צפו: כך מכינים סופגניות מהירות
(צילום: ירון ברנר)
הצורה שלהן אולי לא מושלמת אבל הטעם שלהן כן: תמיד חלמתם להכין סופגניות בבית אבל נרתעתם בגלל כאב הראש מהשמרים והטיגון? זה המתכון שיעשה לכם את החג לקל ופשוט - סופגניות אשל הן הפתרון הכי מהיר והכי טעים בעולם - בלי התפחה, בלי שמרים ובלי בזבוז זמן מיותר.
רק לפני שמתחילים כמה דגשים חשובים לטיגון: שימו לב שהשמן לא יהיה חם מדי כי אז הסופגניות יישרפו מבחוץ ויישארו נוזליות מבפנים. חוץ מזה, בפעמים הראשונות הסופגניות יכולות לצאת לכם בכל מיני צורות מוזרות ולאו דווקא עגולות, אנחנו ממליצים לזרום כי בסופו של דבר הטעם הוא אותו טעם. למתוסכלים נגיד שמחג לחג היכולות שלכם ישתפרו והכל עניין של מיומנות.
אנחנו ממליצים להעביר את המסה של הסופגניות לטיגון בעזרת שתי כפות - כף אחת מרימה בצק מהקערה ובעזרת הכף השנייה אתם מחליקים אותו לשמן. ואולי עד חנוכה הבא כבר תהיו מיומנים מספיק בשביל לעשות צורה עגולה ויפה.

סופגניות אשל

המצרכים:
1 חבילה קמח תופח קטנה (350 גר') 2 ביצים 2 אשל קמצוץ מלח 2 כפיות סוכר וניל 2 כפות סוכר
לטיגון - 1/2 בקבוק שמן
לקישוט - ריבת תות רוטב שוקולד אבקת סוכר
אופן ההכנה:
  1. מחממים שמן בסיר קטן ועמוק. שימו לב - לא להלהיט את השמן יתר על המידה, אנחנו לא רוצים שהסופגניות יהיו חומות מבחוץ ולא עשויות מבפנים, לכן השמן צריך להיות חם מאוד, אבל לא לוהט.
  2. מערבבים בקערה בעזרת כף עץ את כל המצרכים היטב, עד לקבלת תערובת אחידה ללא גושים.
  3. ממלאים כף בבצק ובעזרת כף נוספת מחליקים את הבצק לתוך הסיר. אולי בהתחלה הסופגניות ייצאו לכם בצורות מפלצתיות, אבל אל דאגה, הטעם הוא אותו טעם.
  4. מטגנים את הבצק כשלוש דקות בשמן רותח. אם אתם חושבים שהסופגניות כבר מוכנות כדאי להוציא סופגניה אחת ולוודא שהיא מוכנה גם מבפנים ולא רק שחומה מבחוץ.
  5. ממלאים בשוקולד או בריבה, מפזרים אבקת סוכר מלמעלה, ומגישים.