צפו: הפיצה של ירון שלו

הפיצה של ירון שלו

המצרכים (ל-5 פיצות אישיות):
לבצק - 1/2 2 כוסות (250 גר') קמח מרגריטה של פיווטי (להשיג במעדניות) 1/2 2 כוסות (250 גר') קמח לבן 2 כפות (30 גר') קמח דורום 1/2 כף (5 גר') שמרים יבשים 1/2 3 כפיות (15 גר') מלח 1/2 1 כפות (20 גר') סוכר 1/4 1 כוסות (260 גר') מים קרים 1/4 כוס (50 גר') שמן זית
לרוטב - 1 ק"ג עגבניות בשלות, חתוכות לרבעים 4 שיני שום ללא העוקץ הירוק, קצוצות גס 2 חופנים של בזיליקום 1 פלפל חריף, קצוץ 1/3 כוס שמן זית 1 כף סוכר פלפל שחור גרוס ומלח
תוספות (לפיצה אחת) - 1 כדור מוצרלה טרי סחוט מנוזלים, או מוצרלה מגוררת 40 גר' פרמזן מגוררת זר עלי רוקט מופרדים לעלים
4 צפייה בגלריה
(צילום: אביגיל עוזי)
אופן ההכנה:
  1. מכינים את הרוטב - חוצים את העגבניות לרוחבן, ומכניסים לסיר עמוק ורחב. מוסיפים לסיר את שאר מרכיבי הרוטב, מכסים ומבשלים על אש נמוכה תוך כדי ערבוב כחצי שעה. מכבים את האש ומצננים מעט. מוציאים מהסיר את הבזיליקום, טועמים ומתקנים תיבול.
  2. טוחנים את העגבניות עד שמתקבל רוטב חלק. בלנדר או בלנדר סטיק יעשו את העבודה.
  3. מכינים את הבצק - מניחים בקערת המיקסר עם וו לישה את כל חומרי הבצק, מלבד שמן הזית, ולשים במשך 12־10 דקות עד שהבצק נעשה אלסטי ורך. מוסיפים את השמן, וממשיכים ללוש עד שכל השמן נבלע לתוך הבצק. מעבירים את הבצק לכלי מכוסה, ומתפיחים במשך 45־30 דקות במקום חמים, עד שהבצק כמעט מכפיל את נפחו.
  4. מחלקים את הבצק לחמישה כדורים, ומכסים אותם במגבת להתפחה מהירה נוספת. כשהכדורים הכפילו את נפחם, מרדדים את הבצק על משטח מקומח לעובי דק מאוד ומעבירים לתבנית, או לאבן אפייה.
  5. מרכיבים את הפיצה ואופים - מורחים על הבצק המרודד את רוטב העגבניות, ומפזרים על הפיצה את המוצרלה והפרמזן וכמובן כל תוספת שבא לכם, אבל במידה, כדי שהפיצה תאפה ולא תצא נוזלית. אופים בתנור שחומם מראש לחום גבוה של 270 מעלות במשך 8־5 דקות, תלוי בתנור.
  6. מוציאים את הפיצה מהתנור, מצננים מעט ומפזרים את עלי הרוקט. מברישים את שולי הפיצה בשמן זית. עכשיו נראה אתכם מתאפקים ולא חוטפים כווייה בלשון.

פיצה של השף גיא גמזו

המצרכים:
לבצק בסיסי - 750 גר' קמח 00 400 מ"ל מים 7 גר' שמרים יבשים 15 גר' מלח 20 גר' סוכר 10 מ"ל שמן זית
לטופינג - 1 כוס מחית עגבניות 8 עגבניות מגי, חצויות 1 ראש שום, מפורק לשיניים 1 כוס שמן זית צרור טימין חופן עלי בזיליקום חופן מוצרלה, מגוררת קורט מלח קורט סוכר
4 צפייה בגלריה
גיא גמזו פיצה
גיא גמזו פיצה
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. לשים את כל החומרים מלבד המלח בתוך קערה או בעזרת מיקסר עם וו גיטרה, עד לקבלת מסה אחידה.
  2. מוסיפים את המלח, וממשיכים ללוש עד שהוא נטמע לחלוטין בבצק והעיסה הומוגנית.
  3. עוטפים את הקערה בניילון נצמד, נותנים לה לנוח כחצי שעה ומכניסים למקרר ללילה שלם.
  4. למחרת, מוציאים את העיסה ומחלקים אותה לכדורים במשקל 130 גרם כל כדור.
  5. מסדרים את הכדורים על משטח מקומח קלות, ומעבירים להתפחה - במקרר למשך לילה אם מדובר בפיצה שתאכלו למחרת או על השיש במשך שעה אם אתם אוכלים אותה באותו היום.
  6. אחרי ההתפחה פותחים כל כדור למשטח בצק חלק.
  7. מכינים את הטופינג - מזלפים מעל העגבניות החצויות מעט שמן זית, מלח וסוכר. אופים בתנור בחום נמוך למשך שעה עד לקבלת עגבניות חצי אפויות.
  8. מבשלים את שיני השום במחבת עם שמן זית וטימין בחום נמוך מאוד, עד לקבלת שום קונפי. מורחים את הפסטה בעדינות על משטח הבצק, מפזרים מעל את המוצרלה, כמה עגבניות, את הקונפי שום וכמה עלי בזיליקום.
  9. מעבירים לתנור שחומם מראש לחום בינוני (220 מעלות), ואופים 10-7 דקות (תלוי בתנור שלכם). מוציאים וזוללים כל עוד הפיצה חמה.

פיצה עם תרד ופטריות של ארז קומרובסקי

המצרכים:
לבצק - 1 ק"ג קמח פיצה 1/3 כפית שמרים יבשים 650-500 גר' מים קרים 1/4 1 כף מלח 6-5 כפות שמן זית
על הפיצה - חופן פטריות פורטבלו קטנות או פטריות שמפניון או גם וגם, פורוסת וללא רגלים חופן תרד מעורבב עם מספר שיני שום כתושות מעט שמן זית מלח, פלפל לבן חופן נדיב של גבינת פקורינו, או פרמזן או תערובת של שתי הגבינות
4 צפייה בגלריה
(צילום: אביהו שפירא)
אופן ההכנה:
  1. מכינים את הבצק - לשים את הקמח עם השמרים והמים במשך 8 דקות עד שכל החומרים מתאחדים ומתקבל בצק. מוסיפים את המלח וממשיכים ללוש במשך 5 דקות נוספות. יוצקים פנימה שמן זית, וממשיכים ללוש במשך 3 דקות נוספות. מעבירים לקערה משומנת מכוסה בניילון כשעה.
  2. מחלקים ל-6 כדורים. מניחים בתבנית מקומחת (עם או בלי נייר אפייה). מכסים בניילון נצמד, ומעבירים למקרר למשך לילה (אם אפשר - עדיף להשאיר את הבצק בקירור עד 24 שעות). מוציאים מהמקרר לפחות שעתיים לפני האפייה.
  3. אופים את הפיצה - מחממים תנור עם אבן אפייה/תבנית רגילה ל-250 מעלות. מפזרים מעט קמח דורום על משטח העבודה, ופותחים מעל את הבצק בעדינות. מסדרים מעל את הפטריות, את תערובת התרד והשום, מעט מלח ופלפל לבן. מזלפים מעל מעט שמן זית ומגרדים את גבינת הפקורינו.
  4. אופים במשך 10 דקות , או עד שהפיצה מזהיבה יפה והופכת לקריספית.