שתף קטע נבחר

לב מלאכותי הושתל בגופו של ילד בבילינסון ובשניידר

רופאי שניידר ובילינסון סיימו בהצלחה השתלת משאבת חדר שמאל בלב בגופו של ילד בן 11. "מדובר בהשתלה ייחודית מאחר וזוהי הפעם הראשונה בה הושתל לב מלאכותי בתוך גופו של ילד ולא מחוץ לגופו", אמר פרופ׳ דן ערבות, מנהל השתלות הלב

השתלת לב מלאכותי ראשונה בילד: רופאי בילינסון ושניידר סיימו לפני כמה ימים בהצלחה את השתלת הלב המלאכותי הראשון בילד בן 11. מיכאל כהנא מאשקלון שהלב הושתלו בגופו מתאושש ומצבו טוב. אתמול (ג') שוחרר לביתו.

 

זוהי פעם ראשונה בישראל שמושתלת משאבת חדר שמאל (לב מלאכותי) בתוך בית החזה של ילד. לפני 20 שנים נערכה במרכז שניידר השתלת לב מלאכותי בילד בן 13, אולם אז היה זה לב מלאכותי גדול, אשר היה מחוץ לגופו של המושתל. לאחר כשבוע נמצא לב אנושי מתאים והוא הושתל בגופו של הילד, שהינו בוגר כיום ומצבו טוב.

 

"מדובר בהשתלה ייחודית מאחר וזוהי הפעם הראשונה בה הושתל לב מלאכותי בתוך גופו של ילד ולא מחוץ לגופו", אמר פרופ׳ דן ערבות, מנהל השתלות הלב בבילינסון ושניידר, "השתלה זו מהווה נדבך חדש ותוספת משמעותית לניתוחי הלב בישראל".

 

 

מיכאל כהנא, תושב אשקלון בן 11 סבל מאי ספיקת לב קשה, ומצבו הלך והידרדר. מאחר שלא נמצא עבורו לב מתאים, החליטו הרופאים לבצע השתלת לב מלאכותי עד למציאת לב מתאים. לאחר הניתוח הוא אושפז ביחידה לטיפול נמרץ ושוחרר לביתו במצב טוב.

 

כהנא נולד עם בעיה בליבו הנקראת "קרדיו מיופטיה", שגורמת לבעיה בכיווץ הלב. אימו מספרת שעד לפני שנה הוא התנהג יחסית כרגיל, ולמרות הבעיה היה פעיל, אלא שכאשר חצה את גיל 11 משהו השתנה, התרופות החלו להשפיע פחות ופחות. כל שנותר לו הוא לחכות להשתלת לב.

  

מיכאל ( )
מיכאל לאחר הניתוח

 

השתלת לב מלאכותי מבוצעת להצלת חייהם של חולים הסובלים מאי ספיקת לב קשה שאינם יכולים עוד להמתין להשתלת לב או שאינם מתאימים לכך מסיבות שונות של מחלות רקע או גיל לא מתאים. הלב המלאכותי מושתל בבית החזה של החולה, ללא הוצאת ליבו שכשל, ומשמש תחליף לפעילותו.

 

לב מלאכותי יכול לשמש כ"גשר" להצלת חייו של החולה עד להשתלה או כפתרון קבוע. לאחר ההשתלה, המושתל יכול לחזור לפעילות מלאה ולניהול אורח חיים תקין מלבד פעילויות שכוללות מים כמו בריכה, מקלחת, או ים, בגלל הפחד מהרטבת הסוללות המפעילות את הלב, סוללות שנמצאות מחוץ לגופו של החולה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: באדיבות המשפחה
מיכאל כהנא. קיבל לב מלאכותי
צילום: באדיבות המשפחה
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים