יש אנשים שמאוהבים בקרמל וזוללים אותו בכל צורה, אבל הם חוששים לנסות להכין אותו לבד בבית. האמת היא שלהכין קרמל זה לא מסובך, ויש הרבה שיטות קלות לעשות זאת: שיטה אחת היא לשים בסיר סוכר וקצת מים בלי לערבב, לבשל עד שמתקבל צבע ענברי ואז להוסיף שמנת מתוקה וחמאה.
7 צפייה בגלריה
דונאטס עם קרמל שרון ברקוביץ
דונאטס עם קרמל שרון ברקוביץ
דונאטס עם קרמל של האופה שרון ברקוביץ
(צילום: BERKO MADE)
שיטה נוספת מתחילה בהמסת חמאה תוך כדי ערבוב, עד שמתקבלת חמאה חומה ואליה מוסיפים את השמנת והסוכר. בין אם מכינים קרמל לפי אחת השיטות האלה ובים אם גיליתם שיטה אחרת - אין סיבה שלא יצליח גם לכם. קיבצנו שלושה מתכונים נפלאים ומתוקים במיוחד עם קרמל, שימתיק לכם את היום.
מתכונים נוספים שיכולים לעניין אתכם:

מיני דונאטס בציפוי קרמל

כמו שהומר סימפסון נוהג לומר - "המממ... דונאטס!" - כאן הדונאטס מגיעים בגרסה קלה להכנה במכשיר חשמלי ייעודי, אבל אל דאגה - גם אם אין לכם מכשיר כזה תוכלו להכין אותם בתבנית בצורת דונאטס בתנור. זו יכולה להיות פעילות נהדרת עם הילדים ביום חורפי, ותוכלו גם לגלות יצירתיות ולקשט מלמעלה עם כל מה שאוהבים: סוכריות, נוצצים, חטיפי שוקולד ועוד.
המצרכים (לכ-20 דונאטס קטנים): 2 ביצים L 1 שקית סוכר וניל 1/2 כוס סוכר קורט מלח 1/2 כפית סודה לשתייה 2 כפות שמן 1/2 כוס חלב 1 ורבע כוס קמח תופח מנופה
לרוטב הקרמל - 1 כוס סוכר 1/3 כוס מים 3/4 כוס שמנת מתוקה 2 כפות חמאה
7 צפייה בגלריה
דונאטס עם קרמל שרון ברקוביץ
דונאטס עם קרמל שרון ברקוביץ
(צילום: BERKO MADE)
אופן ההכנה:
  1. מכינים את הדונאטס - מחממים תנור ל-180 מעלות. בקערה גדולה שוברים את הביצים ומוסיפים את הסוכר, סוכר וניל, מלח, חלב ושמן ומערבבים היטב.
  2. מוסיפים את הסודה לשתייה ומנפים פנימה את הקמח. מערבבים היטב עם מטרפה עד שאין בתערובת גושים.
  3. משמנים את המולטיקייק (או התבנית) ומוזגים את הבלילה אל התבנית. אופים במשך 3-4 דקות, עד שהדונאטס יציבים. מוציאים בעזרת כפית ומניחים במגש להתקרר.
  4. מכינים את הקרמל - בסיר קטן מניחים כוס סוכר ושופכים מעליה 1/3 כוס מים, ומזיזים מעט את הסיר כך שכל הסוכר יירטב מהמים. מבשלים על להבה בינונית. שימו לב לא לערבב ולהשגיח על הסיר כי זה קורה מהר.
  5. לאחר כמה דקות צבע הסוכר הופך לצהבהב ענברי - בשלב הזה מכבים את הלהבה ומוסיפים את השמנת המתוקה באיטיות תוך כדי ערבוב באמצעות מטרפה.
  6. ממשיכים לערבב עד שהשמנת נטמעת בסוכר. מוסיפים את החמאה וממשיכים לערבב. אפשר לתת לסוכר יותר זמן להתבשל, אם אתם מעדיפים קרמל כהה.
  7. נותנים לרוטב להתקרר מעט אבל לא יותר מדי, כדי שנוכל לטבול בו את הדונאטס. אם הרוטב הספיק להתקשות, אפשר להדליק את האש שוב לכמה דקות עד שהוא מתרכך שוב.
  8. טובלים כל דונאטס ברוטב, כדאי לטבול את הצד הפחות שזוף כי ככה רואים יותר טוב את הציפוי.
  9. מקשטים - טובלים בסוכריות, מעטרים בעדשים, חטיפי שוקולד קטנטנים או מזלפים מעט שוקולד שהומס במעט שמנת מתוקה.
7 צפייה בגלריה
דונאטס עם קרמל שרון ברקוביץ
דונאטס עם קרמל שרון ברקוביץ
(צילום: BERKO MADE)

עוגת גבינה, לוטוס וקרמל

עוגת גבינה אפוייה בתוספת עוגיות לוטוס וקרמל מתוק, מענגת ועשירה בטעמים, שפשוט אי אפשר להפסיק "ליישר".
המצרכים (לתבנית מלבנית בגודל 25/35 ס"מ):
לבסיס - 150 גר' עוגיות לוטוס 80 גר' חמאה מומסת
לשכבת הגבינה - 2 ביצים בגודל L 250 גר' גבינת שמנת 2 גביעים שמנת חמוצה (200 גר' כל אחד) 1 כוס סוכר כפית מחית וניל או תמצית וניל 1 כף קורנפלור 80 גר' עוגיות לוטוס, מפוררות גס
לקרמל - 3 כפות חמאה (45 גר') 1/4 כוס שמנת מתוקה (60 מ"ל) 1/2 כוס סוכר (100 גר')
לעיטור - 35 גר' שוקולד לבן 3 כפות שמן
7 צפייה בגלריה
עוגת גבינה לוטוס קרמל שרון ברקוביץ
עוגת גבינה לוטוס קרמל שרון ברקוביץ
(צילום: BERKO MADE)
אופן ההכנה:
  1. מחממים תנור ל-180 מעלות.
  2. מכינים את הבסיס: טוחנים את עוגיות הלוטוס (150 גר') לפירורים קטנים. מוסיפים את החמאה המומסת ומערבבים היטב. משטחים בתבנית אפייה ואופים במשך כ-15 דקות, עד שהפירורים מזהיבים מעט. מצננים.
  3. מכינים את שכבת הגבינה: בקערה גדולה מניחים את הביצים, גבינת שמנת, שמנת חמוצה, סוכר ווניל ומערבבים היטב. מוסיפים את הקורנפלור ומערבבים.
  4. טוחנים 80 גר' עוגיות לוטוס בצורה גסה - אפשר להכניס לשקית ולדפוק מעט עם פטיש או מערוך, או להכניס למעבד מזון ל-2-3 פולסים קצרים.
  5. מוסיפים את פירורי הלוטוס לתערובת הגבינות ומערבבים קלות.
  6. יוצקים את תערובת הגבינות לתבנית האפייה מעל שכבת העוגיות שהתקררה מעט.
  7. מנמיכים את התנור ל-150 מעלות ואופים במשך כ-45 דקות, עד שהעוגה יציבה לגמרי ומעט זהובה. מכבים את התנור ומשאירים את העוגה להתקרר בתוכו למשך לפחות שעה.
  8. מכינים את הקרמל: בסיר קטן מניחים את החמאה וממיסים על אש בינונית תוך ערבוב מדי פעם.
  9. לאחר כ-3-4 דקות, החמאה תהפוך למעט חומה (תשגיחו כי זה קורה מהר מאוד). כשהחמאה משנה את צבעה לחום בהיר, מוסיפים את השמנת המתוקה תוך כדי ערבוב מתמיד.
  10. מבשלים דקה עד לרתיחה ואז מוסיפים את הסוכר. ממשיכים לבשל עוד 2-3 דקות עד שהקרמל מסמיך מעט. מצננים מעט ואז יוצקים את הקרמל מעל העוגה שיצאה מהתנור (העוגה יכולה להיות עדיין מעט חמה אבל לא יותר מדי). משטחים את הקרמל על העוגה בעזרת לקקן.
  11. לקישוט: בקערה קטנה ממיסים במיקרוגל יחד שוקולד לבן ושמן, ומערבבים היטב. בעזרת מזלג מטפטפים את השוקולד על העוגה. מכניסים למקרר למשך לילה או 6 שעות, ומתענגים.

חיתוכיות קרמל ושוקולד

ממתק ממזרי שאי אפשר להפסיק לזלול: שכבה ראשונה מביסקוויטים, מעליה קרמל רך ומעליו גנאש שוקולד. לחיי החיים היפים והמתוקים.
המצרכים (לתבנית מלבנית בגודל 35/25):
לתחתית: 250 גר' ביסקוויטים "פתי בר" (או כל מותג אחר שתרצו) 120 גר' חמאה מומסת
7 צפייה בגלריה
חיתוכיות קרמל ושוקלד
חיתוכיות קרמל ושוקלד
(צילום: BERKO NADE)
לקרמל - 2 ו-1/4 כוסות סוכר 180 מ"ל מים 180 מ"ל שמנת מתוקה 1 כפית תמצית וניל
לגנאש שוקולד - 200 גר' שוקולד מריר 130 מ"ל שמנת מתוקה
7 צפייה בגלריה
חיתוכיות קרמל ושוקולד של שרון ברקוביץ
חיתוכיות קרמל ושוקולד של שרון ברקוביץ
(צילום: BERKO MADE)
אופן ההכנה:
  1. מכינים את התחתית - טוחנים את הביסקוויטים במעבד מזון או מרסקים היטב באמצעות פטיש. מוסיפים את החמאה המומסת ומערבבים היטב. מעבירים לתבנית עם נייר אפייה ומשטחים עם גב של כף למשטח אחיד. מכניסים לפריזר לחצי שעה לפחות.
  2. מכינים את הקרמל - בסיר בינוני מניחים את הסוכר והמים, לא מערבבים, ומבשלים על אש גבוהה כ-10 דקות עד שמתקבל צבע ענברי. הסוד לקרמל מוצלח הוא לאל התפתות לערבב בכלל.
  3. כשהסוכר מקבל צבע ענברי מכבים ומסירים מהאש. מוסיפים תמצית וניל ואת השמנת המתוקה בזהירות. טורפים מיד היטב עם מטרפה עד שנוצר קרמל. שופכים את הקרמל בעודו חם על תחתית הביסקוויטים שהכנו. מצננים כמה דקות ומחזירים לפריזר לעוד כ-30 דקות.
  4. מכינים את הגנאש שוקולד - במיקרוגל ממיסים יחד את השוקולד והשמנת, ומערבבים היטב עד שמתקבל קרם מבריק וחלק.
  5. שופכים את הקרם מעל שכבת הקרמל ומשטחים בעזרת לקקן. מחזירים לפריזר לעוד כשעה נוספת.
  6. כעבור שעה מוציאים את התבנית וחותכים ריבועים בגודל שרוצים.
7 צפייה בגלריה
חיתוכיות קרמל ושוקולד של שרון ברקוביץ
חיתוכיות קרמל ושוקולד של שרון ברקוביץ
(צילום: BERKO MADE)