(אורי דוידוביץ)
"אנחנו לא בחורף וכבר בעומס. סגר חייב לקרות כדי להפחית את המגמה": 3,904 חולי קורונה חדשים אובחנו אתמול (ד'), ומאז חצות נוספו עוד 405 חולים חדשים. 474 מאושפזים במצב קשה. מאז תחילת השבוע אובחנו בארץ 13,428 חולים חדשים, נתון שממשיך להדאיג גורמים במערכת הבריאות, שמתקשים להכיל את מספר החולים שממשיך לזרום פנימה.
באולפן ynet התראיינה הבוקר (ה') ד"ר ענת אנגל, מנהלת המרכז הרפואי וולפסון, שאמרה כי במרכז הרפואי 45 מאושפזים, רובם במצב קשה ובינוני. "אנחנו רואים מגמת עלייה בתחלואה, יש לנו 8 מונשמים. בית החולים עוד בספיקה, אבל צריך לבחון עוד נתונים, משום שזה מגיע על חשבון חולים אחרים. אנחנו רוצים לטפל גם במחלות השגרה, ויש מחיר שצריך לשלם. צריך להטיל עוד הגבלות, אני לא חושבת שתוכנית הרמזור התחילה בכלל".
לצדה, נכח באולפן גם אפרים רובינשטיין, מנהל המגזר החרדי בקופת חולים כללית, שאמר כמו רבים לפניו שהדרך היחידה להימנע מהגבלות נוספות היא היענות הציבור. "מדובר בעבודה משותפת עם הקהילה. צריך לדעת איך לפנות לקהילה שלא משתפת פעולה, איך לפרק ולהגיע לתוך המגזר. אבל כשמודיעים על סגר לילי שעתיים קודם - איך אפשר להצליח? ההגבלות שקיימות כרגע בישראל לא רציניות, זה גימיק. אני גר באלעד והיה לנו אתמול בלילה בחסום שנקרא מחסום נושם. גם בתל אביב הציבור לא ממושמע".
2 צפייה בגלריה
סגר בעמנואל
סגר בעמנואל
הסגר הלילי: "גימיק לא רציני"
( צילום: יריב כץ)

"זקוקים לאירוע מכונן שיעצור את התחלואה"

לעומת יכולת ההכלה של חולי הקורונה שמדווחת בוולפסון, בתי החולים הקטנים בצפון ובדרום מרגישים את הלחץ הרבה יותר. ד"ר חגית סרבגיל-ממן, סגנית מנכ"ל בית החולים אסותא באשדוד התראיינה לאולפן ynet גם היא, ואמרה כי מספיקים 20 מאושפזים כדי לגרום לעומס, וכי בקהילה נמצאים חולים רבים אחרים.
(אורי דוידוביץ, עמית הובר)
"אצלנו בבית החולים מאושפזים אלה שמראים תסמינים שמצריכים אישפוז. מדובר ב-70% חולי קורונה קשים, אבל זה מגיע לצד עומס תחלואה שניכר במחלקות אחרות בבית החולים. המחלקות הפנימיות מעל 100% תפוסה, גם הכירורגיות, שני חדרי המיון - מיון קורונה ומיון רגיל - עולים על גדותיהם".
"אנחנו מתמודדים בקושי רב עם העומס", מסבירה ד"ר סרבגיל-ממן. "אנחנו מנסים לחלק את המשאבים בצורה נכונה בין המחלקות, אבל זה מאוד מאתגר. אנחנו בית חולים קטן ומתקרבים לסף היכולת להכיל את החולים. כאן אנחנו צריכים את עזרת המדינה, אנחנו זקוקים לאירוע מכונן שיעצור את מגמות התחלואה המטורפות שקורות.
"יש עלייה בתמותה וצריך שיהיה צעד מאוד רדיקלי שיצמצם את התמותה הזאת ואני מתכוונת לסגר. סגר חייב להתרחש כדי להפחית מגמות, הוא חייב כמובן להיות מלווה בתכנית יציאה מהסגר שלא נגיע לאותו מצב שאנו נמצאים בו כרגע. אנחנו חייבים להגיע לחורף יותר ערוכים משום שהוא יתאפיין בתחלואה כפולה. אנחנו עוד לא בחורף, וכבר בעומס".
2 צפייה בגלריה
צוות רפואי קורונה בית חולים מאיר כפר סבא
צוות רפואי קורונה בית חולים מאיר כפר סבא
"עוד לא בחורף וכבר בעומס. זקוקים לאירוע מכונן"
(צילום: AFP)
ישיבת "זום" שהתקיימה מוקדם יותר השבוע בין בכירי משרד הבריאות למנהלי בתי החולים בישראל, עלה לדיון העומס הכבד בוא נמצאת מערכת הבריאות. מנהלי בתי החולים סיפרו על המצב הקשה עמו הם מתמודדים ועל החשש מפני הגעה לנקודת אל-חזור מבחינת מספר החולים לפני החורף. נוכח העלייה החדה בתחלואה ייתכנס היום קבינט הקורונה כדי לבחון את הצעדים וההגבלות שיינקטו בתקופת החגים המתקרבת.