שתף קטע נבחר

כשאת הופכת להיות שקופה בעיני האנשים

אומרים שאישה יפה מתה פעמיים, אבל היא מתה רק אם היא נותנת לאחרים להרוג אותה. כוח החיים חזק יותר מכל מגרעת או חיסרון, חזק יותר מכל בוטוקס, חזק יותר מעלומים שבאו אל קיצם

אומרים שאישה יפה מתה פעמיים, אבל היא מתה רק אם היא נותנת לאחרים להרוג אותה. כוח החיים חזק יותר מכל מגרעת או חיסרון, חזק יותר מכל בוטוקס, חזק יותר מעלומים שבאו אל קיצם. יופי לא נמדד במספר השנים, אורך הקמטים או אחוזי השומן.

 

אישה יפה מתה פעמיים, פעם אחת כשהיא כבר לא מסובבת אחריה ראשים ברחוב, ופעם שנייה כשהיא אשכרה מתה. בפעם הראשונה את לא יודעת שאת מתה, את חושבת שאולי את סתם חיוורת, ובגלל זה הפכת לשקופה בעיני הסביבה. אחר כך את מבינה שהסביבה רואה בך את אימא שלהם, ואת מרגישה דודה.

 

אני לא זוכרת מתי הייתה הפעם הראשונה שבה מתתי, אבל היו עוד הרבה קווים שטוחים שהופיעו אחר כך במוניטור של חיי. הייתי מצפה שאזכור את הרגע שבו מישהו קם בשבילי באוטובוס או את הרגע בו קראו לי "גבירתי", אבל יש לי זיכרון של עכבר. מי אמר שזיכרון רע זה לא טוב?

 

אישה (צילום: shutterstock)
תאהבי את מה שאת רואה בעצמך(צילום: shutterstock)

  

לעוד טורים של גאיה

חופשה משפחתית בפרק ב'

כשיש משפחה אבל אין זוגיות

למה הם לא מתחילים איתך, לפני שאת מפסיקה לרצות

 

תפסיקי להיות עיוורת למי שאת באמת

"הכי מפחיד אותי שיגידו עליי, רואים שהיא הייתה יפה", אמרה לי מטופלת, שבאמת רואים שהייתה יפה, כי היא עדיין כזאת. היא חצתה את החמישים, מקפידה על פילאטיס מכשירים, משתדלת לא לאכול פחמימות אחרי שמונה בערב, התחילה לרקוד ומרגישה שגילתה את אמריקה. היא לא בזוגיות, ומאמינה שגברים לא חושקים בה כי היא עברה את השיא.

 

היא מתעלמת לגמרי מזה שהיא מצליחה מאוד, אינטיליגנטית, מצחיקה, והיופי הפנימי שלה קורן החוצה, עד כדי כך שאני לא רואה את מה שהיא לא רואה בעצמה. היא איננה יחידה, יש המון נשים שסובלות מדימוי גוף ונפש ירוד, וזה בכלל לא עניין של גיל. אחת מהן שאלה את בן הזוג שלה מה הוא מוצא בה: "אני לא מוצאת בי שום דבר מיוחד, אז למה הוא איתי?", היא תהתה, ואני תהיתי איך היא עיוורת למי שהיא.

 

יופי לא נמדד במספר השנים, אורך הקמטים או אחוזי השומן. יופי נמדד באישיות קורנת, בהומור, ברוך, בנתינה, בטוב-לב. יופי חיצוני שעשוי מאה אחוז חומצה היאלורונית הוא יופי שמחפה על אישיות מסונתזת. גם מתחת למסיכה הכי עבה אפשר לראות את רוח האדם, ואנחנו תמיד נעדיף רוח חופשית ואותנטית.

 

זה לא אומר שאסור לטשטש את האמת בקצוות. אני בעד כל דבר שיכול לעזור להרגשה הטובה, בעיקר כשאני חולפת על פני המראה ומרוצה ממי שנשקפת אליי משם. מהסיבה הזו אמשיך לצבוע את שורשיי הלבנים, להלבין את שיניי, למתוח את גפיי ולהרים את גבותיי.

 

מהסיבה הזו אעשה כל מה שביכולתי כדי להרגיש נאהבת ואוהבת, נחשקת וחושקת, שמחה ומסופקת. אני מחזירה את עצמי לחיים בלי להסתמך על חיזוקים מהיציע, בלי לחיות דרך מחמאות של אנשים, בלי שיעשו לי סקירת רנטגן כשאני נכנסת לחדר כושר או הולכת לים או רוקדת במסיבה.

 

אומרים שאישה יפה מתה פעמיים, אבל היא מתה רק אם היא נותנת לאחרים להרוג אותה. כוח החיים חזק יותר מכל מגרעת או חיסרון, חזק יותר מכל בוטוקס, חזק יותר מעלומים שבאו אל קיצם.

 

אני לא צריכה שיגידו לי שאני יפה. אני יודעת שאני יפה כל עוד העיניים שלי נוצצות והאנרגיה שלי זורמת. כל השאר זה בונוס ויום שיער טוב.

גאיה קורן. מרצה "אני מלכה", מנטורית להערכה עצמית , ועיתונאית בידיעות אחרונות.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shutterstock
היופי בא מבפנים
צילום: Shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים