האם ישראל תצליח לצאת ממשבר הקורונה, או שאנחנו עומדים לפני התפרצות רחבה נוספת? ולמה חוקרים רבים מפנים אצבע מאשימה לעבר מעבדה בסין? העיתונאי והפרשן נדב איל ידבר עם מנויי +ynet על מצב המגפה בארץ - ובשאר העולם.
ביום שלישי ,6 ביולי, בשעה 20:30, יסביר איל על ההתמודדות עם המחלה ועל ההתפרצות המחודשת. השיחה עימו תועבר בשידור חי בזום, והמנויים יוכלו להשתתף ולשאול שאלות. רוצים להצטרף? הירשמו כאן.
2 צפייה בגלריה
בנימינה בדיקות בדיקה קורונה
בנימינה בדיקות בדיקה קורונה
בנימינה בדיקות בדיקה קורונה
(צילום: AP)
איל הוא עיתונאי מוכר כבר שנים רבות, ובימים אלה הוא משמש פרשן וכותב ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet, אבל במהלך השנה האחרונה נשמע קולו יותר ויותר בעקבות מגפת הקורונה. הוא היה מהראשונים שזיהו את עוצמת המשבר עוד מתחילת ההתפרצות בווהאן, והציג עמדה ברורה ומושכלת גם כשמסביב הקולות האחרים השתנו ללא הרף - מהשוואת הקורונה לשפעת ועד לנבואות זעם. הוא הציג נתונים ודעות מומחים, וצבר עוד ועוד עוקבים שלמדו לסמוך עליו.
"אני אופטימי", הבהיר בריאיון שנערך איתו ב"ידיעות אחרונות" ב-2020, בעיצומו של הסגר הראשון. "אנחנו יכולים לנצח את זה, וכאן המומחים קצת טעו. כולם. כי מה הם לא העלו על דעתם? שלפני מאה שנה, בשפעת הספרדית, אי־אפשר היה לומר לאנשים תישארו בבית, כי אחרי שלושה שבועות חצי מהאוכלוסייה היו מתחילים לגווע מרעב. היום המדינה יחסית חזקה. היום יש דרך חדשה להיאבק במגפות שלא הייתה לנו".
2 צפייה בגלריה
נדב איל אייל
נדב איל אייל
נדב איל אייל
(אביגיל עוזי)
מאז עברו יותר משנה, עוד כמה סגרים וגם מבצע חיסונים אחד, שהצליח להביא לדעיכת המגפה בישראל, אבל עכשיו נדמה שהיא מרימה שוב את ראשה בעזרת הווריאנט ההודי.
מה הסיכוי להתפרצות רחבת היקף נוספת בישראל? "זו שאלת מיליון הדולר", כתב איל בטור שפרסם לאחרונה ועסק, בין היתר, בהתמודדות של הממשלה החדשה עם עליית מספר חולי הקוורנה בישראל. "הנתונים שמקבלים בנט והשרים סותרים. מצד אחד, הובטחה יעילות גבוהה של שני חיסוני פייזר נגד הזן ההודי – כ־88%. מאידך, כמחצית מהמחוסנים שנדבקו בישראל הראו סימפטומים. בנוסף, מערכת הבריאות גם החלה לראות מקרים של מחוסנים שמדביקים אחרים – עניין שהיה גם בעבר, אך בהיקף נדיר יחסית. הבריטים (וגם מחקרים במקומות אחרים) מתעקשים שההגנה מפני אשפוז, העניין הקריטי היחיד, עומדת על למעלה מ־90%. אם מקבלי ההחלטות משתכנעים שהנתונים האלה מדויקים, הם לא צריכים לעשות הרבה. אבל הנה העניין: כמו בכל אירועי הקורונה, הם לא יכולים להיות בטוחים אלא בדיעבד. ובדיעבד יכול להיות קטלני".
ומה הלאה? מוזמנים לשמוע ממנו על כך. להרשמה לזום לחצו כאן.