שתף קטע נבחר

הדור הבא של ה-Lunch Box

לא עוד כריך משעמם או קופסא סתמית מלאה באורז עם תבשיל מעל. אנו חיים בעידן חדש של קופסאות אוכל שמציעות גישה מודרנית ויצירתית לארוחת בוקר בבית הספר או ארוחת צהריים במשרד. בריאות, השראה מרחבי העולם ורעיון פורץ דרך אחד, עומדים בבסיס התפיסה החדשה של ה-Lunch Box שמעולם לא היו טעימות ומעניינות יותר

בשיתוף זוגלובק

 

להודים יש קופסת אוכל עגולה מנירוסטה המורכבת מקערות קטנות שמתחברות כמו מגדל, זו מעל זו. בכל קומה יש מאכל אחר וכשיושבים לאכול פשוט מורידים את כל הקומות ומקבלים ארוחת קערות עם אורז, תבשיל דאל (עדשים), צ׳פטי שמחליף את הלחם ותבשיל ירקות עם רוטב. ליפנים יש את קופסאות הבנטו היצירתיות שמחולקות לתאים בהם מאכלים קרים המעוצבים בצורות שונות.

 

קופסאות אלה יכילו תמיד פחמימה, שתי מנות של פרי וירקות ומנת חלבונים אחת שיכולה להיות כריך אורז ואצה בצורת הלו-קיטי, טופו בצורת פרח, ירקות שנחתכו לצורת לב וקישוטים אכילים נוספים ליד.

לאנצ'בוקס למבוגרים. (צילום: מתוך אינסטגרם)
לאנצ'בוקס למבוגרים.(צילום: מתוך אינסטגרם)


לאנצ'בוקס למבוגרים - דוגמא לארוחה קרה (צילום: מתוך אינסטגרם)
לאנצ'בוקס למבוגרים - דוגמא לארוחה קרה(צילום: מתוך אינסטגרם)

 

ומה קורה אצלנו?

על פי התפיסה המקובלת, קופסת האוכל שאנו שולחים עם ילדינו לגנים ובתי הספר נועדה בראש ובראשונה לספק ארוחה בריאה ומזינה. אלא שלצרכנים הקטנים זה לא מספיק. כדי להפוך את האוכל המזין והבריא גם לאטרקטיבי, כל הורה נדרש להפעיל את היצירתיות ולקחת את הכריך, את הירק ואת הפרי למקום חדש, מקום שלא רק מזין אלא גם מרגש ומפתיע.

לנצ׳בוקס למבוגרים בסגנון בודבולס (צילום: מתוך אינסטגרם)
לנצ׳בוקס למבוגרים בסגנון בודבולס(צילום: מתוך אינסטגרם)

אם בקופסת האוכל של הילדים אנחנו משקיעים כי מתפקידנו לדאוג לתזונתם, עבור קופסת האוכל שלנו כבר לא נגייס דבר, אלא פשוט נשפוך לתוכה את השאריות של אתמול ואז בעבודה, נחפש את הנחמה בנשנושים של לפני ואחרי הקופסא. המצב לא חייב להיות כזה כי קופסאות האוכל, כן גם של המבוגרים, יכולות להיות בריאות מפתות ומעניינות.

לאנצ'בוקס למבוגרים - דוגמא לארוחה קרה (צילום: מתוך אינסטגרם)
לאנצ'בוקס למבוגרים - דוגמא לארוחה קרה(צילום: מתוך אינסטגרם)

הבשורות החדשות (והטובות)

קופסאות האוכל מהדור החדש שואפות השראה מה-buddha bowls - קערות בריאות שמכילות את כל המרכיבים הנחוצים לארוחה בריאה ומזינה. כמו בקערה, כך גם בקופסא, מסדרים אותם זה לצד זה בצורה המאפשרת לאכול אותם בנפרד או ביחד. דבר נוסף שגרם להתפתחות יצירתית בתחום היא ההבנה שקופסת האוכל לא חייבת להכיל מאכלים חמים כי אפשר לאכול ארוחה בריאה משביעה ומזינה גם אם היא מורכבת ממאכלים שאינם דורשים חימום.

לאנצ׳בוקס לילדים (צילום: מתוך אינסטגרם)
לאנצ׳בוקס לילדים(צילום: מתוך אינסטגרם)



התפתחות מעניינת נוספת בגזרת קופסאות האוכל קרתה הודות למגמה ההולכת וגדלה של הימנעות מגלוטן שהופכת את הכריך הפשוט והקל להכנה ללא רלוונטי. מצד אחד זה דורש קצת יותר יצירתיות, מצד שני, ברגע שמתרגלים לרעיון מגלים שהימנעות מלחם יוצרת קופסאות הרבה יותר מדליקות, כי זה לא מעלים את הסנדוויץ אלא פשוט מחליף את הלחם שלתוכו הוא נארז, במאכלים אחרים שלתוכם אפשר לארוז, לגלג או להדק את מרכיבי הסנדוויץ. כאלה הם למשל החסה, דפי האורז או נקניק/פסטרמה/גבינה צהובה שפרוסים לפרוסות דקות.

