כותרת ביניים
המצרכים:
1/2 חבילת פסטה (250 גר'), מבושלת ומסוננת חופן פטרוזיליה, קצוצה דק חופן שיני שום ירוק, פרוסות דק מלח ופלפל שחור גרוס מעט שמן זית
אופן ההכנה:
  1. מחממים את השמן במחבת גדולה ומוסיפים פנימה שום, פלפל שחור ומלח.
  2. מטגנים הכל תוך כדי ערבוב על להבה נמוכה במשך כ-3 דקות.
  3. מגבירים מעט את הלהבה, ומוסיפים את הפטרוזיליה וכשלוש כפות ממי הבישול של הפסטה.
  4. מוסיפים את הפסטה למחבת, מקפיצים הכול יחד ומגישים מיד.
כותרת ביניים
המרכיבים (ל-6-4 מנות):
1/2 ק"ג עגבניות שרי חצויות 1/3 כוס שמן זית 2 שיני שום, כתושות 1 חבילה ספגטי 1 ליטר מים רותחים 1 כף שטוחה מלח גס מעט פלפל שחור צרור רוקט (ארוגולה)
להגשה - חופן גבינת פרמזן, מגוררת
4 צפייה בגלריה
פסטה בסיר אחד
פסטה בסיר אחד
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. בסיר שטוח ורחב מסדרים את העגבניות, השמן, השום והספגטי. יוצקים את המים הרותחים לסיר, מוסיפים את המלח, מכסים ומביאים לרתיחה על להבה גבוהה.
  2. מסירים את המכסה, וממשיכים לבשל בסיר פתוח על להבה גבוהה ותוך כדי נענוע הספגטי בעזרת כף או מלקחיים, כחמש דקות. מוסיפים את הרוקט או התרד, וממשיכים לבשל כחמש דקות נוספות עד שהפסטה מוכנה והרוטב מסמיך.
  3. מעבירים לצלחות ומוסיפים גבינת פרמזן.
כותרת ביניים
המצרכים:
250 גר' פסטה, מבושלת לפי הוראות היצרן 5-4 קישואים או זוקיני קטנים ומוצקים מאוד, פרוסים דק 1 כפית גרידת לימון 3-2 כפות מיץ לימון סחוט טרי 1 שן שום, מגוררת 4 כפות שמן זית לטיגון הקישואים 1/4 כוס נוזלי בישול של הפסטה חופן עלי נענע, קצוצים
להגשה - חופן גבינת פרמזן, מגוררת
4 צפייה בגלריה
(צילום: צביקה טישלר)
אופן ההכנה:
  1. מכינים את הרוטב - במחבת רחבה (כזאת שתוכל להכיל את הרוטב ואת הפסטה) מחממים 4 כפות שמן זית. מוסיפים את פרוסות הקישואים בשכבה אחת, ומטגנים עד להזהבה משני הצדדים. מוציאים את הקישואים ומניחים בצד.
  2. מוסיפים למחבת שום וגרידת לימון ומטגנים קלות. מוסיפים מיץ לימון, ומערבבים. מחזירים את הקישואים למחבת, ומערבבים בעדינות.
  3. מוסיפים את נוזלי הבישול של הפסטה, ומערבבים. מוסיפים את הפסטה המבושלת, ומערבבים בעדינות עד לכיסוי אחיד. מכבים את הלהבה. מוסיפים עלי נענע, ומערבבים קלות.
  4. הגשה - מחלקים את הפסטה לצלחות הגשה, מגררים פרמזן ואוכלים מיד.
כותרת ביניים
המצרכים:
1/2 חבילה (250 גר') פסטה, מבושלת לפי הוראות היצרן 300 גר' עגבניות שרי חצויות חופן זיתים שחורים, מגולענים וקצוצים גס חופן עלי בזיליקום 1/4 כוס שמן זית 3 שיני שום, קצוצות מלח, פלפל שחור
4 צפייה בגלריה
פסטה עם זיתים ועגבניות שרי
פסטה עם זיתים ועגבניות שרי
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. מערבבים בקערה גדולה את כל המרכיבים למעט הפסטה.
  2. מוסיפים את הפסטה, מערבבים היטב ומגישים.
כותרת ביניים
המצרכים:
1 חבילה של פסטה, מבושלת לפי הוראות היצרן 250 מ"ל שמנת מתוקה לבישול (1 מיכל) 1 כף חמאה 2 שיני שום, קצוצות 1 סלסלת פטריות שמפיניון, חתוכות לרבעים 4 כפות יין לבן 4 כפות שמן זית חופן עלי בזיליקום טריים מלח, לפי הטעם פלפל לבן, לפי הטעם מעט אגוז מוסקט, מגורר
4 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. מטגנים שום עם חמאה במחבת, מוסיפים את הפטריות ומטגנים מעט. מוסיפים את היין הלבן והשמנת ומביאים לרתיחה, מוסיפים מלח, פלפל לבן ומעט אגוז מוסקט.
  2. מבשלים עד להסמכה ומוסיפים בזיליקום קצוץ. מוסיפים את הפסטה מערבבים ומעבירים לצלחת הגשה.