"'שוקולד קפה', בית הקפה שבמתחם 'נווה אשכול' בעוטף עזה, היה מפעל חייהם של דביר ז"ל ורעות, אשתו לשעבר. המקום הזה הפך לסמל של ממש". כעת, בלי דביר, המקום חוזר לפעול.
הפתיחה המחודשת של בית הקפה
(צילום: הרצל יוסף)
"אין על הקפה שלך" אומרים הלקוחות לאורי שטיינר, הבעלים של בית הקפה. כבר משעות הבוקר המוקדמות החלו לזרום לקוחות למקום, שנפתח אתמול (שני) לראשונה מאז מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר. "התגעגעתי להכין קפה לאנשים, לפגוש אותם. לא פגשתי אותם כל כך הרבה חודשים. זה מרגש לראות אותם" מספר שטיינר.
3 צפייה בגלריה
yk13940535
yk13940535
"התגעגעתי לאנשים". אורי שטיינר
(צילום: הרצל יוסף)
דביר קרפ ז"ל שהקים את בית הקפה, נרצח בביתו שבקיבוץ רעים בשבת ההיא, יחד עם בת זוגו, סתיו קמחי ז"ל, לעיני שני ילדיו הקטנים. הילדים יצרו קשר עם אמם, רעות קרפ, ודיווחו לה על מה שקורה בבית, לבסוף חולצו.
3 צפייה בגלריה
yk13940805
yk13940805
מפעל חייו. דביר קרפ ז"ל
(מתוך אלבום פרטי)
אורי משחזר גם את אותה השבת: "דביר וסתיו היו בממ"ד מהבוקר ובשמונה וקצת הגיעו אליהם המחבלים. לדביר היה גרזן קטן שהוא שמר בבית וסתיו הייתה עם סכין. כשהם שמעו את המחבלים בבית, דביר פתח את הדלת והסתער עליהם. הוא וסתיו נורו ונהרגו. כל זה קרה מחוץ לממ"ד, בזמן ששני הילדים הקטנים בפנים מכוסים בשמיכה. המחבלים הגיעו אל הילדים, כיסו אותם חזרה בשמיכה והלכו".
3 צפייה בגלריה
yk13940536
yk13940536
(צילום: הרצל יוסף)
כאמור, השמועה על הפתיחה המחודשת עשתה לה כנפיים ואנשים רבים הגיעו למקום: "יש הרבה תחושות שמלווים אותי ביום הזה. הרבה התרגשות ובעיקר לחץ עבודה", משתף שטיינר. "בשבוע האחרון ממש הפכתי את המקום. הייתי פה יום–יום, הכנתי הכול, ניקיתי. היה טירוף מוחלט. בינתיים התפריט לא מלא, אבל נגיע לזה. המסר העיקרי שלי היום הוא מסר של תקומה. ממשיכים הלאה".
פורסם לראשונה: 00:00, 28.05.24