יצרניות התרופות חוו בשנת הקורונה ירידה במכירת תרופות, בעיקר אנטיביוטיקה, תרופות למחלות חורף ותרופות אונקולוגיות. חלק מהיצרנים פוצה באמצעות זינוק במכירות מוצרי החיטוי.
ל"ממון" נודע כי השנה נרשמה לראשונה ירידה של עד 30% בשימוש באנטיביוטיקה בעקבות ירידה חדה בתחלואת חורף, דלקות גרון וזיהומים בדרכי הנשימה: המסכות והבידוד שכפתה הקורונה מנעו הדבקה.
1 צפייה בגלריה
אנטיביוטיקה
אנטיביוטיקה
ירידה של עד 30% בשימוש באנטיביוטיקה
(צילום: shutterstock)
ד"ר דורון נצר, ראש אגף רפואה בקופ"ח כללית, אמר ל"ממון": "נרשמה ירידה של עשרות אחוזים במתן אנטיביוטיקה, 20% למבוגרים ו־30% לילדים. ממארס 2020 שמרו אנשים על כללי הגיינה מחמירים והתרחקו חברתית".
ענקיות תרופות בעולם כמו נוברטיס ורוש לא עמדו השנה בתחזית המכירות, בין השאר בגלל ירידה בשימוש בתרופות אונקולוגיות וביולוגיות יקרות. חולי סרטן רבים לא באו לטיפולים מחשש להדבקה.
מרדכי אלגברלי, בעלי חברת התרופות רקח, יצרנית האנטיביוטיקה מוקסיויט: "הייתה ירידה בביקוש לאנטיביוטיקה ולתרופות נלוות למחלות חורף כמו טיפות אף. למרות זאת הייתה לנו שנה טובה. מכירות חטיבת החיטוי שלנו זינקו".
בכיר בניאופארם שבשליטת דוד פורר אמר: "ההפסד הגדול היה באונקולוגיה: חולי סרטן לא באו לקבל טיפולים. אלה תרופות יקרות שיצרו 'חיסכון' לקופות במאות מיליוני שקלים. הזינוק אצלנו היה מייצור מגבוני אלכוג'ל".
רון תומר, בעלי אוניפרם: "הייתה ירידה חדה באנטיביוטיקה. לצערי יש מחלות אחרות ש'פיצו' על הירידה".