שתף קטע נבחר

בגיל 43: נתנאל ניצל מהמוות בפעם השלישית

בגיל 18 הוא עבר ניתוח להסרת גידול ממאיר מבית החזה, ובגיל 40 עבר ניתוח להשתלת לב מלאכותי. עכשיו, נתנאל סמדג'ה מתאושש מהשתלת לב ואומר: "אני מתרגש לקראת החיים החדשים שלי. רוצה ללכת לים, אחרי שנים שלא יכולתי"

ניצל מהמוות שלוש פעמים: נתנאל סמדג'ה בן 43 מרמת-גן עבר השבוע בהצלחה ניתוח להשתלת לב בבית החולים שיבא. אלא שזו לא הפעם הראשונה שהלב שלו פוגש את שולחן הניתוחים מקרוב. כשהיה בן 18 היה בסכנת חיים ועבר ניתוח להסרת גידול בבית החזה, ולפני שלוש שנים עבר ניתוח להשתלת לב מלאכותי.

 

קיראו עוד על השתלות לב

לראשונה בעולם: הושתל לב מלאכותי אלחוטי - בפיתוח ישראלי

לראשונה בעולם: הושתל בהצלחה לב "מת"

 

"לפני כ-25 שנה, הייתי לקראת גיוס וחשתי כאבים בחזה. הגעתי לבית החולים שיבא וגילו לי גידול בבית החזה. זו הייתה תקופה לא קלה עבורי, התאכזבתי מאוד על שלא יכולתי להתגייס לצבא ובמשך שנה נזקקתי לטיפולים כימותרפיים שבסופם החלמתי והשתחררתי מבית החולים".

 

לאחר שנים שחי כאדם בריא, לפני כשלוש שנים הוא נאלץ לחזור למיטת החולה: "היו לי קשיים בנשימה, הגעתי לבית החולים ואמרו לי שאני באי-ספיקת לב. 

"הייתי מאושפז במשך חודשיים ואחריהם הייתי מחובר ללב מלאכותי. הרופא אמר לי שהלב שלי גמור ואני זקוק להשתלת לב. אחרי המתנה ארוכה - קיבלתי טלפון שמצאו לי לב - ומאז אני פשוט מרחף".

 

לב (צילום: דנה קופל)
נתנאל סמדג'ה. מחכה להתחיל את החיים החדשים שלי(צילום: דנה קופל)

 

"להתגבר ולהמשיך קדימה"

הניתוח שהציל את חייו ממלא אותו בתקווה חדשה והתרגשות. הוא סיפר: "השתחררתי מבית החולים ואני מצפה לחיים חדשים ומחכה ללכת לים, סוף סוף אחרי שלוש וחצי שנים שלא יכולתי לעשות זאת. כל חולה תמיד שואל את עצמו 'למה זה קרה לי' או 'מה יכולתי לעשות כדי לשנות את המצב' אבל אני מתמקד ב-להתגבר ולהמשיך קדימה. גם כשחליתי בצעירותי לא פחדתי - בשבילי זה היה כמו לחלות בשפעת שצריך להתגבר עליה - רק הרבה יותר קשה".

 

פרופ' יעקב לביא, מנהל היחידה להשתלות לב במרכז הרפואי שיבא תל השומר, שביצע שניים מבין שלושת הניתוחים שעבר נתנאל סיפר: "בגיל 18 נתנאל הגיע לבית החולים בעקבות גידול ממאיר בבית החזה. הוא עבר ניתוח להסרת הגידול וגם טופל בכימותרפיה כשאחת מתופעות הלוואי של התרופה היא פגיעה בשריר הלב, שזורעת זרעי פורענות הבאים לידי ביטוי שנים לאחר מכן בתפקוד הלבבי.

 

"ואכן לפני שלוש שנים נתנאל הגיע לשיבא בעקבות סימנים הולכים ומחמירים של אי ספיקת לב. הוא הגיע למצב שבו חייו היו בסכנה מיידית. הוא כמובן נרשם כמועמד להשתלת לב אך עד שנמצא מתאים היינו חייבים להשתיל לו לב מלאכותי".

 

לאחר שלוש שנים של המתנה, פרופ' לביא התקשר לנתנאל כדי לבשר לו שנמצא לו לב: "זה תמיד רגע שאתה יכול לשמוע דרך הטלפון איך הנשימה נעצרת. למרות שהם יודעים שהם מחכים לשיחת הטלפון הזו, בלי יוצא מן הכלל ברגע שמגיעה השיחה זו התרגשות אדירה.

 

"לאחר שביצענו את הניתוח נתנאל התאושש מהר ולאחר מספר ימים שוחרר מבית החולים. אדם שנאלץ לעבור שלושה ניתוחי לב מצילי חיים זה בהחלט לא דבר שגרתי והסכנות היו גדולות".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דנה קופל
נתנאל סמדג'ה
צילום: דנה קופל
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים