צפו: השף ירון קסטנבוים מכין פסטה
(צילום: אורי דוידוביץ, שחר גולדשטיין, שמוליק דודפור)
היום אני אכין מנת פסטה ממולאת שמתאימה גם לילדים. אני משתמש בפסטה ממולאת בסלק אבל אפשר גם להשתמש בפסטה ממולאת בחצילים או בפסטה ממולאת בתרד וריקוטה - כל זה יעבוד עם הרוטב שהכנתי.
כשאני מכין אוכל לילדים בתקופת הסגר, אני חושב על מתכונים קצרים, כאלה שזמן ההכנה שלהם לא יימשך יותר מעשר דקות.
2 צפייה בגלריה
פסטה ממולאת ברוטב חמאה ותרד - ירון קסטנבוים
פסטה ממולאת ברוטב חמאה ותרד - ירון קסטנבוים
(צילום: ירון קסטנבוים)
2 צפייה בגלריה
ירון קסטנבוים
ירון קסטנבוים
ירון קסטנבוים
(צילום: ירון ברנר)
בימים אלה יש תרד טרי ויפה בשוק, השתמשו בו. בשביל הרוטב הזה אל תחסכו גם בחמאה, ומי שלא אוהב מרווה יכול להמיר את המרווה באורגנו או בזעתר. ומילה אחת על חריף לילדים לפני שמתחילים לבשל: יש ילדים שהתרגלו לאכול חריף, כמו הילדים שלי, אבל מי שהילדים שלו לא אוהבים חריף - שיוותר על הפלפל הירוק. צאו לדרך, בתיאבון.
ביניים
המצרכים:
1 חבילת פסטה טרייה (500 גר') קפלצ'ו סלק (או טורטליני במילוי תרד וריקוטה או רביולי תרד) 250 גר' גבינה לבנה סמיכה וחמצמצה 1 חבילה תרד טורקי, שטוף, מיובש ומופרד לעלים (עלה עם חצי גבעול) 30 גר' חמאה 4 כפות שמן זית 10 עלי מרווה או זעתר טריים 1 שן שום, פרוסה דק שפיץ פלפל ירוק, קצוץ דק 2 עגבניות אדומות ובשלות, חצויות מעט בלסמי מרוכז (מצומצם) מלח גס ופלפל שחור גרוס 1/2 כוס גבינת פרמזן מגוררת
אופן ההכנה:
  1. ממרתיחים סיר גדול עם מים ושלוק שמן זית.
  2. מחממים מחבת רחבה לחום בינוני, שמים בה חמאה ושמן זית. מוסיפים עלי מרווה, שום ופלפל חריף.
  3. חולטים את שורשי התרד כדקה בסיר המים הרותחים, ומעבירים למחבת עם החמאה.
  4. שמים את הקפלצ'ו (או הרביולי או הטורטליני) במים הרותחים ומבשלים כשלוש דקות, עד שהם צפים על פני המים. בינתיים מגבירים את להבת המחבת ומוסיפים את עלי התרד.
  5. כשהפסטה מוכנה, מעבירים אותה למחבת ומוסיפים שתי כפות מנוזל הבישול (המים שבהם בושלה הפסטה), ומערבבים קלות עד שכל הרוטב עוטף את הפסטה. מתבלים במלח ופלפל שחור גרוס.
  6. "מורחים" במרכז קערת הגשה את הלבנה, בוזקים מעל מעט שמן זית. סוחטים את ארבעת חצאי העגבניות, מטפטפים מעט חומץ בלסמי מרוכז ומפזרים מעט עלי זעתר. מסדרים את הפסטה ועלי התרד במרכז ומגישים עם גבינת פרמזן מגוררת מעל.