קופ"ח מכבי למשטרה: "מאוחדת' ניתקה מחשבים שלנו בזדון"
קרבות קופות החולים: במכבי טוענים כי במרפאה בה יושבים שני רופאים, אחת מהם החליטה להפסיק לעבוד עם מכבי ומחשבו של הרופא השני שעדיין ממשיך לעבוד - נותק ולא יכול היה לתת שירות למטופלים. מאוחדת: מדובר בטענות מופרכות
כבר תקופה ארוכה שקופות החולים נלחמות זו בזו בניסיון להעביר מבוטחים מקופה אחת לאחרת. אולם המקרה שאירע בשבוע שעבר במרפאת מכבי בנהריה, הגיע לידי הגשת תלונה במשטרת ישראל נגד קופת חולים מאוחדת.
בתחילת החודש הנוכחי, ד"ר יוליה גורסקי, שעבדה בסניף בנהריה החליטה שהיא אינה ממשיכה להעניק שירותים למבוטחים בקופת חולים מכבי ועוברת לקופת חולים מאוחדת. במרפאה בה עובדת ד"ר גורסקי, עובד גם רופא נוסף – ד"ר סרגיי סלובק, שגם לו יש הסכם והוא מטפל במבוטחים של מכבי.
לטענת קופת חולים מכבי, הנהלת קופת חולים מאוחדת החליטה בחוסר תום לב ושלא כדין, לנתק ללא כל הודעה מוקדמת את תקשורת המחשבים של מכבי במרפאה. כתוצאה מכך, הגיע בשבוע שעבר ד"ר סלובק למרפאה ולא יכול היה לתת שירות למטופלים חברי מכבי.
לטענת מכבי, הסתבר כי במועד ניתוק התקשורת ממחשבי מכבי, קופת חולים מאוחדת חיברה את התקשורת למחשבים שלהם. לטענתם, ניסו במאוחדת אפילו לנתק את קווי הטלפון של קופת החולים אולם רק לאחר שהנהלת מכבי התערבה – המהלך נמנע.
"פגיעה קשה במטופלים"
"הותרתם את הרופא מטעם מכבי, את מכבי ואת חברי מכבי החולים הזקוקים לשירות רפואי, ללא יכולת לקבל שירות חיוני ובסיסי זה ופגעתם בהם קשות", כתב שמעון פרג', סגן המנהל המשפטי של מכבי במכתב לגיל חיימוביץ', מנהל מחוז הצפון של מאוחדת.
"במעשיכם, הפכתם את השיירות הרפואי לכלי משחק כחלק מתחרות פרועה והרסנית ושיש בה כדי לפגוע בחולים וזאת בניגוד לחובות המוטלות עליכם מתוקף תפקידכם כרופאה וכנותני שרות ציבורי חיוני", הוסיפו.
במכבי טוענים שעל אף שפנו למאוחדת הם סירבו לחבר מחדש את המחשבים במרפאה, וכרגע הם נאלצים להעמיד נציג מטעמם מחוץ למרפאה, על מנת לקבל את פניהם של חברי מכבי המגיעים לטיפול לד"ר סלובק. לדבריהם הם נאלצים להפנות את הפונים למרפאה למקומות אחרים.
"עקב התנהלותכם כאמור לרבות אי יכולת מתן השירות בהפתעה לחברי מכבי, פגעתם במוניטין של מכבי מול מבוטחיה, בתדמיתה ובשמה הטוב של מכבי שלא כדין. התנהלותכם חצתה קו אדום, במטרה לפגוע במכבי, בחבריה במרפאה ולהרוס את התשתית הרפואית של מכבי באזור, דבר שלא יצלח", כתב פרג' לחיימוביץ'.
גורם בקופת חולים מכבי הוסיף ואמר: "מדובר במקרה חמור, יש כאן ממש פגיעה בחולים. לא ייתכן שמאוחדת תפגע בצורה כזו חריגה וקיצונית במבוטחים מקופת חולים אחרת, למרות ועל אף התחרות. צריך לשים גבול למחדל הזה".
"דוחים מכל וכל את הטענות"
מהמאוחדת נמסר בתגובה: "אנו דוחים מכל וכל את הטענות המופרכות של מכבי. הדיבה וההכפשות של מכבי חמורות שבעתיים לנוכח העובדה שבמכבי יודעים היטב שמדובר במרפאה פרטית בבעלותה של הרופאה העצמאית.
"מאוחדת לא עסקה בכל עניין הקשור במערכות המידע/המחשבים או קווי התקשורת של המרפאה הפרטית האמורה עם קופ"ח מכבי.
"במכבי גם יודעים היטב כי הרופאה פנתה למאוחדת רק לאחר שהבינה, לדבריה, כי ההתקשרות העסקית בינה לבין מכבי תופסק לאלתר ואף בלי תקופת הודעה מראש.
"בימים שלאחר הודעתה של מכבי, לד"ר גורסקי על הפסקת ההתקשרות המיידית איתה, מכבי העבירה הודעות אינטנסיביות למבוטחיה והפנתה אותם לקבלת טיפול רפואי במרפאות אחרות. יודגש כי ההודעות למבוטחים היו אודות הפסקת מתן שירותים במרפאה עצמה ולא עם ד"ר גורסקי בלבד.
"עוד יצוין כי בפרסום מפורט מטעם מכבי אודות רופאים חלופיים שאליהם ניתן לפנות, כלל לא מצוין שמו של ד"ר סרגיי סלובק שמכבי טעונת כי אמור היה להמשיך לעבוד עימה. למען הסר ספק, מאוחדת אישרה לרופאה להתחבר למערכי המידע שלה עם תחילת התקשרותה עם מאוחדת - בדיוק כפי שקורה עם מאות רופאים אחרים.
"כידוע, לא רק שאין בכך חריג, אלא שזה הליך שמתרחש מידי יום ביומו- בכל הקופות, גם עם רופאים שעובדים עם מאוחדת ומבקשים לעבוד עם מכבי או כל קופה נוספת.
"מכבי ממשיכה במסע השיסוי נגד מאוחדת אך ורק משום שבכיריה נתפסו בקלקלתם, כאשר:
לחברי מכבי התברר כי מכבי מצלמת כנראה בסתר את המבקרים בקליניקות פרטיות ועושה בצילומים שימוש שיווקי לצרכיה, בלי קבלת רשות המצולמים.
מנהלת מחוז הצפון של מכבי, ד"ר גלית קאופמן, חשפה - לטענתה היא, כשל חמור במערך המידע של מכבי כאשר מחתה כאילו ניתוק התקשורת בין המרפאה הפרטית למכבי (דבר שקורה, כידוע, לא אחת גם בשל תקלות טכניות) מחק תיקים רפואיים של אלפי מטופלים ופגע ברצף הטיפולי בהם".