בלחמניית פרעצל
"איתן הוא בריסטה־על", מסכם בקרמן, ויש ממש לקוחות רבים שהכירו אותו ונהגו להגיע במיוחד כדי שהוא יכין להם את הקפה. רבים מהם הגיעו לערבים מיוחדים שהתקיימו פה סביב מוזיקה ומפגש חברתי במטרה לחזק זה את זה. האחיות ג'משיד, שגרות ממש מעל לקפה, ניגנו ושרו להתרגשות הקהל, והמוזיקאי השכן, אוריין שוקרון, גם כתב את השיר 'אתה חוזר הביתה' למען איתן ולמען החטופים, וניגן אותו למטה ברחוב". עכשיו תלו במקום את תמונתו של איתן מעל מכונת הקפה ועושים הכל כדי שאיתן לא יישכח.
פורסם לראשונה: 00:00, 18.12.23