בשיתוף ד"ר אבי טואג ואינפומד
תחום השתלים הדנטליים התפתח בשנים האחרונות באופן ניכר. בעוד שבעבר, שתלים התבצעו רק במיעוט מהמטופלים הסובלים משיניים חסרות ובמקרים בהם היה מחסור ניכר במסת עצם היה צורך בהמשך שימוש בתותבות, כיום ניתן לבצע השתלות שיניים בכל סקאלת המקרים, גם באלו המורכבים ביותר.
בבתי החולים ובמרפאות הפרטיות חלה התקדמות ניכרת בתחום השתלות העצם. הליך זה נדרש במקרים בהם נפח הרכס אינו מספק לשם החדרת השתלים. עם זאת, במקרים מסוימים, בהם קיימת ספיגה ניכרת של הרכסים, ההליך המקדים כרוך בפרוצדורות מורכבות מאוד, כמו לקיחת עצם מאזור אחר בגוף, לרבות הקרקפת, האגן, או חלל הפה. שתלי בייקון מאפשרים לפתור את הבעיה ללא צורך בניתוחים מרובים והם מאפשרים פתרון שיקומי מוצלח.
צפו ברופא מסביר


איך שתלי בייקון מאפשרים להתגבר על מחסור בעצם?
שתלי בייקון הם שתלים קצרים שאינם מוברגים לעצם הלסת ומוחדרים אליה באמצעות דחיפה ודפיקה קלה. למרות שאורכם של השתלים קצר יותר מזה של השתלים הסטנדרטיים, שטח הפנים שלהם רחב מאוד ומאפשר אחיזה טובה בעצם הטבעית. היעדר התלות בנפח העצם הקיימת מאפשר שימוש בשתלים אלה גם במטופלים הסובלים מחוסר בעצם. הלכה למעשה, השימוש בשתלים אלה מתאפשר גם תחת מגבלות העצם הקיימת והוא עשוי לחסוך פעולות כירורגיות מקדימות, כמו הרמת סינוס והשתלת עצם.
בשיתוף ד"ר אבי טואג ואינפומד