שתף קטע נבחר

מתנגדת לחיסונים תובעת הרופא הבכיר המעודד חיסונים

יעל אלון־בכר, מטפלת הוליסטית המתנגדת לחיסונים, הגישה תביעה נגד ד"ר ליאור אונגר, מהתומכים הנלהבים: "הוא מפרסם נגדי תגובות לעגניות בפייסבוק". אונגר בתגובה: "סהרורית והזויה"

שלב נוסף בהתגוששות בין תומכי החיסונים למתנגדיהם: יעל אלון־בכר הגישה תביעת דיבה בסך 100 אלף שקלים נגד ד"ר ליאור אונגר, מהתומכים הנלהבים, וזאת בשל פוסטים שפירסם נגדה.

 

קיראו עוד על יעילות חיסוני ילדים:

סנקציות חדשות נגד ילדים לא מחוסנים: הרחקה וקנס של 2,000 שקל

איגוד רופאי הילדים: "ממליצים להורים לרשום את ילדיהם לגנים מחוסנים"

 

אונגר הוא נוירוכירורג מהמרכז הרפואי שיבא, וממקימי פרויקט "מחוסגן" לעידוד הגברת חיסונים בקרב ילדים הנרשמים לגנים פרטיים.

 

ליאור (צילום: יובל חן)
ד"ר ליאור אונגר. למען חיסון הילדים(צילום: יובל חן)

 

אלון־בכר היא מטפלת הוליסטית המספקת טיפולים ברפואה משלימה. בתביעה טוענת אלון־בכר שאונגר מנצל את עמוד הפייסבוק שלו, עם כ־30 אלף עוקבים, על מנת להילחם במתנגדי החיסונים בצורה מלגלגת, תוך שימוש בתמונותיהם ובשמותיהם.

  

היא סיפקה דוגמה. בפוסט שהיא עצמה העלתה נכתב: "טיפול מרחוק הינו טיפול בו המטפל מתחבר לשרת קוסמי גדול בו נמצאים הנתונים של כל אחד מאיתנו. הוא מבצע את התהליך הטיפולי, מאחסן את הנתונים החדשים באותו שרת קוסמי ממנו אדם מושך אליו את הנתונים החדשים, ומטמיע אותם לתוך ההילה שלו ולגופו".

 

לדבריה, אונגר שיתף את הפוסט שלה, וכתב תגובה מלגלגת: "הטיפול: בשרת הקוסמי. התשלום: בשרת הבנק. למה בכלל טרחתי ללמוד רפואה". תגובתו זכתה לכ־800 לייקים ולתגובות שמרביתן לעגו לאלון־בכר והציגו אותה כשרלטנית.

  

  ( )
הפוסט שבבסיס התביעה

 

באמצעות עו"ד רז בן־דור ממשרד מטרי מאירי ושות' הגיש ד"ר אונגר כתב הגנה לתביעה ובו נאמר בין היתר: "התביעה היא חלק ממאבק מסוכן שמנהלת קבוצה סהרורית ששמה לה למטרה למנוע ביקורת ודיון ציבורי על פועלה הקיצוני וההזוי בתחום הפצת ועידוד הדבקות במחלות קשות".

 

עו"ד בן־דור אמר: "מטרת התביעה היא לנסות ולמנוע מד"ר אונגר להמשיך בפעילותו הציבורית החשובה".

 

עו"ד רות אופק, המייצגת את גב' יעל אלון בכר מסרה בתגובה: "התביעה עוסקת בשאלה האם חופש הביטוי מתיר גם ביטוים הפוגעים בשמו הטוב של אדם ובפרנסתו. במקרה זה עבר ד"ר אונגר את הגבול ופשוט ניצל את המדיה העומדת לרשותו לשם הכפשת שמה של התובעת, רק משום שהוא תייג אותה כ"מתנגדת חיסונים" (הגם שאין זה המצב).

 

"אין בפוסטים שפורסמו על ידי התובעת, ואשר שותפו על ידי ד"ר אונגר, כל אמירה בנושא החיסונים – לטוב ולרע - והסיבה היחידה שד"ר אונגר פירסם אותם הינה במטרה לפגוע בתובעת ובפרנסתה – התנהלות המהווה לשון הרע פר אקסלנס.

 

"צר לנו על כך שד"ר אונגר מבקש להסיט את הדיון מהתנהלותו הדורסנית והפוגענית ובניצול המדיה העומדת לרשותו מול קהל של עשרות אלפי עוקבים להכפשת אנשים, אל השאלה העקרונית של "חיסונים כן או לא" – אשר כלל איננה השאלה העומדת לדיון בתביעה זו".

 

צפו בשיחה עם יוזמי "מחוסגן"

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
חיסונים. נגד ובעד
צילום: shutterstock
עו"ד רז בן- דור
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים