צפו: כך מכינים מאפה פיצה
(צילום: נדב אבס, משי בן עמי)
רוצים להפתיע את בני המשפחה עם מאפה פיצה לארוחת צהריים? לשפית נופר זוהר יש מתכון מושלם וקל, שבו בין השכבות היא טומנת כל מה שאוהבים לשים על הפיצה - אפשר פטריות, אפשר חצילים ואפשר גם תירס - הכל כיד הדמיון.
אם אתם מאלה שחוששים לעבוד עם בצק פילו, השפית נופר מסבירה שאתם יכולים לקנות חבילה של עלים קפואים בסופר, ולהפשיר אותם לילה קודם. אז נכון שהבצק עדין ורגיש ומתייבש מהר במגע עם האוויר, אבל אם תקפידו לכסות את העלים במגבת בזמן העבדה - תקבלו מאפה מושלם, קריספי וטעים, שמבוגרים וילדים כאחד ישמחו לנגוס בו ולשמוע איך הוא מתפצח בפה.
2 צפייה בגלריה
מאפה פיצה מבצק פילו
מאפה פיצה מבצק פילו
(צילום: נדב אבס)
2 צפייה בגלריה
מאפה פיצה מבצק פילו
מאפה פיצה מבצק פילו
מאפה פיצה מבצק פילו
(צילום: נדב אבס)

מאפה פיצה

המצרכים:
1 חבילת דפי פילו מופשר
1 פחית עגבניות מוטי איטלקי איכותי
או 2 כוסות עגבניות טריות מגוררות
חופן עלי בזיליקום
1 כוס זיתי קלמנטה, מגולענים
1 כוס גבינה מוצרלה מגוררת
1/2 קוביית גבינת פטה
מעט מלח ים אטלנטי
מעט פלפל שחור גרוס
1/4 כוס שמן זית להברשת העלים (אפשר להשתמש בספריי שמן במקום)
1 חציל, פרוס דק צלוי בתנור
כלים -
תבנית מלבנית בגודל הדפים או תבנית עגולה
מברשת סיליקון
אופן ההכנה:
  1. מפשירים חבילת דפי פילו לילה במקרר. פותחים את הדפים על משטח ישר, ומכסים במגבת שהעלים לא יתייבשו.
  2. לרוטב - שמים בסיר 1 כף שמן זית, שום כתוש, פחית עגבניות, חופן עלי בזיליקום ומלח ופלפל לפי הטעם. מביאים לרתיחה את הרוטב מבשלים על להבה נמוכה כעשר דקות. מצננים את הרוטב.
  3. לוקחים שני דפי פילו ומברישים אותם בשמן זית. מניחים על תבנית מלבנית נייר אפיה ומעליה שני דפי פילו - זאת שכבת הדפים הראשונה. מורחים על הדפים מעט רוטב ומוודאים שהרוטב מגיע לכל הדף. בוזקים מלח ופלפל, מוסיפים זיתים, וממשיכים הלאה עם עוד שכבה של שני עלי פילו מוברשים בשמן זית ועליהם רוטב, עלי בזיליקום ומוצרלה מגוררת. מעליהם מניחים עוד שני דפים וחוזרים על הפעולה כל פעם עם מלית שונה בכל קומה. יש להקפיד לשים רוטב בין כל הקומות ולפזר מלח ופלפל. אתם יכולים לשחק עם התוספות בשכבות הבאות - חצילים, גבינת פטה, גבינת מוצרלה, זיתים או כל מה שאתם אוהבים. חשוב לא לשים הרבה מלית כדי לא להכביד על משקל המאפה.
  4. השכבה האחרונה - בשכבה אחת לפני האחרונה מורחים רוטב, בזיליקום וגבינה, ומעליה מניחים שני עלים אחרונים, מוברשים בשמן זית עם קורט מלח גס מעליהם ללא תוספות - הם משמשים כמעין "מכסה" למאפה.
  5. מחממים תנור מראש לטמפרטורה של 220 מעלות - חום עליון ותחתון. אופים בין 18-25 דקות, עד שהמאפה קריספי וזהוב.