מאז שפונו 42 היישובים הסמוכים לגבול לבנון, המסעדה הפופולרית של איתי וגל חסון במושב בצת שבגליל המערבי, "300 גרם", הייתה סגורה. עכשיו, במיקום חדש, במושב בוסתן הגליל הסמוך לעכו, מקווים בני הזוג להתחלה חדשה.
"ב-8 באוקטובר כולנו בצפון פחדנו שעוד רגע כוח רדואן של חיזבאללה מצטרף לחמאס", מספר איתי, "אחרי כמה ימים פיקוד העורף והממשלה הורו על פינוי המושב, ומאז המסעדה שהקמנו לפני 12 שנים עמדה ריקה, והיינו בלי עבודה. אני לא רגיל לחוסר המעש הזה. בהתחלה היה כיף, אבל אחר כך הייתי יושב במרפסת הבית שלנו, צופה בפועלי בניין שעבדו באזור ומקנא בזה שיש להם סיבה לקום בבוקר".
3 צפייה בגלריה
yk14019715
yk14019715
איתי חסון והסטייק
(צילום: אפי שריר)
לפני כמה שבועות הם החליטו לפתוח במקום החדש, ומקווים שהקווים המנחים של המסעדה הכשרה שלהם ימשכו את הלקוחות גם פה: בשרים טובים, מנות מיוחדות, מחירים שווים לכל כיס – מ-25 שקלים למנת פתיחה ועד 199 שקלים לארוחה מלאה לזוג – בדיוק כמו בעבר. "במיוחד בתקופה הזאת, כשהמצב הכלכלי קשה, אנחנו רוצים לאפשר לתושבים באזור לחוות זמנים של כיף והנאה", הוא מסביר.
3 צפייה בגלריה
מסעדת 300 גרם
מסעדת 300 גרם
מנה במסעדה
(צילום: אפי שריר)
גם השף מתן חדד והאחים יותם ואביה עמר יוצאים לדרך חדשה. שלושת השותפים הצעירים הקימו לפני המלחמה את "ביסטרו לוריא" במבנה בן 120 שנה בצפת העתיקה. "רצינו שזו תהיה מסעדה שתיתן מענה גבוה יותר מאשר השווארמיות והשניצליות בעיר", מספר יותם עמר, "אבל רגע לפני הפתיחה הרשמית, הגיע 7 באוקטובר והכול נעצר". אלא שאת תשלומי השכירות, הארנונה והמסים הם היו חייבים להמשיך לשלם. אחרי שהוציאו כספים מחסכונותיהם ולקחו הלוואות, לפני חודש הם החליטו לקפוץ למים ולפתוח את המסעדה, למרות שתנועת התיירים בעיר עדיין מאוד דלילה. "לא הייתה לנו ברירה", מסביר חדד, "זה היה או לקרוס או לפתוח".
3 צפייה בגלריה
yk14019718
yk14019718
השותפים של "ביסטרו לוריא". בשר מיושן איכותי ויין מיקבי האזור
( צילום: אפי שריר)
התפריט מבוסס על נתחי בשר מהגולן שמיושנים במקום ועל יין מכל יקבי האזור. "אנחנו מאמינים שיש פוטנציאל גבוה לעיר הזאת ולמסעדה שלנו, אבל לא דימיינו שזה המצב שבו נמצא את עצמנו עם פתיחתה", מספר אביה, "ביום מוצלח נכנסים אלינו בין 20-10 סועדים. כולם נהנים, אז אנחנו מקווים שהשמועה על המקום תתפשט ויבואו אנשים נוספים".
יותם מסביר כי "אין שום פיצוי מהמדינה בגלל שזה עסק חדש. אנחנו צריכים להוציא כסף מהכיס כדי להשאיר את המסעדה פתוחה, אבל מקבלים חיבוק חם והערכה מהקהל המקומי. זה עדיף על האפשרות שהמקום יהיה סגור ונמשיך לשלם שכירות וארנונה. גם כשאין אופק, חייבים לגייס תקווה שהתיירים יחזרו לכאן, ועוד נגשים את החלום שלנו, ובגדול".
פורסם לראשונה: 00:00, 30.07.24