לאנצ׳בוקס למבוגרים - דוגמה לארוחה קרה (צילום: מתוך אינסטגרם)
לאנצ׳בוקס למבוגרים - דוגמה לארוחה קרה(צילום: מתוך אינסטגרם)

דבר נוסף שמעודד שינוי תפיסתי בהקשר למשמעותה של קופסת האוכל, הן הקופסאות עצמן. היום ניתן להשיג קופסאות במגוון גדלים שמחולקות לתאים נשלפים רבים שקל לנקות. הדבר מאפשר להפוך את הקופסא הבנאלית של מנה בשרית ופחמימה לארוחה שמורכבת מהרבה מרכיבים צבעוניים. ומעבר לכך, זה משנה את ההסתכלות על הארוחה בעבודה מארוחה שנועדה להזין לארוחה שהיא קודם כל חגיגה לעיניים.

 

קופסאות האוכל היצירתיות לילדים

אז מה יש בקופסאות האוכל היצירתית של הילדים? כריכים חתוכים לצורה של בעלי חיים, שיפודי קיסם קטנים עם ירקות, נקניקים או גבינות, ביצה חתוכה לשני חצאים, טורטיות מגולגלות עם גבינה וירק או עם מיונז ופסטרמה, פנקייקים, בורקסים קטנים, מיני פיצות שאפשר להכין בקלי קלות מפיתה עם קטשופ וגבינה צהובה על מחבת, קרקרים, פירות וירקות חתוכים לצורה מעניינת ואפילו מיני מאפינס.

לאנצ׳בוקס לילדים.  (צילום: מתוך אינסטגרם)
לאנצ׳בוקס לילדים. (צילום: מתוך אינסטגרם)

אפשר להפתיע את הילדים עם פירות יבשים או עם בייגלה ואם רוצים להוסיף לקופסא עוד ירקות, אפשר לחתוך אותם למקלות זיגזג שלא תופסים הרבה מקום אבל כיף להחזיק אותם ביד ולנשנש. אפילו חתיכה קטנה של קלח תירס או ראש קטן של ברוקולי, במידה ותחתכו אותם בצורה מעניינת ותניחו אותם יפה בקופסה, יתקבלו בברכה. הכי חשוב אל תשכחו לשים פתק קטן עם לב גדול שיזכיר לילדכם שאתם אוהבים אותם.

לאנצ׳בוקס לילדים (צילום: מתוך אינסטגרם)
לאנצ׳בוקס לילדים(צילום: מתוך אינסטגרם)

 

 

קופסאות אוכל מעניינות למבוגרים

לאנצ'בוקס למבוגרים בסגנון בודבולס (צילום: מתוך אינסטגרם)
לאנצ'בוקס למבוגרים בסגנון בודבולס(צילום: מתוך אינסטגרם)

גם קופסת האוכל של המבוגרים יכולה להיות יצירתית ומגניבה ללא הצורך בפסטה/אורז או לחם. אפשר לשלב אגוזים ופירות יבשים, כריכים מגולגלים בתוך חסה, בתוך דפי אורז או בתוך נקניק/גבינה. אפשר גם להרכיב קופסת אוכל שבה את כל המרכיבים ניתן לאכול עם הידיים, פשוט משלבים קרקרים עם מטבל, כמה פרוסות של נקניק, ירקות ופירות.

 

אפשרות נוספת היא להכין סלט טונה מהיר עם ביצה קשה מיונז ותירס ולהניח לידה כמה עלים של חסה ואז בארוחה להעמיס את הסלט על העלה, לקפל ולאכול.

לאנצ׳בוקס למבוגרים.  (צילום: מתוך אינסטגרם)
לאנצ׳בוקס למבוגרים. (צילום: מתוך אינסטגרם)

אם רוצים ארוחה חמה כדאי לקחת רעיונות מהבודה בולס ולשלב פרוסה של דג או נתח של עוף, לידו מנה של ירק מבושל, עם רוטב בצד ואם רוצים מנה של פסטה או של אורז. אפשר גם ללכת על שילוב קר שאינו דורש חימום של אבוקדו, בטטה, סלק וחומוס מבושל המונחים בקופסא זה לצד זה, בצפיפות שלא תאפשר להם להתפזר.

 

אפשרות נוספת היא להניח בתחתית הקופסא 2 עלים גדולים של חסה ולתוכם לשים את מה שאוהבים: סלט או אורז עם עוף ותירס ואז להוציא, לקפל את העלה, לטבול בתוך הרוטב וליהנות מארוחה נטולת סנדוויץ.

לאנצ'בוקס למבוגרים בסגנון בודה בולס (צילום: מתוך אינסטגרם)
לאנצ'בוקס למבוגרים בסגנון בודה בולס(צילום: מתוך אינסטגרם)

ולסיום, הנה לכם עוד רעיון: הניחו בקופסא כמה קציצות ירק/בשר או קבנוס או כמה סלייסים של גבינה טובה, לידם ירקות פרוסים, רוטב וכמה עלים של חסה ובייגלה. את כל המרכיבים הללו תוכלו לנשנש תוך כדי עבודה וללא צורך בסכום.

 

לאנצ׳בוקס למבוגרים.  (צילום: מתוך אינסטגרם)
לאנצ׳בוקס למבוגרים. (צילום: מתוך אינסטגרם)

בשיתוף זוגלובק

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים