שתף קטע נבחר

שלום מיכאלשווילי: "אפשר לחיות חיים מלאים עם טרשת נפוצה"

אחרי שאחותו של שלום מיכאלשווילי חלתה לפני שנה בטרשת נפוצה, הוא נרתם להעלאת המודעות למחלה ואומר: "בהתחלה חשבתי שמדובר במחלה עם נכות, אבל עכשיו אני מבין שאפשר לחיות איתה חיים מלאים". ל-ynet הוא מספר על ההתמודדות האמיצה של אחותו עם המחלה

צפו בשלום מיכאלשווילי מספר על ההתמודדות עם מחלתה של אחותו:

 

 

קמפיין העלאת מודעות למחלת הטרשת הנפוצה עלה השבוע לרשת בכיכובו של הקומיקאי המצליח, שלום מיכאלשווילי. הקמפיין תחת הסלוגן "הכל אפשרי", פונה למתמודדות עם מחלת הטרשת עם המסר, כי בניגוד למה שרבות חושבות וחוששות ממנו – ניתן לחיות עם מחלת הטרשת, אפילו חיים נפלאים.

 

בקמפיין, שעלה לאוויר בשיתוף חברת התרופות 'מרק', פונה מיכאלשווילי במונולוג אל המאובחנות במחלה ואומר: "המטרה שלנו היא שהנשים הבאות שיאובחנו במחלה ובני משפחותיהן לא ייאלצו לחוות את הפחד ותחושת חוסר האונים, כפי שאנו הרגשנו. (בדבריו הוא מתייחס לאבחון של אחותו במחלה לפני כשנה).

 

"אלו תחושות שנובעות בעיקר מבורות. חשוב שהציבור יידע שאפשר לחיות חיים מלאים לצד המחלה – לעבוד ללמוד, ללדת ולהגשים חלומות".

 

 

יום הולדת אסי נקדאי שלום מיכאלשווילי (ענת מוסברג)
שלום מיכאלשווילי. אפשר עם המחלה לחיות ולהגשים חלומות. צילום: ענת מוסברג

 

מחלה הפוגעת במערכת העצבים המרכזית בגילאי 20-40

טרשת נפוצה היא מחלה של מערכת העצבים המרכזית, שפוגעת באנשים צעירים בגילאי 20-40 ועלולה לאורך זמן להוביל לנכות. המחלה הכרונית פוגעת בתפקודם התקין של תאי העצב במערכת העצבים המרכזית, על ידי פגיעה במיאלין (חומר שומני העוטף ומבודד את סיבי העצבים).

 

המחלה פוגעת ביכולת העברת זרמים חשמליים בין תאי העצב בגוף, וכך בתפקוד תקין של המוח ותפקוד הגוף כולו. תסמיני המחלה באים לידי ביטוי, בין היתר בראייה מטושטשת, קשיים בהליכה, סחרחורות ובמקרים קיצוניים וללא טיפול מתאים, בניוון שרירים.

 

פרופ' ענת אחירון, מנהלת המרכז לטרשת נפוצה בבי"ח שיבא אומרת: "טרשת נפוצה היא מחלה של מערכת העצבים המרכזית, שפוגעת באנשים צעירים בגילאי 20-40 שנה ועלולה לאורך זמן להוביל לנכות. טרשת הייתה בעבר מחלה שתוך 10 שנים גרמה בממוצע ל-90 אחוז מהחולים לנכות, ללא טיפול.

 

"כיום, פריצות הדרך הטיפוליות הפכו אותה למחלה שעם טיפול נכון והתמדה בשיקום מתאפשרת למטופלים איכות חיים תקינה ונורמטיבית. יעילות הטיפולים התרופתיים החדשים גבוהה מאוד, ומונעים את התקדמות המחלה בצורה משמעותית באחוזים הולכים וגדלים".

 

היא מוסיפה ואומרת כי הבורות הקיימת סביב טרשת נפוצה פוגעת במטופלים באופן חמור מבחינה חברתית. למשל, מורה שאובחנה בטרשת נפוצה, שמתמודדת לצד הקושי שבמחלה גם עם לחשושי התלמידים סביבה, ואף מול מנהלת בית הספר שפוגעת באפשרויות הקידום שלה, מתוך חשש מהתקדמות המחלה.

 

"כיום הסיכוי של חולה טרשת להגיע לכסא גלגלים נמוך משמעותית מבעבר, לכן העלאת המודעות למחלה הנה משימה כה חשובה, שמטרתה למנוע מהמחלה לפגוע במטופלים גם מבחינה חברתית", היא מציינת.

 

וזה הסרטון המלא בכיכובו של מיכאלשווילי:

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שלום מיכאלשווילי. מודעות לטרשת נפוצה
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים