כרמל גת, שנחטפה מבית הוריה בקיבוץ בארי ב-7 באוקטובר, מציינת היום את יום הולדתה ה-40 כשהיא עדיין בשבי החמאס. לכבוד יום ההולדת שלה, חבריה הקרובים פתחו ביוזמה: קוקטייל לכרמל, שבמסגרתה הציעו לברים ומקומות בילוי להגיש את הקוקטייל האהוב על כרמל ולבקש מהאורחים להרים לחיים - לחייה ולהשבתה הביתה.
4 צפייה בגלריה
yk13925156
yk13925156
לחיי השבתה הביתה. כרמל גת עם הקוקטייל
"את המתכון לקוקטייל המציא בן זוגה של אחת החברות הטובות של כרמל, ציון", אומרת בת דודתה של כרמל, שי דיקמן. "ציון וכרמל הכירו בלימודים והן אוהבות ללכת יחד לפסטיבלים ולמסיבות. אסף, בן הזוג של ציון, שלפני שבוע הפך גם לבעלה, המציא קוקטייל מיוחד בשביל כרמל כשנסעו יחד למידברן. לכרמל יש תאווה מאוד גדולה לאוכל, היא אוכלת עם הידיים ובתשוקה גדולה ובהתאם גם אוהבת אלכוהול, היא והחברות שלה יכולות לבזבז שעות על סבבי ברים בתל-אביב".
4 צפייה בגלריה
yk13925766
yk13925766
אוהבות ללכת יחד לפסטיבלים ולמסיבות. כרמל וציון במידברן
מורן הררי, חברתה של כרמל, מסבירה על המטרה מאחורי המיזם: "חשבנו על איך להעלות את המודעות, אבל גם לחגוג עם משהו שהיא אוהבת וקצת שמח לצד זה שמאוד עצוב. זאת עוד דרך להפיץ את האור שלה במקומות שגם אנחנו נוכל להתחבר אליה לצד אנשים אחרים. אנחנו עושים הרבה יוגה לדוגמה בכיכר החטופים, ברחבי הארץ או ברחבי העולם, וזה עוד צד לדמות הצבעונית והמהממת שהיא - אישה שאוהבת לחיות את החיים. בחרנו ביום ההולדת שלה להפיץ את האור שלה בעוד דרך, ועם התפוצה של הקוקטייל נפיץ מי היא.
"אני חושבת שכשהיא תחזור היא תהיה מבסוטית לשמוע שזה מה שבחרנו לעשות, היא תתרגש מזה שכל כך הרבה מקומות בארץ וגם בעולם מצאו לנכון להקדיש ולעשות את זה עבורה, שהיא מצליחה לגעת בכל כך הרבה לבבות של אנשים. התפוצה של זה מרגשת".
הררי מספרת שכרמל חסרה לה ולחברות שלה בכל רגע ורגע: "אני מתגעגעת אליה כל הזמן, לצחוק שלה ולשיחות איתה, לחיבוק שלה, ליכולת שלה לזקק דברים ולשקף אותם איך שהם. לסקרנות שלה ולסיפורים המדהימים שלה על הודו ועל אנשים שהיא פוגשת".
4 צפייה בגלריה
yk13925764
yk13925764
להפיץ את האור של כרמל. החברות אורלי אבן־דר ואביה אמיתי
(צילום: ליאור שרון)
אורלי אבן-דר, חברת נוספת של כרמל, הכירה אותה מהעולם של חיי הלילה התל-אביביים: "היינו יוצאות המון למסיבות ולבלות, אבל גם היו לנו המון פעמים שהיינו נהנות לשבת ולשתות כוס יין בבית. כרמל היא אישה שאוהבת לשתות וליהנות מכל מה שיש לחיים להציע - מיוגה, דרך ריקוד, ועד למסיבות. היא אישה טובת לב כל כך, אני זוכרת שבהתחלה כשהיא רק נחטפה אמרתי לעצמי שאני מקווה שהיא לא לבד כי הנתינה שלה תיתן לה כוח. כשיצאו העדויות מהחטופים שחזרו שאמרו עד כמה היא עוזרת לאנשים, איך נתמכו בה, הבנתי כמה זה בדיוק היא".
וכעת, כרמל מציינת את יום הולדתה ה-40 כשהיא בשבי חמאס כבר שבעה חודשים. "אם כרמל הייתה פה וגם אמא שלה, כנרת ז"ל, הן היו חוגגת לה בתאריך העברי - י"ד באייר, יום רביעי הבא. עם החברות היא הייתה יוצאת או שהן היו יושבות על ספה באחד הבתים ופשוט מתפננות".
בין הברים והמסעדות שיגישו את הקוקטייל לכרמל: בושוויק, ברנקה, האחים, מרלן, אוסילבן (אסף), ג׳וז ודניאל, עמק בראסרי, אה לה רמפה, לנדוור, כביש 90, ג׳ויה, הטראק של איתיאלה, אל וסינו, Riaa, סיגנצ׳ר, Reception ,Dining room, ברשל, אודיופיל, מוזמביק, בבל, ספוטניק, לה מעלה, וודו, פוזיטנו, ספוטניק, בר מימון, הולי, דרמה בר, Mi Va, ביצ׳יקלטה, אוזן בר, קפה האוזן השלישית, הוטל מונטיפיורי, ממבו מילאנו, רוזה, פאב מאיר, 2C ועוד.
פורסם לראשונה: 00:00, 16.05.24