שתף קטע נבחר

בייבי בום: עומס כבד בחדרי הלידה בכל הארץ

העונה החמה של השנה גם בחדרי הלידה: ברוב בתי החולים חלה עלייה במספר הלידות. בחלק מבתי החולים נאלצו ללדת בחדר המיון ובמחלקות רגילות. מומחה מרגיע: "אין סיבה לפאניקה, אנחנו ערוכים לכל לידה"

החודשים יולי ואוגוסט ידועים כחודשי הלידה עמוסים מדי שנה, וגם השנה נראה כי מספר הלידות בקיץ מזנק. על פי דיווחים של בתי החולים חלה עלייה משמעותית במספרי הלידות ביחס לחודשי הקיץ הקודמים, וברוב בתי החולים מחלקות היולדות נמצאות בתפוסה מלאה.

 

 במרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע, הידוע כעמוס ביותר בישראל, התקבלו ביולי 1,518 לידות, 138 יותר מהחודש הקודם. לשם השוואה, ביולי אשתקד נולדו בסורוקה 1,510 לידות.

 

 

טבלה ( )

בבילינסון נרשמו ביוני 637 לידות, בחודש יולי עלה המספר ל-758 לידות. ואילו בשבועיים האחרונים מדווח בית החולים על עלייה נוספת.

 

בבית החולים כרמל בחיפה התקבלו בחודש יולי האחרון 366 לידות, בחודש יוני השנה, נולדו בכרמל 321 תינוקות.

 

בבית החולים פוריה התקבלו במהלך יולי 371 לידות, עלייה לעומת חודש יוני השנה בה נרשמו 334 לידות. בבית החולים העמק בעפולה נולדו בחודש יולי 392 תינוקות, 49 יותר מהחודש הקודם. גם בשאר חדרי הלידה בישראל אישרו ל-ynet כי קיימים עומסים כבדים בחדרי הלידה.

 

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, השיא עוד לפנינו: מהדו"ח לשנת 2016, עולה שחודש אוגוסט נרשם כעמוס ביותר מבחינת לידות. בשנת 2016 התקבלו בחודש זה 16,540 לידות. בחודש ספטמבר נמשך העומס עם 15,890 לידות, ואחריו חודש אוקטובר עם 15,525 לידות.

 

 

לידה ( )

 

"כמעט כל שנה אנחנו רואים עלייה מתמדת שמתחילה ביולי, נמשכת באוגוסט אל תוך ספטמבר", מסביר פרופ' ראיד סלים, מנהל חדרי לידה במרכז הרפואי העמק, "ההשערה המקובלת היא שהזוגות נמצאים יותר בבית בחורף, ואת התוצאות רואים בקיץ".

 

"ייתכן שיש פקטורים נוספים שמקלים על קליטת העובר בחורף, אך זה נתון שטרם נבדק. מה שברור הוא שהחום עצמו לא מביא ליילודה מוקדמת, כיוון שאחוז הלידות המוקדמות נשאר בעינו לאורך כל השנה".

 

כאמור, בחלק מבתי החולים נאלצו ליילד מחוץ לחדר הלידה בשל העומסים הכבדים: "לפעמים קורה שמקבלים לידות במיון או במחלקות סמוכות", מסביר ד"ר סלים, "אך תמיד מדובר בחדרים שמאובזרים, עם צוותי חדרי לידה, כשתמיד המקום סמוך גם לחדר ניתוח או פגיה לפי הצורך. אין שום סיבה לפאניקה, כל בתי החולים ערוכים תמיד לכל לידה בטוחה".

 

אורנה פלד, אחות אחראית חדר לידה בבילינסון, מוסיפה ואומרת: "יש שיא משמעותי של לידות הקיץ. אנחנו מזעיקים כוננים מהבית בכל שעות היממה, ואני כמעט ולא נכנסת לחדר שלי אלא יוצאת ומקבלת לידות מרוב העומס. פתחנו חדרים נוספים שהמרנו אותם לחדרי לידה, וכל המערך מתאגד לבייבי בום הזה של הקיץ, שהוא גבוה יותר משנים קודמות".

 

צפו: כך תבצעו לידת חירום בבית - עד להגעת האמבולנס

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
עומס בחדרי הלידה
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים